arnizzz Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Skal etterhvert sette opp et nytt hyper-v cluster. Det er ønskelig å ha så få fysiske bokser som mulig. Så vidt jeg har forstått så må hyper-v hostene være i et domene for at clustering skal funke. Hva synes dere om å kjøre domenekontrollere clusteret så lenge man passer på at de aldri live-migrerer til samme fysiske boks? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Best-practice er vel å ha iallefall en fysisk boks. Jeg ser ikke noe problem med å viritualisere de og ha de i et cluster så lenge du ikke legger alle eggene i samme kurs (alt på en host). Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hostene må vel faktisk være DC-er hvis jeg ikke har skjønt det helt feil (evnt at det er best practice). Da skulle du slippe unna et par VM-er til denne rollen Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Best practice er vel å ha 1 aktivert rolle per OS. Så å installere AD rollen sammed med hyper-v tror jeg ikke er det som er anbefalt. Men høres jo ut som det skal funke greit. Best-practice er vel å ha iallefall en fysisk boks. Jeg ser ikke noe problem med å viritualisere de og ha de i et cluster så lenge du ikke legger alle eggene i samme kurs (alt på en host). Problemet oppstår når du må skru av hele clusteret over en lengre periode og skal starte det opp igjen. Workaround blir da å hente ut VHD og så boote opp DC på en hyper-v som kjører i Workgroup. Litt for mye styr for min smak Men tror nesten jeg bare går for en ekstra fysisk boks. Da kan jeg sette den som PDC Emulator så slipper man å bekymre seg for timing problemer også. edit: Hmmm. Kanskje man skulle satt opp et eget mini-domene for kun hyper-v management. Så er hele produksjons-settet virtualisert slik at det blir enklere i forhold til DR. Endret 11. november 2010 av arnizzz Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Best practice er vel å ha 1 aktivert rolle per OS. Så å installere AD rollen sammed med hyper-v tror jeg ikke er det som er anbefalt. Men høres jo ut som det skal funke greit. Mulig jeg misforstod noe, men på et lett Hyper-V/Clustering-kurs for et par uker siden forstod jeg det sånn av hostene skal være DC-er i et HA-cluster. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Har prøvd å søke på google, men har ikke funnet noe info om det. OG det høres jo rart ut å introdusere flere workloads på hostene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Da kan vi sikkert konkludere med at det er jeg som er ute med vranglære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå