MilKman' Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Heihei Jeg lurer på om det finns no addon/plugin som gjør slik at man starter to programmer samtidig når man kjører kun ett program? EKS: Når jeg kjører Word, så åpner notisblokken seg. Hvis jeg kjører et slags spill, så åpner Ventrilo seg. Finns det noe sånn? : ) tyty Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Du kan lage et batch skript. Høyreklikk på skrivebordet eller hvor du vil ha knappen du kan dobbeltklikke på. Velg nytt tekstdokument og gi det navnet xxxxx.bat (pass på at du kan sette filetternavn direkte). Så høyreklikker du på filen og velger rediger.. skriv inn f.eks: @echo off cd C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 START winword.exe cd C:\Windows START notepad.exe Og lukk. Nå vil begge programmene åpnes når du klikker på filen. cd - Forteller hvor .exe fila som skal kjøres ligger. (Endrer gjeldende mappe til den angitte) START og xxxx.exe forteller at dette programmet skal kjøres,. 1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Dette er jo forsåvidt nyttig, men det er liksom litt tungvint. Tenkte på noe så simpelt som at jeg bare kobler to .exe-filer sammen, slik at jeg trenger å trykke kun på ett av ikonene. Men takk! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Mer simpelt enn en .bat fil kommer du ikke. Da må du enten lage deg din egen .exe fil (som tar MYE mer tid, siden jeg ikke regner med at du kan programmering). Så enten bruk en .bat fil eller dropp prosjektet ditt. De kommandoene i .bat filen skriver du jo bare en gang, og så får du jo da ETT ikon du kan trykke på etter du har gjort jobben. Så du får NØYAKTIG det du ønsker, ett ikon som gjør flere oppgaver. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hehe, En bat fil gjør jo nøyaktig det du forespør. Et ikon, opptil flere programmer... Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Ah.. Ja men da skal jeg prøve haha : ) Forresten, går det ann å skifte ikonet til .bat-filen..? Slik at jeg da f.eks får et Skype-ikon etc Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Du kan lage et batch skript. Høyreklikk på skrivebordet eller hvor du vil ha knappen du kan dobbeltklikke på. Velg nytt tekstdokument og gi det navnet xxxxx.bat (pass på at du kan sette filetternavn direkte). Så høyreklikker du på filen og velger rediger.. skriv inn f.eks: @echo off cd C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 START winword.exe cd C:\Windows START notepad.exe Og lukk. Nå vil begge programmene åpnes når du klikker på filen. cd - Forteller hvor .exe fila som skal kjøres ligger. (Endrer gjeldende mappe til den angitte) START og xxxx.exe forteller at dette programmet skal kjøres,. Det kan gjøres veldig mye lettere får å starte word og notepad holder det å skrive start winword start notepad , eller om man skal starte et program via hele stien trenger man ikke bruke cd, man kan bare bruke: start C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\winword.exe start c:\Windows\notepad.exe Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) eller om man skal starte et program via hele stien trenger man ikke bruke cd, man kan bare bruke: start "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\winword.exe" Husk gåsetegn på filbaner som inneholder mellomrom. Vil du ha et annet ikon, tror jeg det enkleste er å lage en bat fil, og deretter legge en snarevi til bat-filen et eller annet sted. På snarveier kan du enkelt velge ikoner. Endret 9. november 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå