AMajor Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Hei, Nettopp begynt å kode i C# etter mange års erfaring med C++, synes selv det var på tide. Jeg er helt overrasket over hvor enkelt det er å lage GUI-applikasjoner i dette språket. Nå lurer jeg på om det finnes noen enkel måte å lese fra web (html) dvs parse inn data uten å lage hele HTML-parser metoder. dvs noe ala database som MYSQL/PHP og bare hente inn data enkelt uten å bruke så altfor mye tid på å skille mellom de forskjellige html-tagsene. forstår? (litt usikker på om dette emnet passer i .NET tråden eller C# tråden). Endret 8. november 2010 av rydi Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tre valg som jeg kan komme på: - Last ned en tredjeparts parser (HTMLAgilityPack for eksempel) - Bruk XML parseren (System.XML, dog jeg tror ikke denne vil fungere bra for alle sider, ettersom XML er mye strengere enn HTML) - Bruk System.Windows.WebBrowser klassen. Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Jepps, Jeg har lagt prosjektet på is. Det ble litt for stort og for mye knot. Endret 25. november 2010 av Rudi81 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hvis du skal lete etter helt enkle ting (som spesifikke tagger) kan du godt bruke Regex til dette. Men regex er ikke egnet til å parse HTML med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå