Anonym5656 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har idag en sparekonto som nermer seg 100k, samt en BSU-konto med ca. 30k. Jeg har ingen planer om å bruke sparepengene i nermeste fremtid, men kanskje jeg kjøper leilighet om 3-5 år(men kan fort hende jeg venter lengre for alt jeg vet). Spørsmålet er om jeg bør satse på BSU-kontoen og smelle inn så mye jeg kan fra sparekontoen dit(20k), eller om jeg heller bør få inn så mye inn i sparekontoen for å bikke 100k og få ekstra mye renter(2,35%)? Det må vel være BSU som er best å satse på da? Siden jeg ikke har noen andre planer enn å bruke penger på leilighet om noen år? ambivalent... Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Er nok mest gunstig med BSU pga skattefratrekket. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Renten på BSU-kontoen din er nok endel høyere enn renten på sparekontoen din, selv om du går over 100k grensen. Så gitt du har skattbar inntekt så sett pengene på BSU du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå