Gå til innhold

Plutselig ingen parabolsignal, Canal Digital

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg får plutselig opp "ingen signal tilgjengelig" når jeg skrur på parabolboksen til tven min. Jeg har sjekket at kabelen står godt inni kontakten og at regningen er betalt.

Jeg har en liten mistanke om at det kan være snøfallet som har kommet de siste dagene som sperrer for signalene til parabolen, men det er ikke så forbanna mye snø på den at det skulle være noe problem.

Er det noen andre som har samme problemet eller noen løsning før jeg ringer og kaster bort flere kroner på å høre hiphop på kundetelefonen deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regndropar på parabolhovudet kan vere nok til å svekke signalet betydeleg. Kjem det snø skal det ofte ikkje mykje til før signalet vert heilt borte.

Så det er såppas følsomt? ohmy.gif

Da skal jeg finne en stige og koste som bare det..

Våt snø er værst. Regndråper på hodet har jeg aldri hatt noen problemer med.

Tørr snø er heller ikke like problematisk som våt snø (tørr snø sklir som regel av hodet og parabolen uansett).

Jeg har sett parabolantenner som er plassert inne under en veranda eller annet overbygg som ikke skygger for satellitt signalet. Det er jo en smart plassering siden det hverken kan regne eller snø på parabolen & hodet. Nå er det ikke alle hus hvor dette er mulig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...