Gå til innhold

CPU Ting og Tang...

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny PC (bygget seff)...3,06 ghz,1024ddr,ati 9500 pro osv.

Men er det vanlig at når pcen bare idler elr jeg sitter å surfer på internett uten noe annet i bakgrunnen ligger CPU temp.'en på 45-47 grader og CPU vifta (rpm)...ca.3500-4500!!! elr er det bare meg som overreagerer??

Jeg har ikke noe annen kjøling i pcen enn cpu vifta...det har jeg selvfølgelig kjøpt, mn har ikke fått det di inn enda, mn jeg synest det er litt mye uanz. :-? ??

Og er det sant at Boxed Viftene som følger med CPU'en er dårlige...ville dere anbefale å kjøpe ny CPU vifte? :o :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg anter vel oxo at alle cpu viftene som du får kjøpt er bedre enn boxed viftene eller ? :-?

absolut ikke!

så hva er liksom stille da?

under 21 db er stille(syns jeg)

hvilke vifter er det som kjøler bra samtidig som di ligger på en lav db??

største slk ribba du har plass til og en papst vifte på 19 db burde holde

Lenke til kommentar

Hvis du har et Asus hovedkort, kan du bruke Q-fan funksjonen til å redusere vifteturtallet til ca. 70% av max ved lave temperaturer. Da bør du ha ei kabvifte eller to som sviver på lav hastighet, slik at tempen holder seg lav inne i kabinettet. På denne måten har du et lavere støynivå når du driver med lette oppgaver.

Edit: Hvis du skal ha en virkelig stillegående kjøler kan jeg anbefale den i signaturen min. Ligger på 40-42 grader på max load overklokket med vifteturtallet redusert fra ca. 2900 til 1900 rpm. Og da er det ikke mulig å høre den med mindre du tar av sidedekselet og legger øret inntil. Pass øret i tilfelle... :lol:

Lenke til kommentar

hmm så vidt jeg kan se koster den 445 på Microplex og 439 på 3dfxcool, det betyr 6 kr. billigere på 3dfxcool....?

elr var det andre priser før?:)

MEN drit i d...tror jeg skal gå for den vifta jeg...virker som en ganske bra kjøler... selv om den ikke er fullt så bra som slk og papst, så holder den leenge for meg :p...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
så hva er liksom stille da? hvilke vifter er det som kjøler bra samtidig som di ligger på en lav db??

jeg anter vel oxo at alle cpu viftene som du får kjøpt er bedre enn boxed viftene eller ? :-?

Delta vifte på 5 eller 7 volt er faktisk ganske stille samtidig som den flytter en del luft+ at man kan stille den opp på fult kjør hvis man har lyst.

Lenke til kommentar

det har man ikke lyst til.. så enkelt er det :D

Eneste grunn må være for å plage den tullingen som sitter på LAN med store fukcings høytalere og spiller ROSA HELIKOPTER (repeat).. eller skriker ARNE i en mikrofon (også repeat)

uGn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...