Gå til innhold

Slette ekstra IE i 64 biters Win 7 ?

Anbefalte innlegg

Jeg konfigurerte min 64 biters Win 7 Home Premium PC i sommer og husker ikke helt hvordan det har seg at to versjoner av IE er installert. Når jeg setter pekeren på den ene logoen i systemfeltet vises "Internet Explorer", på den andre "Internet Explorer (64 biters)". Sannsynligvis har jeg installert den siste manuelt. Ble den første installert med installasjonen av hele Windows programmet? Er det 32 biters? Hvordan finner jeg ut om det er 32 biters? Bør jeg slette denne versjonen? Kan den slettes? Ingen av versjonene kommer fram i kontrollpanelets oversikt over installerte programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på kontrollpanel -> legg til /fjern programmer -> Skru av eller på windows-tjenester ( eller no, min er på engelsk) så får du opp en liste med tjenester du kan skru av eller på. Internet explorer er på den lista. Bare å huke den vekk tror jeg

håper du skjønner hva jeg prøver å forklare ;)

Lenke til kommentar

Jo, jeg skjønner hva du mener, og jeg ser at jeg kan skru av IE 8 ved å fjerne krysset. Men her er bare et ex av IE i denne listen over Win programmer. Sannsynligvis er dette IE som er integrert i Win 7. Siden det er integrert i Win 7 64 biter er vel også dette IE 8 64 biters? Hvordan kan jeg undersøke det? Sannsynligvis har jeg lastet ned det ekstra IE 8 64 biter etter installering av Win 7. Hvordan kan jeg fjerne det? Bør jeg fjerne det?

Endret av karebo
Lenke til kommentar

På 64bits Windows 7 kommer det begge deler, både den vanlige 32bit versjonen av IE og 64bit versjonen.

Grunnen til at 64bit IE ikke er standard nettleser på en 64bit pc, er at det er en del plugins som flash etc som ikke støtter 64bit enda, dog utviklingen går fortere nå som IE9 nærmer seg.

Så å bruke 64bit versjonen som standard er ikke noe lurt enda, ergo Microsoft har lagt den ved, men lar deg bruke 32bit versjonen som standard.

Så kan du selv velge når du vil bruke 64bit versjonen. Om den "plager" deg kan du jo bare fjerne ikonet fra startknappen eller noe slikt, programmet brukes ikke til noe av systemet, så det er kun når du selv starter det som det er nyttig til noe.

Ser ikke ut til at du kan slette/fjerne IE8 64bit på noen måte, den ligger der sammen med den vanlige versjonen, og er ikke listet opp noe sted, som kan fjernes.

Men plager det deg som sagt, bare fjern ikonet.

081110_ie8_meny1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...