Trot Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: Mitt poeng med at jeg ikke likte at Multicom bare sier at han må henvende seg til Plextor direkte er at Plextor (i dette tilfelle i Belgia) ikke nødvendigvis har kjennskap til norsk kjøpslov. Det kan derfor være vanskelig for en "liten forbruker" å nå fram med saken. Du MÅ ikke henvende deg til Plextor, du kan godt sende brenneren til Multicom (de kan ikke nekte deg det) Forskjellen er at hvis du sender den til Multicom må du selv betale portoen, og at du må vente minst en uke ekstra før du før tilbake reparert/ny brenner. (posten tur/retur Multicom plus tiden det tar før de får sendt den vidrere) Ved henvedelse til Plextor tar det maks to dager før det kommer en budbil på døra og henter brenneren, og den blir levert på døra igjen i løpet av en uke eller så. Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Ja, det er vel og bra, men her sa jo Multicom at de ikke ville ta i mot den fordi den var avvist av Plextor fordi det var gått over ett år. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 normalt bruk...den er jo lagd for å skulle tåle å bli brukt..slike ting testes jo med extremt høye min max timer i bruk. Quote: On 2002-02-02 12:20, bollatex skrev:borre:"Normalt bruk" eksisterer ikke for en datakomponent, derfor er det i praksis INGEN reklamasjonsrett for slike deler! Garantien er alt kunden har å forholde seg til!Svært mange er ikke klar over dette, og da er det trist at det blir gitt oppfordringer om "å vise til lovverket" på feil grunnlag......B.T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå