Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Valget mellom å være singel eller være med kjæresten!

Gjest Jente_21

Anbefalte innlegg

Drop fyren...

Mennesket er i besittelse av begrenset rasjonalitet.

Utforsk mulighetene.

Si at du leter etter et verktøy for å løse en oppgave. Du finner dette verktøyet og løser oppgaven. Det betyr ikke at det ikke finnes bedre verktøy der ute som er like lett å få tak.

Hva er oddsen for at man møter sin "soulmate" i en alder av 16? Ekstremt liten. Forhold som dette tar som regel kvelden uansett. Just a matter of time.

Det som betyr aller mest, er viljen til å jobbe for forholdet. Hvis du bare sitter og forventer at den perfekte parteren dukker opp, evt. sitter med et inntrykk av at nå har du den perfekte partneren og da trenger du ikke gjøre en innsats, så går det til helvete.

Fysisk så er vi så godt som alle kompatible med hverandre. Det er væremåte, personlighet, empati og sympati som har noe å si for om det funker når det først er i gang.

Sjansen er mindre ved 16 år siden det da er flere som ikke er voksne nok til å innse at det ikke finnes noe som heter "meant to be".

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her.

Huff, jeg er redd. Redd for hvordan det blir å møte eksen min i helgen. Han kommer å skal være hos meg hele helgen.

Jeg er så redd han har fått smaken på singellivet. Er redd han blir sammen med meg igjen, men så plutselig gjør det samme som jeg gjorde... :cry:

Jeg har virkelig rotet det til..

Ja, du har antagelig rotet det til ganske alvorlig. Som sagt før: dette er noe du må leve med konsekvensene av, de gode og de dårlige, samme hva de måtte være.

Jeg ønsker dere begge lykke til uansett, og håper at dere finner ut hva som blir best for dere begge. At mange her sier han burde nekte å ta deg tilbake fordi du var utro dagen før bruddet, om så bare av prinsipp ("én gang utro, alltid utro") og på pur trass og faenskap, syns jeg personlig er ekstremt trangsynt.

Tillit og god kommunikasjon er kjernen i de aller fleste forhold som funker, ikke glem det! :)

Lenke til kommentar

Det finnes ingen fasitsvar.

Folk har tilgitt utroskap som aldri skjedde flere ganger, før. Det er ikke noen garanti for at det vil skje igjen. Dette må paret selv avgjøre, og vi kan ikke sitte her i hver vår stol og diktere hva de skal gjøre. Vi kan gi tips og vi kan stille kritiske spørsmål som får TS til å tenke på ting hun kanskje ikke har tenkt på før, men vi kan ikke fortelle henne hva hun skal føle eller tro. Hvis hun stoler såpass mye på ekskjæresten sin til å ville fortsette med forholdet, og ekskjæresten gjør det samme, er vi ikke i noen posisjon til å nekte dem det.

Det blir bare for dumt å diskutere om utroskapen skal være grunnlag for at de slår opp eller ikke. Det er noe de to må finne ut av og avgjøre selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Uff jeg hater meg selv litt for å si dette, men som Nietzsche sa: Jeg er ikke sint fordi du løy til meg, men fordi jeg ikke lenger kan tro på det du sier.

Tillitt er noe av det viktigste i et forhold, og det er den man fucker opp ved å være utro. Slik jeg ser det, tror jeg uansett om du velger å si at du var utro eller ikke, er nødt til å jobbe hardt med å gjenopprette hans tillitt til deg. Paradoksalt nok må han trolig gjøre det samme, fordi du virker usikker på om han kommer til å gjøre et lignende stunt på deg, som det du gjorde på ham. Jeg tror virkelig du har rotet det til her, men hvem vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å dumpe noen fordi de er utro er ikke nødvendigvis fordi man tror det vil skje igjen, men fordi det skjedde overhodet.

«Utroskap er ikke selve handlingen, men heller tanken bak.» er det også noe som heter...

Det finnes ingen fasitsvar.

Folk har tilgitt utroskap som aldri skjedde flere ganger, før. Det er ikke noen garanti for at det vil skje igjen. Dette må paret selv avgjøre, og vi kan ikke sitte her i hver vår stol og diktere hva de skal gjøre. Vi kan gi tips og vi kan stille kritiske spørsmål som får TS til å tenke på ting hun kanskje ikke har tenkt på før, men vi kan ikke fortelle henne hva hun skal føle eller tro. Hvis hun stoler såpass mye på ekskjæresten sin til å ville fortsette med forholdet, og ekskjæresten gjør det samme, er vi ikke i noen posisjon til å nekte dem det.

Det blir bare for dumt å diskutere om utroskapen skal være grunnlag for at de slår opp eller ikke. Det er noe de to må finne ut av og avgjøre selv.

Trådens beste innlegg!

Det er det her jeg har villet fram til, men du fikk satt ord på det mye bedre enn jeg klarte.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Har vel sin fulle hyre med å pule rundt for tiden og finne seg selv og sånt

Men husk, det er ikke for sexen sin skyld, men det er pga spenninga...

Right...

Slike kommentarer synes jeg faktisk blir usmaklig og upassende. En ting er at hun har gjort det hun har gjort og angret seg, men det er ikke nødvendig å komme med slike antagelser. For alt vi vet kan eksen ha tatt henne tilbake, og de har et fantastisk forhold nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slike kommentarer synes jeg faktisk blir usmaklig og upassende. En ting er at hun har gjort det hun har gjort og angret seg, men det er ikke nødvendig å komme med slike antagelser. For alt vi vet kan eksen ha tatt henne tilbake, og de har et fantastisk forhold nå.

Eller hun sitter igjen i sin pøl av mislykkethet og tenker på hvor dum hun har vært. Men det vet vi jo ikke før trådstarter selv sier noe. HVIS trådstarter sier noe, da...

Lenke til kommentar

Snakk om selvbedrag... :nei:

Man kan ikke være utro og ha et godt forhold etterpå...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men husk, det er ikke for sexen sin skyld, men det er pga spenninga...

Right...

Ser ikke helt problemet med det argumentet. ONS gir svært sjeldent veldig bra sex, simpelthen fordi man ikke kjenner hverandre, derimot gir det mye spenning og for mange en form for selvbekreftelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ONS funker i forhold til selvbekreftelsen. Men det som kanskje funker like bra er hvis man treffer på en dame som har type, men som egentlig vil bli med deg hjem etter å ha vist henne hvordan man skal danse på byen. Hun vil at du skal skrive ned nr, men du sier nei. Hun har ikke mobilen, så hun kan ikke skrive ned ditt. Og hun griner fordi hun egentlig har jævlig lyst på deg, men hun kan aldri i verden få det. Du sier bare "du har type, jeg tar ikke nr ditt, skal vi ha kontakt tar du nr mitt. Du har ikke tlf? Nei, så synd!". Du har ikke gjort noe galt, men du verden som det styrker selvfølelsen.

Eller treffe på en dame man kan få bare ved å knipse, men hvor man sier nei fordi det er under ens verdighet.

Lenke til kommentar
Gjest Frustrert TS

Er dere alle helt kjørt i hodet deres?

1. Hun angrer.

2. Hun synes synd på han.

3. Hun liker ikke det hun gjorde selv.

4. Hun kommer sikkert ikke til å si hvordan det gikk når dere skriver dette driter her.

Ts her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår TS selv. Har kun vært i ett seriøst forhold selv siden jeg var 17, og kjæresten er eneste sexpartner jeg har hatt. Etter 3 år i forholdet, fikk jeg samme tankene om å utforske det ukjente og spennende. På det tidspunktet bodde vi et stykke fra hverandre. Var først når jeg fikk litt kontakt med en annen jente fra byen her jeg bor at jeg merket trangen.

Kjæresten er 3 år eldre og har mye mer erfaring enn meg. I stede for å være utro og gå den vegen TS gikk, snakket jeg med kjæresten min. Fortalte at jeg følte det sånn og sånn, og trengte råd og forståelse. Kjæresten tok det tungt, men hadde full forståelse, og fortalte meg at jeg ville oppleve det nye som spennende, men etter en liten stund ville jeg nok lengte tilbake til forholdet sånn vi har det, og det nye og spennende som ubetydelig. Vi snakket mye om hvor bra VI to hadde det SAMMEN og hun hjalp meg få igjen motivasjonen til å fortsette forholdet.

3 år har gått siden dette skjedde og jeg er fortsatt 100% motivert og vi har det kjempe bra sammen. Det TS forteller, backer up tankene jeg har om hvordan jeg ville opplevd det om jeg valgte å gå fra kjæresten for 3 år siden, og jeg vet at jeg tok det rette valget. Jeg tror egentlig en del % av mennesker går bra sammen og oppfattes som den rette, akkurat som de fleste finner gode venner uansett hvor de er i verden. Finner du en du har det bra sammen med, og som du kunne tenke deg å være sammen med resten av verden, så vær ærlige med hverandre og gjør det du må for å få det til å fungere

Hadde jeg vært TS hadde jeg snakket med eksen(?) med den ærligheten TS har i denne tråden, og så tatt det derifra. På den måten blir det et valg TS og eksen må gjøre i sammen. Om eksen(?) tar TS tilbake eller ei er uvisst, men det blir eksen(?) sitt rettmessige valg, og konsekvensen blir TS sin, på godt eller vondt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...