Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hallo jeg går på VG3 allmenn påbygg og trenger litt hjelp her hvis noen er villig til å hjelpe. Vi er en gruppe på tre personer som skal ha en presentasjon om oppgaven på ca. 10 minutter i PowerPoint. Faget er naturfag, og boken er Kosmos SF. Dere har fått akkurat samme informasjon som meg. Tema: Dette er blitt auto tildelt og vi fikk: "Fysisk aktivitet og helse for ungdom" det var ikke mulig å skifte oppgave pga lærers A4 firkantet kjørestil selv om andre fikk bytte. Oppgave: - Bruk læreboken og nettet generelt - Bruk nettsidene til Kosmos SF, kap 6 spesielt. Her finnes nyttig info under "Oppgaver", "Animasjoner" og "Film" - Lag et 10 min foredrag om temaet 1. Innledning 2. Forklar viktige begreper 3. Diskuter med utgangspunktet i fakta 4. Konklusjon 5. Kilder Bruk bilder som illustrerer budskapet i foredraget! - Presenter foredraget som en PowerPoint - skriftlig og muntlig Grupper: 3 elever Tidsbruk: - Lag presentasjonen: Blokkdagen fredag 19. november 2010, kl. 08.00 - 13.40. - Legg PowerPointen inn under "oppgaver" på fagsiden i naturfag på It's learning innen kl. 10.00 mandag 22. november 2010 (en av gruppemedlemmene legger oppgaven inn på It's learning - skriv hvem som er med i gruppen). - Muntlig fremføring : Mandag 22. og 29. november 2010 NB: Foredragene samles og legges ut på fagsiden i naturfag, slik at disse er tilgjengelige for alle elever, og eventuelt kan foredragene være til nytte ved forberedelse til muntlig eksamen i naturfag. Dette er noe av det vi har tenkt på: Fysisk aktivitet, helse blant ungdom som innledning. Fakta del/hoveddel noen punkter fra kap 6, delkapittel 2 s.161 -> s.165 hvor ett av dem er gjerne narkotika. Avslutningen/konklusjon: Hva vi har kommet frem til, hvor mye trening er sunt osv Har dere noen forslag som dere kan komme med eller foreslå noen gode artikler eller nettsteder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå