BaronSlask Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg gjorde det slutt dagen etter jeg var utro, og han har kanskje gjort det i mellomtiden. Er ikke så veldig stor forskjell. Jeg ler når jeg ser dette. Dette er selveste definisjonen på forskjell. Burde faktisk stått i ordboka. 2 Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg syns mange her er veldig flinke til å se saken kun fra én side. Ingen her vet hva eksen kan ha funnet på i mellomtiden. For alt vi vet kan han ha hatt det konge som singel, og for alt vi vet kan det hende han bryr seg katta i om hun var utro dagen før hun gjorde det slutt eller om hun fant seg et ligg dagen etter. Mennesker er dynamiske, alle situasjoner er forskjellige. Jeg er helt enig i at utroskap er dumt, i den forstand at det er vanvittig klønete å rote seg opp i det uaktsomt. Det er ikke sjeldent at folk roter seg bort i sånt, for mennesker er faktisk klønete bare på grunn av det som gjør oss til mennesker. Hent frem, forstå og behandle heller enn å dømme og gjemme vekk. Ja, hun var utro. Ja, det var dumt. Men hvorfor gjorde hun det? Det er ikke et spørsmål for oss å hverken svare på eller dømme henne utifra, men et spørsmål for henne og eksen. Et spørsmål jeg syns de bør ta opp og finne et svar på sammen. Lenke til kommentar
Gjest gjest1n Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Synes folk her er utrolig trangsynte, men så er det nå bare deres meninger, og det respekteres. Men jeg må ærlig talt si jeg skjønner OPs situasjon. Forstod jeg henne rett har hun ikke hatt flere sexpartnere enn eksen. Når man da i tilleg vet at han kanskje er den rette, er det helt naturlig (selvom det høres banalt ut) at man blir nysgjerrig på hvordan det er å ha sex med en annen man, kanskje enda mer siden man vet at om man binder seg får man "aldri" (mao. lykkelig alle sine dager...) oppleve det. Hadde dere som driver å setter pekefingre på OP kunne tenkt dere å leve et liv der dere bare kjente til én vagina/penis? Jeg for min del hadde neppe taklet det, men nå vil jeg også se på meg selv som veldig liberal og slår ikke så hardt ned på utroskap osv. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hehe sjekka den tråden du lagde for noen måneder siden. Første svar: Vel siden du allerede har oppført deg som en slut på byen så synes jeg du like godt kan gå fra han å gjøre det du vil. Det ender bare med at du puler en random på byen uansett. Gå fra han nå, du fortjener han ikke. Jeg må uansett stille spørsmål om moralen din. Du poster på et forum hvor det er mange gutter og menn. Da er det ganske naturlig at du får svar fa gutteperspektivet. Hvis jeg hadde laget tilsvarende tråd på Kvinneguiden hadde jeg sikkert fått en del negative svar, siden jeg er mann. Uten å gå til personangrep mot deg vil jeg si at dine handlinger har vært egoistiske og uetiske. Du var per definisjon utro mot din "sjelevenn", du lyver om det og du har tenkt å føre ham bak lyset ved å utnytte hans følelser for deg. Sånn ser JEG situasjonen ann. Hvorfor du kommer her og spør om veiledning for dette vet jeg ikke, men du får ikke min støtte. Jeg er enig med de aller fleste her på forumet. Jeg heier på eksen din. Jeg håper han dumper deg så jævlig og lar deg ligge i rennesteinen. Du sier at du har en trang til å utforske singellivet? Hva legger du i singelliv? Singelliv dreier seg om å.. være alene ha muligheten til å rape etter du har spist ha muligheten til å ha ONS når du vil ha muligheten til å ha et egetbestemt antall pulevenner finne deg en ny kjæreste ikke tenke på følelsene til din ungdomskjæreste bli sjekket opp av det andre kjønn og være interessert flørte med personer av det andre kjønn Gå hjem alene hvis du ikke "finner deg no" på kvelden Nesten alle disse punktene gjør at du bedrar eksen din, når du har de planene du har. Du sier "aktualisere meg selv", alle andre leser "knulle rundt for å sjekke hvordan det er, deretter ta tilbake eksen som sitter å venter". Jeg håper du bor i en stor by. Bor du i en liten by kommer heeeelt sikkert kameratene til hovedpersonen i denne tråden sette foten ned, og dine sjanser er spilte. Men det fordrer at han har gode kamerater, som oppfører seg som kamerater bør. Jeg er en 23 år gammel mann. Jeg er eldre enn deg. Hvis du synes svaret mitt er barnslig eller umodent, kan jeg si; Nei, det er DU som er barnslig og umoden. Lykke til i livet. 4 Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg går ikke ut ifra at han ikke finner det ut, jeg går ut ifra at det er mulig at han finner det ut en gang. Det er vanskelig å vite om han kan finne det ut, derfor kan man ikke være sikker nok. Det vet ikke du noe som helst om, man kan selvfølgelig aldri være 100% sikker, men tilnærmet sikker.(Forutsatt at omstendighetene er der). Når det kommer til sikkerhetsfaktoren blir det litt som å si, jeg går ikke opp i den skyskraperen der, fordi det KAN hende at den kollapser eller blir påkjørt av et fly. (Les: Sikkerhetsfaktoren) Hun kan bli kontaktet av han som hun var utro med, hun kan forsnakke seg (f.eks. full, lei seg, sinna, i søvne), andre som vet om det kan forsnakke seg eller fortelle det med vilje. Listen med mulige måter er lang. Det kan hun kanskje. Jeg vet ikke hvilket forhold hun har til ham hun var utro med etc. Jeg nevnte også tidligere at man må ta situasjonen man befinner seg i, i betraktning. Hvis hun velger å fortelle han at hun var utro, så sitter han med alle (?) fakta og vet hva han evt aksepterer. Det kan hun, men her kommer etikken inn i bildet. Det er ikke nødvendigvis alltid riktig å fortelle alt, og det finnes scenarier som heller begge veier, som jeg også tidligere har påpekt. Dette må eventuellt tas til vurdering av vedkommende som det angår, men jeg syns ingen her har rett til å peke og si at dette MÅ hun fortelle. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg syns mange her er veldig flinke til å se saken kun fra én side. Ingen her vet hva eksen kan ha funnet på i mellomtiden. For alt vi vet kan han ha hatt det konge som singel, og for alt vi vet kan det hende han bryr seg katta i om hun var utro dagen før hun gjorde det slutt eller om hun fant seg et ligg dagen etter. Hva eksen fant på mens de ikke var sammen er vel egentlig irrelevant. Kan ikke se hvorfor det skulle ha noe å si, hun gjorde det slutt, han var singel og fri. Mennesker er dynamiske, alle situasjoner er forskjellige. Jeg er helt enig i at utroskap er dumt, i den forstand at det er vanvittig klønete å rote seg opp i det uaktsomt. Det er ikke sjeldent at folk roter seg bort i sånt, for mennesker er faktisk klønete bare på grunn av det som gjør oss til mennesker. Her er jeg veldig enig med deg. (Selv om jeg syns utroskap er negativt uansett grunn.) Hent frem, forstå og behandle heller enn å dømme og gjemme vekk. Ja, hun var utro. Ja, det var dumt. Men hvorfor gjorde hun det? Det er ikke et spørsmål for oss å hverken svare på eller dømme henne utifra, men et spørsmål for henne og eksen. Et spørsmål jeg syns de bør ta opp og finne et svar på sammen. Igjen, man trenger ikke å sprute ut om at man var utro. Og igjen, gjør man dette, så burde man virkelig ta et tak med seg selv. "Hvorfor gjorde hun dette?" - spørsmålet, burde ikke bli brukt som en unnskyldning for at det egnetlig var greit for henne (eller forsåvidt hvemsomhelst) å være utro. Hehe sjekka den tråden du lagde for noen måneder siden. Jeg må uansett stille spørsmål om moralen din. Du poster på et forum hvor det er mange gutter og menn. Da er det ganske naturlig at du får svar fa gutteperspektivet. Hvis jeg hadde laget tilsvarende tråd på Kvinneguiden hadde jeg sikkert fått en del negative svar, siden jeg er mann. Ikke nødvendigvis, men det virker som om det er veldig mye anti-mannlige meninger der, men det er definitivt kvinnelige vinkliger på saker, noe som kan være veldig positivt. Uten å gå til personangrep mot deg vil jeg si at dine handlinger har vært egoistiske og uetiske. Du var per definisjon utro mot din "sjelevenn", du lyver om det og du har tenkt å føre ham bak lyset ved å utnytte hans følelser for deg. Sånn ser JEG situasjonen ann. Hvorfor du kommer her og spør om veiledning for dette vet jeg ikke, men du får ikke min støtte. Er det nødvendigvis utnyttelse av situasjonen? Jeg syns det kommer an på motivet og følelsene denne jenta har, ikke uforholdsvis utnytting i mine øyne. (Selv om det igjen er mulighet for at det er det.) Jeg er enig med de aller fleste her på forumet. Jeg heier på eksen din. Jeg håper han dumper deg så jævlig og lar deg ligge i rennesteinen. Du sier med andre ord at du ikke er særlig objektiv. Jeg prøver å være så objektiv som mulig, og vil også nevne mens jeg har anledningen at, som jeg har nevnt i en tidligere post, hadde jeg vært eksen, så hadde ikke jeg tatt henne tilbake. Dette er ikke på grunnlag av utroskapen, men på grunn av det neste du nevner. Du sier at du har en trang til å utforske singellivet? Hva legger du i singelliv? Singelliv dreier seg om å.. være alene ha muligheten til å rape etter du har spist ha muligheten til å ha ONS når du vil ha muligheten til å ha et egetbestemt antall pulevenner finne deg en ny kjæreste ikke tenke på følelsene til din ungdomskjæreste bli sjekket opp av det andre kjønn og være interessert flørte med personer av det andre kjønn Gå hjem alene hvis du ikke "finner deg no" på kvelden Nesten alle disse punktene gjør at du bedrar eksen din, når du har de planene du har. Du sier "aktualisere meg selv", alle andre leser "knulle rundt for å sjekke hvordan det er, deretter ta tilbake eksen som sitter å venter". Uenig i dette. Ingen av punktene gjør at hun bedrar eksen sin, så lenge hun er singel når hun gjør det. Jeg syns derimot det virker veldig usympatisk å gjøre dette for "å teste det ut", og deretter ville ha personen tilbake. Men, hvis denne personen vil ha henne tilbake, så ser jeg ingen grunn til å ødelegge et godt forhold (som kan reddes). Jeg håper du bor i en stor by. Bor du i en liten by kommer heeeelt sikkert kameratene til hovedpersonen i denne tråden sette foten ned, og dine sjanser er spilte. Men det fordrer at han har gode kamerater, som oppfører seg som kamerater bør. Jeg er en 23 år gammel mann. Jeg er eldre enn deg. Hvis du synes svaret mitt er barnslig eller umodent, kan jeg si; Nei, det er DU som er barnslig og umoden. Lykke til i livet. Jeg velger å overse negative kommentarer, om hvordan du vil at andre skal oppføre seg, som jeg oppfatter som ikke har noe annen hensikt enn å stille vedkommende i dårlig lys, eller gi vedkommende dårlig samvittighet. Du kan forresten være både barnslig og umoden i en alder av 23 år. Har møtt flere mennesker som er en god del eldre en deg, som jeg fremdeles ville betegne som umodne. Alder er ingen mål for hvor oppegående du er, selv om det er naturlig at en eldre person, som har hatt en lengre læringskurve, skal være høyere oppe på skalaen enn en som er yngre. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg syns mange her er veldig flinke til å se saken kun fra én side. Ingen her vet hva eksen kan ha funnet på i mellomtiden. For alt vi vet kan han ha hatt det konge som singel, og for alt vi vet kan det hende han bryr seg katta i om hun var utro dagen før hun gjorde det slutt eller om hun fant seg et ligg dagen etter. Hva eksen fant på mens de ikke var sammen er vel egentlig irrelevant. Kan ikke se hvorfor det skulle ha noe å si, hun gjorde det slutt, han var singel og fri. Enig, men hva han fant på var heller ikke poenget mitt. Poenget mitt var at han ikke nødvendigvis er et offer her. Mennesker er dynamiske, alle situasjoner er forskjellige. Jeg er helt enig i at utroskap er dumt, i den forstand at det er vanvittig klønete å rote seg opp i det uaktsomt. Det er ikke sjeldent at folk roter seg bort i sånt, for mennesker er faktisk klønete bare på grunn av det som gjør oss til mennesker. Her er jeg veldig enig med deg. (Selv om jeg syns utroskap er negativt uansett grunn.) Utroskap er negativt uansett grunn, men det er mer negativt dersom det er overlagt enn om det er uaktsomt. Med uaktsomt mener jeg konsekvensmessig korttenkt og at det "bare skjedde" (høres det kjent ut for mange?), mens overlagt selvsagt er planlagt. Hent frem, forstå og behandle heller enn å dømme og gjemme vekk. Ja, hun var utro. Ja, det var dumt. Men hvorfor gjorde hun det? Det er ikke et spørsmål for oss å hverken svare på eller dømme henne utifra, men et spørsmål for henne og eksen. Et spørsmål jeg syns de bør ta opp og finne et svar på sammen. Igjen, man trenger ikke å sprute ut om at man var utro. Og igjen, gjør man dette, så burde man virkelig ta et tak med seg selv. "Hvorfor gjorde hun dette?" - spørsmålet, burde ikke bli brukt som en unnskyldning for at det egnetlig var greit for henne (eller forsåvidt hvemsomhelst) å være utro. Det er forskjell på å sprute ut om noe og å ta det opp på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
Gjest Frustrert TS Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ts her. Hehe, her ble det en del diskusjon Bare hyggelig det å se saken fra flere perspektiv. 1. Jeg hadde sex med en annen fordi dette var UHYRE spennende og jeg var fryktelig nysjerrig, grunnet å bare hatt en sex partner hele livet. 2. Jeg innså etter sexen med denne ukjente at dette var ABOSLUTT ikke noe å hige etter da jeg syntes det var for "kaldt". Absolutt ikke noe for meg. (Da fikk jeg erfart den biten) 3. Jeg gjorde det slutt for jeg hadde vært utro, og følte jeg måtte slippe kjæresten min "fri". Jeg var i tilegg litt oppgiret på å utforske verden litt mer. (Ikke mer sex med fremmende, men flørte fritt.) 4. Jeg vet, eller tror med 90% at kjæresten min hadde tilgitt meg om han fikk vite om denne utroskapen. Jeg holder det ikke for meg selv for å hindre at han går i fra meg, men ser at det ødelegger mer enn det hjelper noen av oss. Jeg ser absolutt at forhold er det som passer meg best, da singellivet er ensomt i lengden og jeg blir fort lei all mas fra gutter som bare er ute etter en ting. Hvis vi blir sammen igjen i helgen kommer jeg til å bli kjempe lykkelig. En liten del av meg er glad vi hadde denne "pausen" for da fikk jeg roet med ned litt og innse det gode jeg har. Forhåpentligvis har også eksen min fått erfare singellivet nå på godt og vondt, så vi stiller likt Men jeg må jo innrømme jeg kommer til å savne den intense flørtingen da. Var jo veldig spennede for meg som ikke har opplevd mye av det. 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Så kommer du til å ta en ny "pause" senere, hvis dere blir sammen igjen? 2 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Uansett hvor spennende det var så unnskylder ikke det utroskap. Uansett hvordan du vrir og vender på det så har du esset på leggen. Du vet selv om kjæresten vil du skal si det eller ikke. Slutt å ro deg vekk fra ansvaret. Forresten, hva skjer om ett år? Ny pause da? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Utroskapet var veldig dumt gjort, og hun burde ha slått opp FØR hun lot spenningen ta overhånd. Men det var jo derfor hun valgte å ta pause, fordi hun hadde den spenningen i seg og ville utforske. Jeg støtter faktisk det hun gjorde og det hadde nok bare blitt verre med tiden om hun IKKE tok pause. TS: Det alle reagerer på er at du fortsatt var sammen med fyren da du hadde sex med han andre. Det er rimelig uakseptabelt og du bør ikke bli sur om at hvis kjæresten din finner ut av det og det får konsekvenser. Jeg mener du burde si det til han. Er mye bedre at han får vite det fra deg enn fra han du låg med (og sannsynligheten er at han finner det ut, kanskje ikke nå, kanskje ikke neste sommer, men han finner nok ut av det til slutt). Samtidig bør du absolutt ikke bli sjalu eller sur eller noe som helst hvis du finner ut han har pult flere jenter og opplevd mye mer spenning enn han noensinne har opplevd med deg. Han kan ha gjort mye du og dere ikke engang har tenkt på og han vil kanskje innføre nye ting i livet deres du ikke er enig med. Alt dette er og har alltid vært en risiko du burde ha tenkt på før du gjorde som du gjorde. Jeg aner ikke hva forventninger du har til hvordan forholdet deres skal være fremover, men du bør belage deg på at han og sikkert du også har endret dere litt og kan ha plukket opp andre interesser mens dere var single. Ikke forvent at alt skal bli som før, og bli skuffet og lei deg om det ikke blir det. Jeg er som sagt meget spent på hvordan det blir fremover og oppdater tråden gjerne 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Eller, hva gjør du hvis det viser seg at eksen din ikke tar deg tilbake? 