borges Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har lyst på mye skjerm! 1920x1080 har fallt såpass mye i pris at man nesten kan tapetsere veggen med dem. Problemet er at skjermkort og utganger stort sett støtter én digital utgang og én analog utgang, toppen to digitale. I dag har jeg en skjerm på 1920x1200 med DVI og en 1440x900 på VGA. Ser for meg å oppgradere til enten to 1920x1200 i bredden eller 2x2 1920x1080. Behovet mitt er for programmering og 2D-CAD, så ingen ekstreme ytelsesbehov. Men jeg liker å se på både skjema, kretskortutlegg, datablad og kildekode samtidig. Hver gang jeg ser bilder fra meglerkontorer lurer jeg på hvilken hardware de bruker til å dra alle de skjermene. Noen forslag? Børge Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Det har blitt ganske mange skjermkort som støtter to eller flere skjermer etterhvert. matrox er veld et eneste firmaet jeg kommer på i farten som har spesialisert seg på skjermkort til CAD og legeindustrien hvor det trengs flere skjermer. Matrox M9188 kan ha støtte for opptill 8 skjermer men det koster jo rimelig mye. Matrox M9148 har støtte for 4 skjermer. Lenke til kommentar
thomasby Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Denne artikkelen bør du lese Eyefinity test på HW Det kortet de testet der er gammelt, og dyrt, de nye AMD hd 6870 kortene klarer det samme men koster under 2k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå