satic Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Fikk litt hjelp av en kompis å sette sammen en pc: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=836733&su=B93AE5F8-B879-4EEA-A95B-40950A767F5A Er dette en brukbar pc som holder 2 år ca uten å måtte oppdateres? Skal bruke pc'n til spilling. Skal i hovedsak klare wow lett på beste oppsett, men klare å spille litt mere krevende spill også. Tenkte å bruke maks 9k på pc. Trenger alt bortsett fra skjerm, mus og kabinett. Noe jeg kan endre på lista? Noe å anbefale å tilføye? Takker for svar. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) 1. Fjern den fæle harddisken, og bytt den ut med SSD. 2. Blueray er ikke nødvendig Hvilken andre spill enn wow skal du spille? Endret 8. november 2010 av Fadeless Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Anbefaler å gå over 9k hvis du vil ha bra powerlvl 1 Lenke til kommentar
satic Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Takk for raskt svar! Blueray ikke nødvendig? Har ett par cd'rom (Dvd rwd), disse fungerer like greit? Annen HD å anbefale da? Takker for svar Lenke til kommentar
satic Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Har budsjett på rundt 9k. Kan nesten ikke gå en krone over heller (mtp at jeg skal leve og etter lønninga) Har egentlig ikke tenkt å spille noe annet enn wow, men greit å ha en god nok pc som er "klar" hvis jeg skal spille noe annet. Om dette er ikke mulig mtp budsjett, så er iallefall minstekrav at wow skal kunne kjøres på "beste" oppsett uten problem. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Harddisken er igrunnen grei, men om du ønsker å korte ned lastetidene i spill og programmer og sånn rent over kvikke opp responsen på maskinen kan det være greit med en SSD-enhet. En SSD har ikke noe å si for den rene spillytelsen. Med mindre du har blu-ray plater eller tenker å kjøpe dem (eller om du har en PS3) trenger du egentlig ikke en blu-ray-spiller nei. Skal gå fint med de DVD-ROMene du har om du ikke tenker å bruke blu-ray plater. Maskinen ser grei ut for meg ja. Takler det aller meste av spill på høye settings. Endret 8. november 2010 av Benny 1 Lenke til kommentar
satic Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Er ganske "dårlig" når det gjeldes hardware. Jeg finner bare en SSD 3,5"? :S Om jeg dropper blueray-spillern, så kan jeg vel erstatte disse "pengene" med litt mere ram kanskje? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Er ganske "dårlig" når det gjeldes hardware. Jeg finner bare en SSD 3,5"? :S Om jeg dropper blueray-spillern, så kan jeg vel erstatte disse "pengene" med litt mere ram kanskje? se etter en 2,5" SSD, du Lenke til kommentar
satic Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584092 da ser det kanskje litt bedre ut? men vil jeg merke stor forskjell om jeg får i 4/8gb mere ram? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) I spill holder 4GB greit. Man begynner å trenge 8GB om man holder på med videoredigering/bilderedigering og lignende. Fort gjort å putte inn noe mer om en skulle trenge det i fremtiden. Den SSDen der er fin ja. Edit: Husk en slik brakett som dette her med mindre du ønsker å teipe SSDen fast i kabinettet ditt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575736 Endret 9. november 2010 av Benny Lenke til kommentar
satic Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 god og rask hjelp på forumet her! Da blir det bestilt dette til slutten av uka: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=856201&su=00FA5AC4-EC5C-4A76-B0C1-0F385DA672B1 Er åpen for andre forslag om noen har noe å tilføye eller endre Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Nå begynner jeg virkelig å betvile hjelpen her på forumet... Skal han med ett budsjett på 9k gå for en SSD? Greit nok, det gjør lastetider raskere, men så mye tid han taper på uninstalls / reinstalls gjør at det IKKE er verdt d. satic, skal du ha SSD BØR du også ha en annen disk til lagring. Med 9k budsjettert til gaming har du egentlig ikke råd til en SSD. Har satt opp ett MYE bedre oppsett til deg, ta en titt selv. ser nå at jeg valgte feil type minne, bare velg noe tilsvarende Her har du bedre prosessor (3,2 Ghz dual core vs 2,8 Ghz Quad), GTX 460 1GB i sli, en rask HDD med 1 TB lagring og raskere minne. Endret 9. november 2010 av Diabolicelf 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Nå begynner jeg virkelig å betvile hjelpen her på forumet...Skal han med ett budsjett på 9k gå for en SSD? Greit nok, det gjør lastetider raskere, men så mye tid han taper på uninstalls / reinstalls gjør at det IKKE er verdt d. Kan godt være at du ikke siktet til meg, men uansett. Jeg er helt enig med deg, men jeg sa hva som var positivt med en SSD og lot ham velge selv. Skal ikke stappe det opp i trynene på folk hva folk skal kjøpe og ikke. satic, skal du ha SSD BØR du også ha en annen disk til lagring. Med 9k budsjettert til gaming har du egentlig ikke råd til en SSD. Kunne ikke sagt det bedre selv. Har satt opp ett MYE bedre oppsett til deg, ta en titt selv. Ser jeg blingset på prosessoren der, bra du ordner opp. Par kommentarer: Ville gått for 750-watteren, da den er mer fremtidsrettet, og så ser ikke hva du mener med at RAMen er feil. Windows-CDen er feil dog, da den er 32bit og ikke 64. Endret 9. november 2010 av Benny Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) kappet Fint at noen retter opp mine feil også Han burde gå for 750 watt'en hvis han ønsker å bruke mer penger ja Angående rammen: Noen reagerer på at det står at det er for AMD. Off... 32 bit? der gikk jeg på en smell! Og jeg siktet ikke til deg nei, men noen forumbrukere sier ting som ikke alltid stemmer "helt" for å si det sånn Meg også selvfølgelig, men jeg prøver å vær så objektiv og nøytral jeg kan. Endret 9. november 2010 av Diabolicelf 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ah, ja men da snakker vi samme språk. Lenke til kommentar
satic Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Da har jeg oppdatert listen nok en gang: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=857468&su=419D8B52-524F-4B09-BC8A-B7A7EB2A7014 Går for SSD hd, for har 250g hd liggende ubrukt etter sist pc. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 ser at mange anbefaler cruical(husker ikke stavingen i farten) c300 nå til dags når det er snakk om SSD. om jeg ikke husker helt feil i allefall. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Disken bytter du i denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 Som ananasen foran her også kommenterer. Og ja, selvsagt vil du ha SSD. Du lar ikke en prisforskjell på 500kr gjøre PCen din til lus på tjærekost i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå