computerr Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Men hvilken bør jeg bruke da? (skal bare komme meg inn og hente ut filer ) også, hvilken av guidene til cd her: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download er det jeg skal følge? (har vista, men står det på to av de..) Endret 23. desember 2010 av computerr Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Lycantrophe: Jeg synes du skal prøve Parted Magic før du sier at fordelen med Ubuntu er at du har nett tilgang. Det er nemmelig IKKE noe problem å surfe med Parted Magic. Iallefall ikke hvis du bruker Kabel. Da kan du surfe så mye på nett du vil med Parted Magic. Hvilken Nettleser har den? Jo. Den har vel Chromium (Eller hva den heter)iallefall. Har ikke den Parted Magic forran meg nå, så derfor skal jeg ikke si for sikkert om Firefox er med, men den har iallefall med MANGE nyttige og fine programmer. Er vel en av dem første CD`ene jeg leter etter hvis det er noe problemer noen plass eller at jeg har reinstallert OS. Parted Magic er veldig praktisk www.partedmagic.com er hjemmesiden deres og her er en link til nedlasting: http://sourceforge.net/projects/partedmagic/files/partedmagic/Parted%20Magic%205.7/pmagic-5.7.iso/download Bare last den ned og brenn den og boot fra CD`en. Hvis du er i tvil om hvordan du brenner Image så er det info om hvordan man brenner det med Nero på www.partedmagic.com Står også info om hvordan du brenner Image med InfraRecorder, men den er det nok ikke så mange som bruker. Lykke til. Hilsen. wil Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Jeg gikk bare ut ifra at den var en custom rescue-greie med masse nedstrippet. På den annen side - de tilbyr vel ingenting du IKKE får med stock ubuntu, så det er vel hipp som happ. Lenke til kommentar
computerr Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Men hvilken bør jeg velge for det jeg skal gjøre? (oppsumering: broren min mistet pcen i bakken, prøvde å reinstallere windows, kom kun til 33% da ville den ikke mer.) beklager sent svar. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det spiller i grunn ingen rolle. Ta Parted, den er antagelig greiere og mer intuitivt lagt opp for et så spesifikt mål. Husk at det også kan være fysisk feil med disken, ettersom den har fått slagskade. Lenke til kommentar
computerr Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 hmmm, dersom jeg bruker ubuntu (ettersom jeg føler meg mer trygg på det) kan vel ikke det skade? Altså kan jeg prøve Ubuntu først og deretter parted magic eller hva ? Dersom det er noe fysisk feil, vil det være umulig å kjøre ubuntu eller parted magic i det hele tatt :s ? ps. beklager for mas, hehe Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Nå spørs det jo hvor ødelagt disken er da. Det som kan skje er at du KAN kanskje finne det som er på disken og kanskje få ut dataene, men det KAN gå litt treigt. Hvis du er mest vant til Ubuntu så bruker du Ubuntu. Er ikke noen kløpper på Ubuntu selv da. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Du har ingenting å tape på bruke ubuntu. Du vil nok kunne få startet ubuntu livecd selv med ødelagt disk, men om den er fysisk ødelagt kan det være at du ikke får hentet ut data/installert noe nytt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Naturligvis får du starta med LiveCD, om det så var at disken var død og begravet, så hadde du fremdeles få starta maskina med en LiveCD Endret 27. desember 2010 av wil Lenke til kommentar
computerr Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Ok. Selvfølgelig glemte min bror pcen denne gangen og -.- så får vel vente litt til da Men tusen takk for svar! Da prøver jeg først med Ubuntu og hvis jeg ikke får det til, tester jeg med parted magic, I think Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå