Gå til innhold

Vil du betale mer i lisens?

monofon

Anbefalte innlegg

1. Student

2. TV med DVD-spiller utelukkende.

Så ja, jeg faktisk hvor mye det forventes at man leser og følger med. Og det jeg får med meg er at jeg har vesentlig bedre tid til å lese enn de av mine skolekamerater som ikke har TV. Selv ser jeg en del mer på film, men det blir ikke den samme komatøse tittingen i bakgrunnen som stjeler oppmerksomheten.

Men ja, påstanden var både drøy og på kanten, men definitivt ikke uriktig. Jeg ser ingen grunn til at studenter trenger TV, vi kan få både underholdning og nyheter gjennom datamaskinen og vi får faktisk bedre tid av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Student

2. TV med DVD-spiller utelukkende.

Så ja, jeg faktisk hvor mye det forventes at man leser og følger med. Og det jeg får med meg er at jeg har vesentlig bedre tid til å lese enn de av mine skolekamerater som ikke har TV. Selv ser jeg en del mer på film, men det blir ikke den samme komatøse tittingen i bakgrunnen som stjeler oppmerksomheten.

Men ja, påstanden var både drøy og på kanten, men definitivt ikke uriktig. Jeg ser ingen grunn til at studenter trenger TV, vi kan få både underholdning og nyheter gjennom datamaskinen og vi får faktisk bedre tid av det.

benytter du deg av Webtv muligheten ?

NRK er jo gratis.

her setter man to problemer opp mot hverandre. .

På den ene siden er det bare noen "få" som betaler lisensen samtidig som det er langt flere som benytter seg av tjenestene som pr definisjon skal dekkes av lisensen.

På den andre siden så betaler man via skatten til fellesskapet for flere ting man ikke bruker eller benytter seg av.

Så da vil man neppe merke noen skatte økning hvis dett blir gjort på en fornuftig måte.

Samtid ville alle være med på å bidra litt.

Problemet er at man betaler til dirkete til NRK kun fordi man ser på TV , ikke fordi man benytter seg av tilbudene til NRK.

Hvis staten har så mye informasjon som skal gies ut eller opprettholde reservekanaler for media så kan de saktens ta pengene fra felles midler.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Nei, jegt ser svært lite webtv...

Jeg er forøvrig for betaling av lisens ettersom det får folk til å bry seg om hva som sendes der som min alt for høyrevridde far pleier å si. me jeg ser problemet for lav-inntektsgrupper...

Hvis folk skal få lov til å bestemme for mye her så vil nok det bli en stor og opphisset diskusjon.

Problemet vil nok være at bare det mest populære ville bli sent.

For min del er det ok. Problemet er NRK har en del forpliktelser om også lage programmer for mer sære grupper også.

En ting så man brurde ha løst bedre i samme slengen er programmer som kolliderer i sendetid med hverandre ( både hos NRK sine konkurrerende kanaler og andre konkurrenter) . her må reprisene hos NRK gå på er mere høvelig tidspunkter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg finner det grenseløst irriterende at jeg betaler for å få noen kanaler jeg ikke ser på. Eller rettere sagt navnet på lisensen irriterer meg mest.

Kunne heller ha gitt det ett nytt navn på 'TV lisens' selv om det i seg selv er tåplig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...