2 Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Vær så snill å ikke skyt meg nå, men jeg gjorde tabben å hadde fyllesex med en kar. Dette er jeg sikker på at jeg gjorde fordi nyskjerrigheten og spenningen tok overhånd. Tok overhånd over hva? Er du et rasjonelt og tenkende menneske eller handler du kun på impulser? Utroskap er negativt uansett grunn, men det er mer negativt dersom det er overlagt enn om det er uaktsomt. Med uaktsomt mener jeg konsekvensmessig korttenkt og at det "bare skjedde" (høres det kjent ut for mange?), mens overlagt selvsagt er planlagt. Nei, dette høres ikke kjent ut for meg i alle fall. Dersom du opererer med de samme definisjonene innen culpa som meg er dette minst forsettlig. Hva er det egentlig som skjer med folk, kobles hjernene deres ut med jevne mellomrom eller bare når sex er involvert? Dersom dette stemmer kan jeg vel under tvil gå med på at vi her står overfor uaktsomhet. Alkohol er ingen unnskyldning. Hvordan en klarer å ha sex uten å planlegge dette til en viss grad på forhånd klarer ikke jeg å forstå. Hva gjelder TS sin andre problemstilling velger jeg å ikke ta stilling til den. Jeg ser ikke noe i veien for at folk skal kunne ta pauser som de selv vil (dersom begge personene i forholdet er enige i dette), men her er vi helt klart presentert med en illojal person som jeg ikke ville stolt på uavhengig av om hjernen hennes ble koblet ut nå og da eller om hun gjorde dette med "vilje". Lykke til med bedrageriet ditt. 3 Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Uansett hvor spennende det var så unnskylder ikke det utroskap. Uansett hvordan du vrir og vender på det så har du esset på leggen. Du vet selv om kjæresten vil du skal si det eller ikke. Slutt å ro deg vekk fra ansvaret. Forresten, hva skjer om ett år? Ny pause da? En forklaring er ikke nødvendigvis en unnskyldning... Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg går ikke ut ifra at han ikke finner det ut, jeg går ut ifra at det er mulig at han finner det ut en gang. Det er vanskelig å vite om han kan finne det ut, derfor kan man ikke være sikker nok. Det vet ikke du noe som helst om, man kan selvfølgelig aldri være 100% sikker, men tilnærmet sikker.(Forutsatt at omstendighetene er der). Når det kommer til sikkerhetsfaktoren blir det litt som å si, jeg går ikke opp i den skyskraperen der, fordi det KAN hende at den kollapser eller blir påkjørt av et fly. (Les: Sikkerhetsfaktoren) Du svarer litt i hytt og pine. Jeg sier at det er vanskelig å vite, men det kan jeg ikke vite noe som helst om? Tror nok også at du skal finne bedre eksempler hvis du skal sammenligne fare og sannsynlighet. Herregud. Endret 17. november 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Det var selvfølgelig satt på spissen med vilje, og hva som var i "hytt og pine" forstår jeg ikke. Du skrev at det kan hende han finner det ut, jeg går utifra et annet perspektiv. Lenke til kommentar
Gjest Frustrert TS Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 TS her. Huff, jeg er redd. Redd for hvordan det blir å møte eksen min i helgen. Han kommer å skal være hos meg hele helgen. Jeg er så redd han har fått smaken på singellivet. Er redd han blir sammen med meg igjen, men så plutselig gjør det samme som jeg gjorde... Jeg har virkelig rotet det til.. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Drop fyren... Mennesket er i besittelse av begrenset rasjonalitet. Utforsk mulighetene. Si at du leter etter et verktøy for å løse en oppgave. Du finner dette verktøyet og løser oppgaven. Det betyr ikke at det ikke finnes bedre verktøy der ute som er like lett å få tak. Hva er oddsen for at man møter sin "soulmate" i en alder av 16? Ekstremt liten. Forhold som dette tar som regel kvelden uansett. Just a matter of time. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har virkelig rotet det til.. Skal jeg være helt ærlig med deg, så fortjener du det nesten, selv om du elsker han. Argh, var jo jeg som skulle legge meg, FOR FAEN! 1 Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hva er oddsen for at man møter sin "soulmate" i en alder av 16? Ekstremt liten. Forhold som dette tar som regel kvelden uansett. Just a matter of time. Oddsen er skyhøy, men det er ikke umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå