PumpAction Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Bilde Topic sier det meste, men ikke dette: Ved standard hastighet på cpu (1533MHz) lå denne på 2.89 tror jeg, iallefall et lite stykke under 3v. Hvorfor er den for høy? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Du har gått over limitten som er satt opp på høyre siden, 0.02v Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Liksom det som har gått opp for meg, men hvorfor? Noe som tar skade av det? Kan jeg få den ned under limit igjen? Hvilke komponenter får spenning fra denne VCC? Hva er dens optimale verdi? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kan ikke du justere det litt ned selv ? Bare flytt litt tilbake den som er over limitten. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg vet ikke hvordan det går an, hardware doctor lar meg kun se, hva spenningene ligger på, i bios kan jeg justere vcore, chipset spenning, minne spenning, og agp spenning, ingen andre spenninger. Jeg kan derimot justere high limit for å slippe popupen spm sier at jeg har for høy vcc, men som sagt jeg kan ikke justere selve spenninga. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det er nok en eller annen spenningsregulator som "hikker" litt. Om det til syvende og sist vil få konsekvenser er jeg litt usikker på, men i verste fall ryker enten HK eller en eller annen komponent i systemet ditt. Hva slags hovedkort har du? Til sammenligning har jeg 2,64v vcc på kortet mitt, ABIT NF7-s. I de fleste tilfelle vil de fleste komponenter tåle en spenningsvariasjon på + - 10%, men du ligger jo over grensen såvidt jeg kan se. Du får følge med. "Smeller" det, så har du muligens en forklaring på hvorfor! Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Hovedkortet er et Abit NF7-S v2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå