Iriver Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hei =) Dette er vel kanskje ikke riktig underforum, men - jeg har problemer med å få programmer til å sende AT-kommandoer til min Huawei E1752. Se vedlagt bilde for logg. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Greit å vite hva som har lagd den loggen siden loggen i seg selv ikke indikerer noe feil. Det programmet som har lagd loggen klarer helt fint å snakke med modemet ihvertfall. Hvilke programmer er det du vil skal snakke med modemet da, ting du lager selv ? Enkleste måten å teste modemet på vil vel være å prøve å åpne COM6 med HyperTerminal eller et lignende program. Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Tusen takk for svar =) Er ikke helt inne i det her greiene. Det er et slags SMS-program på jobben. Husker ikke hva det heter. Kan det være at, siden programmet ikke "mottar" noen meldinger fra modemet - at programmet leser fra feil minne elns? Programmet som følger med modemet, Mobile Partner, mottar og sender meldinger helt uten problemer. Det er et Huawei E1752. Kan du se utifra loggen at den leser fra riktig minne? Endret 9. november 2010 av Iriver Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Etter å ha brukt utallige timer med Putty, har jeg nå fått litt forståelse for dette her, og har funnet ut at programmet tydeligvis var stilt inn feil. Når jeg skriver AT+CPMS="SM" i Putty og deretter AT+CMGL="ALL" får jeg opp liste over meldinger. Skriver jeg AT+CPMS="MT", som det programmet gjorde, får jeg bare "OK" som svar. Endret en instilling i programmet, og alt var i orden. Trodde MT inkluderte på ME og SM, men tydeligvis ikke. Uansett takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå