tZar Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 til "Peach", se på: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q309358 Til bedrevitere som "borre" "kilogram" med fler: "peach" spør ganske enkelt om hvordan man kan få norsk stavekontroll i engelsk word. Jeg er helt sikker på at han spør om dette fordi han ønsker en løsning på problemet sitt, ikke for å høre en bombastisk uttale om at dette er ulovlig, og for å se at en moderator (eller hva nå enn "kilogram" er) mener at det "borre" sier er helt riktig, og dermed lukker denne tråden noe som medfører at andre ikke kan komme med innspill i denne saken. Den tråden er et av alt for mange eksempler på at folk (bedrevitere) anntar at man ønsker å løse problemet sitt på en ulvolig måte, og derfor avfeier spørsmålet helt, kommer med en latterlig uttalelse som ikke stemmer, istedet for å faktisk gjøre det som er meningen i dette forumet, å hjelpe andre. "peach" nevner ikke noe om hvordan måte han ønsker å løse problemet sitt, han vil helt enkelt bare ha løst det. Han får et svar frra "Ola PeK" som henviser til en annen tråd som omhandler det samme. Her viser i alle fall en personen at han er villig til å hjelpe, det er det viktigste, om det han (eller andre) beskriver for å løse problemet er en ulovlig metode for å løse problemet er noe helt annet. Man skal ikke avfeie løsningen for det. Løsningen kan da umulig bli ulovlig før man gjennomfører den, og det må jo være opp til "peach" selv å velge om han vil. Det er ut fra mitt synspunkt mer naturlig å velge en lovlig metode en en ulovlig metode, men det får vel være opp til personen som skal gjennomføre dette å velge selv. Jeg kommer selv med en ide om at det kan kanskje være en mulighet å få merget sammen en norsk Word ordliste med Engelsk Word, dette avfeier også "borre" fordi dette er ulovlig. Mulig det kan være det, det vet ikke jeg, men det kan være en mulighet for å løse problemet. Jeg vil ikke ta opp diskusjonen om min metode er lovlig eller ikke her, men det kan nok sees bra begge sider. Den medfører hverken reenginering, endring av programkode el. Den leter kun et noe man kan kalle udokumenterte muligheter (les bugs). Bugs er det nok av i MS programmer, og det har aldri før vært ulovlig å finne dette, det er faktisk noe MS har satt pris på at man har funnet. Men som sagt, lovligheten av dette vil jeg ikke ta opp nå. For å understreke poenget mitt: hvis du har en løsning på et svar, enten om du er sikker på den eller ikke, men det kan kanskje være en mulighet for å løse problemet, så burde du ytre den her. Det som ikke burde forekomme er at bedrevitere ødlegger forumet med å avfeie løsninger av forskjellige grunner, og ikke komme med noe løsning på problemet selv, men komme med bombastiske uttalelser uten grunnlag. Grunnlaget meste parten av bedreviterene har er at man ønsker å løse problemet på en ulovlig måte. Slutt å annta! Hvis personen sier at han vil ha en crack til et program, da kan man godt si ifra at dette ikke er lovlig, men når man ønsker en løsning på et problem, så skal man ikke annta at man ønsker en ulovlig løsning, og derfor avfeie spørsmålet, man kan heller komme med lovlige løsninger. Nok fra meg for denne omgang. Oppgitt Andreas Aulin Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 helt enig. Kjeder moderatorene seg eller? er det nødvendig å stenge "på grensen post'er" egentlig? kan jo bare gi en liten advarsel, og heller stenge den hvis den går over grensen. (ordliste spørsmålet var ikke i nærheten av grensen engang.) av og til kan det virke som dere leiter etter noe som "kan være ulovlig" bare for å få lov å stenge post'en Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 * Såvidt jeg har forstått, så har Peach engelsk Office XP? * Tatt fra linken din: "Your version of Office XP contains spelling and grammar tools for commonly used languages. For example, the English version of Office XP includes proofing tools for English, French, and Spanish." * Hva tror du grunnen til at din Office XP ikke inneholder alle språk som MS tilbyr? Jo, det er selvsagt money money money. * Hat det så mye du vil, men skal du ha med norsk språk i din engelske versjon av Office, må du kjøpe i tillegg en pakke som heter "MS Office Proofing Tools" (eller norsk versjon av Office som også har engelsk stævikåntrol). * Det er mulig å beholde norsk stavekontroll i engelsk Office 97 ved oppgradering til Office 2000. Men tror ikke det fungerer ved oppgradering fra 2000 til XP. * Sorry hvis jeg har "såret" deg, Peach eller andre, men jeg mener at samtalen gikk imot warez. Les definisjonen, så vil du se at norsk stavekontroll til engelsk Office XP isåfall vil være en "rippet" versjon. * Warez er fyfy her fordi vi vil ha et seriøst forum, og for at ikke den flinke gjengen bak Hardware skal få f.eks. BSA på nakken. Jeg vil gjerne se om du eller andre kan hoste opp en annen "lovlig" løsning enn de jeg har skissert, på hvordan man kan få brukt norsk stavekontroll i en engelsk versjon av Office XP. Da skal jeg gjerne falle ned på knær og be om unnskyldning :smile: Jeg har ikke noe med moderatorene å gjøre, og det er opp til de om de vil stenge en tråd eller stenge ute folk. Den "skylden" får du legge på de. Forøvrig har warez på forumet blitt diskutert opp og ned før. Take it or leave it! [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-02-01 03:46 ] Lenke til kommentar
tZar Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Det ble ikke nevnt noe om warez fra "peach". Han ønsket kun et svar på et spørsmål. Hva du følte er egentlig irrelevant. Løsningen på problemet er Office XP proofing tools som "peach" kan kjøpe. Hadde det vært så vanskelig å sagt dette i stedet for å annta at "peach" ikke ville bruke penger på å løse problemet sitt og dermed valg warez veien? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 3. parts ordlister? (kan umulig være ulovlig, forutsatt at det ikke er _kopiert_ av ms). tenker her på f.eks. de mange gratis office pakkene. -mange med stavekontroll... hvis det er ulovlig å legge til 3.parts programvare må det jo være ulovlig med -legge inn spill og programmer fra andre enn microsoft (de modifiserer registeret) -endre bakgrunnsbildet -endre oppstarts, nedkjørings og "ready to be shut off" screenen Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 3. parts ordlister? (kan umulig være ulovlig, forutsatt at det ikke er _kopiert_ av ms). tenker her på f.eks. de mange gratis office pakkene. -mange med stavekontroll... hvis det er ulovlig å legge til 3.parts programvare må det jo være ulovlig med -legge inn spill og programmer fra andre enn microsoft (de modifiserer registeret) -endre bakgrunnsbildet -endre oppstarts, nedkjørings og "ready to be shut off" screenen Ikke egentlig da ordlisten er noe MS har lagt ned arbeidstimer i Drar sikkert opp en eldgammel post nå da jeg søkte på forumet for å finne løsningen på dette problemet med engelsk office Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå