Gå til innhold

Ny gamer pc 10-12 000

Anbefalte innlegg

Hei. Har lest en del her inne, men ting skjer så fort i data verden at jeg tørr ikke så stole på gamle poster.

Saker er at det er på tide å oppdatere den gamle datamaskinen, med en ny. Denne skal primært bare brukes til å spille på, og har budsjett på 10-12 tusen kr.

Så det jeg lurer på er: hvor er det best og billigst å kjøpe pc fra? Ønsker en ferdigbygget PC som er klar til å kjøres. Finnes det noen gode tilbud for øyeblikket?

Har tidligere alltid hatt Geforce skjermkort, og ønsker helt å forsette med dette. Har en god feeling på det :)

Håper noen kan gi meg noen tips om hvor jeg kan handle fra, Hilsen Frank!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg vil anbefale å sette sammen deler hos en nettbutikk som kan sette sammen PCn for deg. Tror komplett og Netshop gjør det for en relativt rimelig penge.

Jeg er tildels enig med grankongen, jeg føler at man får mer valuta for pengene ved å velge komponentene selv.

Jeg er i samme marked som deg for tiden, og har satt opp denne handlelista på prisjakt.no. Netshop har alt på lager unntatt skjermkortet, så bytt ut det med noe tilsvarende de har på lager.

CPUen er kanskje litt overdimensjonert i forhold til resten av PCn hvis man tenker kun gaming, men jeg bruker jo PCn til andre ting også som krever litt prosessorkraft, så det er OK for meg. Og dessuten har du da en CPU som kan holde tritt med systemet hvis du vil sette inn et skjermkort eller to til (HK støtter inntil trippel crossfire).

Kabinett, kjøler, OS, CD-rom osv har jeg ikke tatt med, men det klarer du nok innenfor budsjettrammen. Og OS har du kanskje fra før.

Edit: SSDen er jo heller ikke strengt nødvendig, men anbefales for en mye raskere lasting av OS og spill. Når man vil spille vil man spille, ikke vente på at OS og spillet loader! :) Evt. kan du vente med SSD til nyåret, da ryktebørsen sier at mye raskere enheter enn dagens lanseres

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å bygge selv. Du sparer penger, og det er lærerikt og moro!

Er du redd for at det skal bli vanskelig? Nei, det er absolutt IKKE vanskelig.

Bygde min første PC da jeg var 14 år gammel, dette var uten hjelp av noen og uten noen kunnskap til PC.

Det som er så greit med å bygge selv er at du vet hvor alt er, du hva som er satt inn etc.

Denne pakken er helt fantastisk, http://dustinhome.no/pd_5010470154.aspx.

Yter bra denne og, http://dustinhome.no/pd_5010484363.aspx, MEN, dette krever at du orker mer bråk da 470 bråker og lager masse varme.

Hvis ikke dette er noe for deg, nei så de på denne da, http://dustinhome.no/pd_5010487576.aspx.

Du får dårligere skjermkort, PSU og det følger ikke med SSD, MEN, her får du med Windows 7, noe som en SSD koster.

Prosessoren her er også en AMD 1055T som overclocker veldig bra med et 890FX som absolutt er å anbefale. Hadde dette før jeg gikk over til i7.

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...