Prologue Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hei! Trener litt uregelmessig for tiden, men har lyst til å følge en plan fremover. Er dette programmet å anbefale? Noen som har prøvd det? Treningsprogram [mil.no] Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Så jo egentlig veldig bra ut. Baseøvelser, støtteøvelser og variasjon i reps. Det begynner med mange reps og bygger seg nedover. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Jeg får gi denne en sjanse Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Den mangler en Lineær progresjon, og du vil ikke ha en spesielt god progresjon. Du må øke konstant med vekt fra uke til uke (eller økt til økt) for å optimal fremgang. Dette er veldig viktig for en nybegynner ettersom han vil trene på samme vekten over en lang tid uten å øke når han junne ha gjort det. Man må øke motstanden for å få fremgang. Det gjelder forsåvidt det meste. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det står vel forsåvidt skrevet nederst på planen med liten skrift at man må øke vekten kontinuerlig, nok til at man klarer antall repetisjoner. Men som du sier, progresjonen blir jo tilpasset antall reps, det krever jo dog mer av den som følger programmet fremfor en som følger stronglifts. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skal sies at jeg ikke leste den helt nøyaktig. Syntes det var litt mye tull, altfor mange øvelser imo. Spør du meg blir det feil å si at man skal ta så mange repetisjoner at man akkurat klarer det siste settet. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Ble faktisk anbefalt noe lignende av han som eier gymmen jeg trener på. Han foreslo følgende: 3 dager trening, mandag mark, onsdag benk, fredag bøy (tror det var rekkefølgen) første 4 uker 15 reps, 20, 40, 60, 80, 100, 120 (eller de vektene du klarer) neste 4 uker 10 reps 20, 40, 60, 80, 100, 120 neste 4 uker 5 reps 20, 40, 60, 80, 100, 120 eller noe sånt. poenget var i alle fall å ta 5-6 sett, med mange reps i begynnelsen og så gå nedover var basert på en russisk styrkeløfter på 70-tallet eller noe som fikk en skade, legen anbefalte et lignende program og løfteren løfta mer enn noen sinne når han var ferdig. (tatt fritt etter hukommelsen) Endret 9. november 2010 av Cauldron2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå