Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløe uten utslett + små petekkier

Gjest Gutt1983

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt1983

Fikk en generell kløe å stikking på kroppen, uten utslett som jeg plages med, ble da oppmerksom på små petekkier under huden forskjellige plasser? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt1983

elveblest2.jpg

Urticaria.jpg

Slik som dette?

Om ja; beveger området som klør seg rundt på kroppen?

Jg har kløe UTEN utslett:) å ja kløen flytter på seg, stikk å klør her, å plutselig en annen plass, men ingentin utslett bortsett fra noen Petekkier (blodutredelser)

Lenke til kommentar
Gjest Gutt1983

Hm, kan fortsatt være dette. Jeg tror det du har heter Elveblest. Har du noen allergier? I såfall, prøv å ta deg en daglig dose med allergimedisin, og se om det hjelper.

Har prøvd cetrizin, da gikk kløen bort.. Men ble så sinnsykt trøtt av den, men den hjalp på kløen. Av og til så stikk det å klør mellom tærne. Kløen er vært nede ved anklene å i nakke å rygg. Å skulder.

Lenke til kommentar

Hm, kan fortsatt være dette. Jeg tror det du har heter Elveblest. Har du noen allergier? I såfall, prøv å ta deg en daglig dose med allergimedisin, og se om det hjelper.

Har prøvd cetrizin, da gikk kløen bort.. Men ble så sinnsykt trøtt av den, men den hjalp på kløen. Av og til så stikk det å klør mellom tærne. Kløen er vært nede ved anklene å i nakke å rygg. Å skulder.

Hvor lenge har dette vedvart? Om det varer en god stund, vil jeg anbefale deg å ta en cetrizin som du gjorde, og deretter bruke noen svakere allergi-medisiner fra apoteket. Har du inntatt noe du er allergisk mot? Melk kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Gutt1983

Hvor lenge har dette vedvart? Om det varer en god stund, vil jeg anbefale deg å ta en cetrizin som du gjorde, og deretter bruke noen svakere allergi-medisiner fra apoteket. Har du inntatt noe du er allergisk mot? Melk kanskje?

Værtfall 3 uker nå.. Er ikke allergisk mot noe, ikke spist noe nytt. Fikk dette etter jeg hadde vært virus sjuk, så kom det plutselig denne plagsome kløen. Av og til er jeg rød i kinnene, litt flammete, men ikke utslett.

Lenke til kommentar

Værtfall 3 uker nå.. Er ikke allergisk mot noe, ikke spist noe nytt. Fikk dette etter jeg hadde vært virus sjuk, så kom det plutselig denne plagsome kløen. Av og til er jeg rød i kinnene, litt flammete, men ikke utslett.

Hm, symptomene virker veldig likt elveblest (flyktende utslett), men når du er totalt sikker på at dette ikke er tilfellet rekker det dessverre utenfor hva jeg kan forstå. Jeg kan si at elveblest utløses av følgende ting;

Utslettet kan utløses av:

Matvarer: Egg, skalldyr, nøtter, frukt og tilsetningsstoffer.

Ting man puster inn: Pollen, dyrehår og husstøv.

Medisiner: blant annet acetylsalisylsyre, betennelsesdempende medisiner, antibiotika og morfin.

Fysiske forhold som kulde, varme, sol, svette og trykk mot huden.

Sykdommer, blant annet infeksjoner, høyt stoffskifte og sukkersyke.

Insektstikk

Psykisk stress

Lykke til med å finne ut hva du faktisk har. Siden du har hatt det i 3 uker vil jeg anbefale deg å søke en lege, evt. en hudspesiallist.

Lenke til kommentar
Gjest gutt1983

Hm, symptomene virker veldig likt elveblest (flyktende utslett), men når du er totalt sikker på at dette ikke er tilfellet rekker det dessverre utenfor hva jeg kan forstå. Jeg kan si at elveblest utløses av følgende ting;

Utslettet kan utløses av:

Matvarer: Egg, skalldyr, nøtter, frukt og tilsetningsstoffer.

Ting man puster inn: Pollen, dyrehår og husstøv.

Medisiner: blant annet acetylsalisylsyre, betennelsesdempende medisiner, antibiotika og morfin.

Fysiske forhold som kulde, varme, sol, svette og trykk mot huden.

Sykdommer, blant annet infeksjoner, høyt stoffskifte og sukkersyke.

Insektstikk

Psykisk stress

Lykke til med å finne ut hva du faktisk har. Siden du har hatt det i 3 uker vil jeg anbefale deg å søke en lege, evt. en hudspesiallist.

kan jo hende det er det jeg har om det går å ha det uten utslett? fordi om det hadde vært noe annet alvorlig som forårsaket kløe, da ville det vel ikke gådd bort ved bruk av Cetrizin ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...