Gå til innhold

Trenger jeg å installere drivere til HK etter nyinnstall av WIN7?

Livert

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat installert Win7 x64 etter å ha hatt Vista i noen år. Det jeg lurer på er om windows selv innstallerer drivere til hovedkortet/CPUen, eller om jeg må gjøre dette manuelt. I så fall, hvor finner jeg disse? Har googla det men finner ikke drivere til hovedkortet mitt, får bare treff på diverse forum som kommer med råd jeg ikke skjønner noe av...

Lurer også på om det er lurt å oppdatere BIOS, og i så fall hvor finner jeg updaten jeg trenger?

Vennligst se signatur for specs :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville lastet ned og installert driverene. På denne måten vil du få alle og ikke minst de nyeste driverene installert.

Slik finner du driverene til ditt Hovedkort:

1. Gå til nettsiden; http://www.asus.com/
  2. Klikk på Global > Asus Global Site
  3. I feltet Product Name skriver du; P5KC og klikker på GO knappen
  4. Velg Asus P5KC Hovedkortet som blir listet opp
  5. Klikk på Download knappen
  6. Velg ditt OS ved operating system
  7. Last ned ønsket drivere og program
  8. Installer drivere og program

Mange er uenig med meg. Men når det gjelder BIOS, er "om det virker så ikke fiks det" en gylden hovedregel. Det å flashe eller oppgradere BIOS kan være en risiko sport i seg selv om det ikke gjøres riktig. Vil du derimot prøve, vil du finne BIOS og nødvendig program for flashing av BIOS på samme sted som du finner drivere til ditt Hovedkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det aller første du bør gjøre etter installasjon av operativsystemet, er å legge inn de nyeste chipsetdriverne.

Så kan du ta en restart og fortsette med resten av driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...