Gå til innhold

Puddel problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja de er ganske bråkete av seg. Men det er jo en trenings sak. Bare ikke kjeft når den bjeffer, men heller når den først bjeffer så forsøk å ros den ved første bjeff. Så tror den at 1 gang er nok.

Eller bare få deg en Basenji (jeg har). De kan ikke bjeffe. ;)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde TS å rose eller premiere bjeffing på noen som helst måte, det vil mest sannsynlig skape mer bjeffing.

Alle hundekurs jeg har tatt bruker belønnings stategien. Og å belønne direkte etter første bjeff fungerer ellers ville de ikke anbefalt den. Trikset er å ikke belønne mens den bjeffer.

Jeg kjenner flere personer som har slitt med bjeffing, og de har hatt stor suksee å benytte denne metoden.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde TS å rose eller premiere bjeffing på noen som helst måte, det vil mest sannsynlig skape mer bjeffing.

Alle hundekurs jeg har tatt bruker belønnings stategien. Og å belønne direkte etter første bjeff fungerer ellers ville de ikke anbefalt den. Trikset er å ikke belønne mens den bjeffer.

Jeg kjenner flere personer som har slitt med bjeffing, og de har hatt stor suksee å benytte denne metoden.

Du belønner vel at hunden slutter å bjeffe og ikke det at den bjeffer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...