Ekinorak Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Skulle fikse en datamaskin som hadde totalt krasjet i virus. Tok derfor å formaterte datamaskinen og skulle ligge inn vista på nytt. Til min store overaskelse så fungerte ikke cdkeyen på undersiden av datamaskinen. Jeg brukte Windows vista Home premium 32bit når jeg installerte og på stickeren under datamskinen står det Windows vista Home premium 32bit OEM. Må jeg nødt til å ha en OEM versjon av vista? Dvden som orgianlt følgte med datamaskinen har blitt rotet vekk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) hvis det er en bærbar så kunne du ha brukt den integrerte Recovery funksjonen. hvis ikke så må du ha en original Windows Vista OEM slik at du kan bruke serie nummeret som finns på pc-en Endret 17. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Lisensnøkkelen på Windows Vista Home premium 32bit og Windows Vista Home premium 32bit OEM er forskjellige. det samme gjelder også for spesialutgavene med navngitt ptodusent som ACER, HP, Dell, IBM etc. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Det er bare å ringe inn til MS å aktivere der. Produktnøkkelen som står klistret på pcene er en OEM-COA nøkkel, og så lenge du aktiverer den på samme produsent pc, så funker det fint, men uansett må du ringe inn til MS. Det gjelder også Win7 nøkler som står på pcene. Dette på grunn av at nøkkelen pcen bruker når du får den ikke er den samme som står på pcen. Da brukes en OEM-SLP nøkkel som er lik på ALLE pcer fra den produsenten. Så når du må bruke "nød nøkkelen" under må den aktiveres manuelt fra MS sin side... Dette fordi det har vært litt business av å selge/gi bort/bruke på andre pcer disse nøkkelene som står på pcen, siden pcen er aktivert med en annen nøkkel fra start av. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Problemet er vel ikke at den ikke kan aktiveres, problemet er vel at den ikke kan skrives inn i det heletatt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Skriv in services.msc Gå ditt. Finn Software Licensing, og tving oppstart. Det burde løse problemet vis det lisensnøkkelen er allerede noen plass liggende på systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå