fomlepung Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei folkens! Jeg har fått et kjempeproblem med min Netopia 4542 router. skulle oppgradere til nyeste firmware som var 5.3.5 på endring.nextgentel.no, men etter jeg gjorde dette,så fungerer ingenting. Jeg har oppgradert firmwaren før, og dette gikk helt fint. Jeg ventet til hele oppdateringen var fullført som det sto på siden, men nå kommer jeg ikke ut på nett. kommer ikke inn på Telnet 10.0.0.1 Men vi kommer inn på Telnet via 192.169.1.1 Vi har prøvd å resette routeren også, men dett hjelper ikke noe. Når vi tar en ipconfig så får vi opp 192.169.1.1 Er det noen som har en oppskrift på hvordan man konfigurerer routerent tilbake til standard NGT settings, eller må jeg ringe Nextgentel og bytte routeren? har prød å sette opp me fast ip og alt mulig, men dette virker ikke.Håper noen her kan hjelpe meg med dette. Er siste gangen jeg skal prøve å oppgradere firmwaren på routeren min Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Sikker på at nyeste firmware var 5.3.5 på endring.nextgentel.no? Lurer på om nyeste som er lagt ut der er enten 5.3.7 el. 5.3.8, har nemlig beholdt 5.3.5 siden januar(?), mange måneder siden i hvert fall. Folk har også hatt problemer med 5.3.5, men den har fungert veldig stabilt i min ruter. Du kan få tilbake ditt oppsett mot NGT ved aktivere ruteren på nytt, les om nullstilling i FAQ'en her: http://www.relativt.net/modules.php?name=FAQ Eventuelt kan du ta en titt her ( denne siden har jeg ikke orket å oppdatere på en stund ): http://student.iu.hio.no/~s108343/netopia_..._old/reset.html Hvis du ønsker å nedgradere firmware, er det enklest å gjøre det via TFTP. Hvor du finner eldre firmware, har jeg ingen anelse om. Har versjon 5.3.4 og 5.3.5 lagret ett sted. Nyeste firmware finner man vanligvis på Netopia sine sider. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 5.3.8 R1 er den nyeste fra netopia , jeg innstalerer den nå . Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 5.3.5 er buget. Den klikket alt hos meg. etter jeg oppgraderte til den. Ring nextgentel å få dem til å resete routeren din og sende deg en faq på hvordan du setter det opp igjen slik det var. Etter jeg oppgraderte så ble internetten min ustabil og funket dårlig... Lenke til kommentar
SvennR Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har opplevd akkurat det samme, og den eneste måten å løse dette problemet på er å kortslutte to kontaktpunkter du kan se på undersiden av routeren din... ( kikk inn i ett lite hull ) Når du har gjort dette, må du bruke: http://aktivering.nextgentel.no og benytte deg av kundenr og aktiveringskoden din.. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Heisann! Takker for svar, jeg fant en link på relativt.net som ordnet dette. Ringte nextgentel angående dette også.de sa det hadde vært litt problemer med endring.nextgentel.no i det siste, så det kan jo være årsaken. Vet ikke om jeg tør å prøve å oppgradere til nyeste firmware nå igjen.kjører 5.3.5 nå og alt virker som det skal igjen Lenke til kommentar
Mio Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 altså...fomlepung var meg "mio" Måtte låne en annen maskin og jeg posta med hans brukernavn. Lenke til kommentar
hda Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 er endringen nevneverdige, eller dreier det seg om enkle bugfixes? logget meg inn på endring.nextgentel.no: Velg ønsket konfigurasjon Oppgrader firmware til versjon 8.0.10 Programvaren i din ruter er for gammel til at du kan benytte endringsverktøyet. Du må først oppgradere firmware til den nyeste versjonen, og deretter bruke endringsverktøyet på nytt etterpå. hvor finner jeg changelog for firmware updates? (N3351) finner ingenting her:http://www.netopia.com/en-us/equipment/upgrades/newdocs.html edit: link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå