Gå til innhold

Dolce Gusto - ikke varm nok

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg kjøpte meg ein Nescafé Dolce Gusto kaffimaskin for nokre dagar sidan. Eg er fornøyd med alt, utanom at kaffien ikkje vert varm nok. Eg trur ikkje den kan vere noko meir enn 40-50 grader, og derfor lurar eg på om andre har same erfaring? Det er kanskje berre min maskin det er noko gale med?

Eg kan leggje til at eg kjøpte den billigaste modellen, Piccolo, men den kosta 998,- og burde i det minste gje varm kaffi. Det er jo det som skal vere litt stas med desse maskinane, at dei gjer varm kaffi på kort tid.

Mvh,

Nordmal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en slik Min lenke

Og er ikke fornøyd med varmen på kakaoen min(også andre ting som kaffe)

greit nokk at den er drikke klar med engang, mn den kunne vært litt varmere.

Så jeg tror ikke du er den eneste som opplevere at kaffen din ikke blir varm nokk, men grunner er vell noe med at det tar null og niks tid å lage kaffen.

En ting til jeg også vill nevne er at det er veldig lett å ta formye vann, syntes de skulle nevne hvor lenge kranen skal stå på får å få opptimal smak på kaffen/kakaoen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, takk for svaret!

Eg håpa eigentleg at det var mi maskin det var noko gale med... Kaffien burde ikkje vore litt varmare, men ein heil del. Eg likar kaffien min vaaaarm og god :)

Ang. problemet med mengde vatn: Nescafé sel koppar på heimesida si som skal innehalde optimal menge vatn i forhold til kapselen. Ein kopp til kvar sort kapsel...

Lenke

Lenke til kommentar

I en espressomaskin skal vel vannet holde rundt 90 graders temperatur og en ferdig "shot" med espresso 70 grader hvis jeg husker riktig.

Prøvde Dulce Gusto for første gang i går og den var drikkeklar med en gang, ja.

Dolce Gusto-maskinene er jo "alt-mulig-maskiner" siden man kan lage kakao og te etc. med kapsler.

Er du ute etter en ren espressomaskin med kapsler er kanskje Nespresso et bedre valg da de tilbyr flere smaker og høyere temperatur på kaffen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ny maskin og den fungerer som den skal! :)

Nå blir kaffien min varm og god, som fra trakter.

Det eneste minus å nevne, som jeg kjenner til, må være at den rister og bråker en del. Men bør passe på så ikke koppen rister av koppbrettet. Men absolutt verdt den 1000-lappen jeg måtte ut med.

Lenke til kommentar

Det var noko gale med min maskin.

Den nye Dolce Gusto maskina fungerte utmerka. :)

Åja, tolket det som at du hadde kjøpt en helt annen maskin. Men de koster vel litt mer enn en tusing gjør de vel? Laveste pris på nett mener jeg er 1450,- hos mpx.no.

Lenke til kommentar

Det var noko gale med min maskin.

Den nye Dolce Gusto maskina fungerte utmerka. :)

Åja, tolket det som at du hadde kjøpt en helt annen maskin. Men de koster vel litt mer enn en tusing gjør de vel? Laveste pris på nett mener jeg er 1450,- hos mpx.no.

Piccolo ligger til rundt tusenlappen.

Det er samme kaffen/drikken du får i alle maskinene, men det er forskjellig design, størrelse på vannbeholder, mekanisk/elektronisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

2die4:

Eg trur Piccolo må vere det rimeligaste og mest fornuftige alternativet i utvalet av dei nye kaffimaskinane. Sei ifrå om du kjøper då, og kva du syns her i tråden! :)

Det stemmer, datating.

Piccolomaskina kostar 998,- hjå dei fleste forhandlarar. Eg kjøpte min på Elkjøp. Fordelen med denne modellen er størrelsen. Dei andre modellane er litt for store, og kjøkkenet mitt er litt for lite :)

Eg fekk beskjed då eg kjøpte maskina mi at Nescafé skal lansere ein del nye drikkar i desember; iste, iskaffiar og nokre julegreier. Eg reknar med at utvalet kjem til å vokse etter kvart. Eg trur óg, ikkje heilt sikker, at Dolce Gusto er dei einaste kapslane som selges i vanlige matbutikkar. Prisen er 45,- for 18 koppar kaffi. Det er ikkje billig, men likevel overkommeleg.

Lenke til kommentar

2die4:

Eg trur Piccolo må vere det rimeligaste og mest fornuftige alternativet i utvalet av dei nye kaffimaskinane. Sei ifrå om du kjøper då, og kva du syns her i tråden! :)

Ble nettopp oppmerksom på at Dolce Gusto er en serie med flere maskiner :whistle:

Hadde peilet meg inn på "Circulo", men ser nå at den har en dybde på hele 38 centimeter (i likhet med "Melody"). Jeg ser på dinside.no's test av "circulo", og synes den så ut til å ha mye mindre mål. Da må jeg i likhet med deg vurdere "Piccolo", for de lager vel eksakt samme kaffe. På utlandske nettsider ser jeg du får sistnevnte i både hvit og rød, men her til lands ser jeg den bare i sort.

Går til innkjøp av en til neste uker tenker jeg, så da kommer jeg tilbake med en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tok litt tid før jeg forstod at man selv måtte stoppe mengden vann som kom i koppen :S Maskinen kunne ikke ha vært enklere i bruk og kaffen er utsøkt. Dolce Gusto's nettside har et dårligere utvalg av smaker enn det frk amazon.co.uk har. Det er litt skuffende. Cappuccino Ice skulle jeg gjerne hatt.

Men hvorfor opplyses det overalt (elkjop, lefdal, dolce gusto nettside) at Circulo har en dybdemål på hele 38 centimeter? Selv forpakningen den kommer i er ikke så stor! Teit. Da jeg tok den ut av pakken var den jo bare en liten fjert. Godt var det.

Endret av 2die4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...