Gå til innhold

Hvilket stjernetegn er jeg?

Anbefalte innlegg

Hadde virkelig ikke peiling hvor jeg skulle putte dette innlegget. Men jeg sitter i en liten klemme. Da har seg faktiskt sånn at jeg har hele livet mitt trodd at jeg var i løven. Men når jeg skulle lage en blogg på www.bloggspot.com kom det opp "Krepsen". Etter et raskt google søk, fikk jeg opp en kalender der løven ikke begynte før 24.juli. En liten stund etter (en stund med fortvilelse og sorg) søkte jeg igjen på google. Da fant jeg en annen kalender der det sto at løven begynte den 23.juli.

Så her er spørsmålet:

Noen som vet om en kalender som er sikker? Slik at jeg kan finne ut hva stjernetegn jeg er.

Håper dette var forståelig alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stjernetegn er ingen eksakt vitenskap.

Stjernene står i annen vinkel enn det de gjorde for 200 år sida, f.eks.

Les om karakteristikkene til løven og krepsen (hvis det var de to det gjaldt) og se hvem av de som er du nærmest og bestem deg for det :)

Det sies at de som er født den 23. gjerne har en blanding av begge stjernetegna.

Lenke til kommentar

Finn det helst ut før du tattoverer deg :)

De astrologiske datoene er noe forskjellig fra land til land.

Forøvrig er det helt rett det MRN er inne på, den astrologiske zodiaken følger (dessverre?) ikke den astronomiske, dvs den faktiske zodiaken. Datoen for den faktiske stjernehimmelen anno 2010 er:

Aries: 19 April – 14 May

Taurus: 14 May – 21 June

Gemini: 21 June – 21 July

Cancer: 21 July – 11 August

Leo: 11 August – 17 September

Virgo: 17 September – 31 October

Libra: 31 October – 21 November

Scorpio: 21 November – 30 November

Ophiuchus: 30 November – 18 December

Sagittarius: 18 December – 21 January

Capricornus: 21 January – 17 February

Aquarius: 17 February – 13 March

Pisces: 13 March – 20 April

Dette er de faktiske datoene for når Solen "står" i stjernebildene. Som du ser, er stjernebildene forskjøvet en ca et bilde baklengs i zodiaken, pga vårjevndøgnet er forskjøvet. Vårjevndøgnet står nå i Fiskene, tidligere stod den i væren, og etterhvert står den i Vannmannen. New Agere tror den står i Vannmannen allerede ;) Den astronomiske zodiaken er heller ikke delt inn i 12 omtrentlig like store biter. Dessuten går den gjennom 13 stjernetegn. Ophiuchus = Slangebæreren.

Lenke til kommentar
(en stund med fortvilelse og sorg)

Fortvilelse og sorg? Over at du kanskje var et stjernetegn istedetfor et annet? Som han andre skriver over, har du tattovert det eller no?

Nei, det har jeg ikke. Men jeg har gått i hele livet i den tro om at jeg er Løven. Noe jeg var kanskje litt for stolt av. xD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som om det stjerne tegnet har noe som helst med DEG å gjøre... :roll:

Eller tror du at det lyset som ble emitert fra disse stjernene for flere millioner år siden hadde noe med akkurat DEG å gjøre...?

Det har ikke noe med saken å gjøre, men når man har gått rundt med å tro at man er noe hele livet så er det viktig å vite om man har rett eller ikke. Dessuten synes jeg løven er kulere en krepsen.

Lenke til kommentar

JEG ER EN ELEFANT!

EloX høres ikke ut som et elefantnavn. Dessuten er det velkjent at elefanter aldri bruker utropstegn, punktum eller komma.

Elefanter bruker heller aldri store bokstaver i hver begynnelse av hvert ord i en setning. Desverre EloX, du er ikke en elefant.

Lenke til kommentar

Eller tror du at det lyset som ble emitert fra disse stjernene for flere millioner år siden hadde noe med akkurat DEG å gjøre...?

løven er kulere en krepsen.

Inni helvete, da. Jeg er faktisk kreps, og det der ser jeg på som veldig støtende. Ikke tro du er så ekstremt mye kulere enn meg bare fordi du er født én dag senere (og noen års forskjell). Og btw, jeg er en mutert superkreps som kan skyte kraftig laser ut av ørene og klypdrepe løver på en brøkdel av et sekund. Så det så.

Lenke til kommentar

Inni helvete, da. Jeg er faktisk kreps, og det der ser jeg på som veldig støtende. Ikke tro du er så ekstremt mye kulere enn meg bare fordi du er født én dag senere (og noen års forskjell). Og btw, jeg er en mutert superkreps som kan skyte kraftig laser ut av ørene og klypdrepe løver på en brøkdel av et sekund. Så det så.

Du klippet faktiskt ut den parten der jeg sa: "Jeg synes" xD Uansett så er jeg en superløve som bare ikke kan dø og dreper alle. Punktum.

Lenke til kommentar

Du klippet faktiskt ut den parten der jeg sa: "Jeg synes" xD

Hehe, jepp. :new_woot: Superkrepsen min kan drepe de som ikke kan dø, og den er utenfor tid og rom. Livnærer seg ved å spise universer og raper sorte hull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...