Gå til innhold

Vurderer MSI GX660-266NE laptop til ca 10k opp mot Asus G73JH til 16K - Ønsker hjelp til å vurdere disse to eller få innspill på andre

Anbefalte innlegg

Som nevnt i overskriften vurderer jeg å kjøpe ny laptop. Eler rettere sagt, jeg skal kjøpe ny, men jeg vurderer hvilken. Jeg har funnet to alternativer jeg synes ser relativt bra ut.

De er:

MSI GX660 266NE

ASUS G73JH CI7

Det er i underkant 6000.- kroner i forskjell på de to så det er jo en viss forskjell som betyr litt. Men samtidig er den ene en 17" og den andre en 15". Den på 17" har også nyeste prossessor-teknologi.

Bortsett fra akkurat de to forskjellene ser de ut i fra hva jeg kan se ut til å være ganske likeverdige.

Jeg merker at jeg ikke har fulgt med de siste 3-4 årene og har falt litt av mtp å ha kontroll på hva som er bra og ikke bra mtp grafikkkort, CPU'er osv.

Jeg ønsker en laptop med relativt stor skjerm. Drev og vurderte Mac en periode. Har gode erfaringer med de fra før; men følte nå at det ikke dekket hele behovet mitt. Pris i forhold til skjermstørrelse osv spiller også inn her.

Så konklusjonen er at jeg ønsker en relativt rask laptop med skjerm mellom 15" og 17", samt ett grafikkkort som takler de fleste spill som er ute på markedet akkurat nå. Spilling er ikke det viktigste, men jeg ønsker å ha muligheten. I tillegg vil jo det også hjelpe viss jeg driver med videoredigering eller photoshopping og lignende.

Har sett noen diskusjoner på Intel i5 VS i7 mtp ytelse, så viss noen har god peil her setter jeg pris på gode innspill.

Ellers tar jeg gjerne tips på andre laptoper og alternativer til både grafikk og CPU.

Ok, nok prat.

Ønsker altså kommentarer på maskinene lenket til over, alternativt forslag til alternative maskiner og/eller oppsett mtp minne, harddisk (SSD VS vanlig), grafikk og CPU (..og eventuelt andre relevante ting dere kommer på..).

Så jeg tar gjerne i mot kommentarer på begge alternativer og/eller forslag til andre alternativer.

Her ser dere hovedspecs satt opp mot hverandre:

pc%20vs.jpg

EDIT: Endret overskriften litt for å bedre speile innholdet.

EDIT 2: Slettet litt "daukjøtt" (Unødvendig tekst) og lagt til ett par lenker samt "spisset" innholdet mer mot sammenligning av de to alternativene.

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

og den du kjøpte heter?

Fikk en mail i forrige uke at likevel de hadde én igjen av den jeg ville ha, og den fik jeg. Så det er nå en Asus G73JH jeg skriver dette svaret med.

Sant det er en utrolig stille og fin maskin? Elsker min G73jh og :)

Jepp. Storkoser meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...