Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plaget med hallusinasjoner..

Gjest jadaaaa__21

Anbefalte innlegg

Gjest jadaaaa__21

Som emnetittelen tilsier er jeg til tider plager med hallusinasjoner.. Mest vanlig er når jeg akkurat har stått opp eller våkner i løpet av natten, sist gang var det at jeg våknet midt på natten og syns jeg så en god vennine av meg bare stå der før hun gikk inn i hjørnet av rommet hvor det var en gang videre inn til neste rom, og når jeg da reiste meg opp og gikk mot hjørnet så var det akkurat som den "gangen" bare forsvant og det samme gamle hjørnet var der, uten noen gang videre til neste rom... Jeg er helt 100 prosent sikker på at jeg ikke sov eller drømte.

Dette er som dere sikkert skjønner ganske ekkelt og guffent. Har også skjedd par ganger at jeg har sett mennesker\dyr som ikke eksisterer, jeg blunker så er de borte, men dette er midt på dagen så dette skjer skjeldnere. Har også skjedd andre ting på natten, men mitt spørsmål er:

Hvor tar jeg kontakt for å få hjelp? Hvordan går jeg frem? vil helst ikke at familie eller venner skal få vite om dette, kommer de til å kontakte familie eller venner på noen måte de som hjelper meg? Koster det mye? hvordan behandling vil jeg mest sannsynlig få?

Ble surrete og mange spørsmål nå midt på natten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du er over 16 stemmer det at lege har taushetsplikt også ift. foreldre.

Den typen parasomni du nevner er jeg godt kjent med. I det jeg våkner skjer det ofte at jeg går rett fra å være våken til en drømmetilstand der alt virker helt normalt og virkelig. Drømmene går stort sett alltid ut på at jeg står opp av sengen og hopper i dusjen slik jeg skal, men det hender også en sjelden gang at det skjer rare ting som får meg til å skjønne at jeg drømmer.

Hjernen min er tydeligvis så glad i søvn, at den tar i bruk skitne knep for å kunne fortsette siestaen.

De fleste opplever merksnodigheter i halvsøvne, men ikke alle husker det.

Du skal selvsagt prate med legen din, men jeg tror neppe du trenger å bekymre deg. Det du beskriver er helt normalt. Se det fra den lyse siden... du er smart nok til å skjønne at det ikke er spøkelser du ser, så du slipper å dumme deg ut på TV. (les: Åndenes makt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...