baBuShKa Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Hei.. Er nå ferdig med militæret, og begynt å studere. Så nå har jeg ihvertfall Litt tid til styrketrening. Går ca i 2-3 økter i uken, mest for å holde på formen. Men det er tydelige tegn til fremgang og muskelvekst her siden sommer.. Kroppen min vokser og progresjonen er faktisk blitt betydelig større nå som jeg har en del hviledager mellom treningene. Litt om meg: Gutt 20år trent styrke siden 8klasse, men begynte seriøst med tynge vekter for 2 år siden og hatt ett år pause pga militæret. Høyde: 175cm Vekt: 86kg Begynner med torsdagen da: Knebøy: 5x5 med pyramide fra 95kg-120kg Markløft: 1x5 med 135kg. Blir stadig irritert over at hendene gir opp før kroppen! Chins: 5x5 Nettopp startet med chins.. Dette er en øvelse jeg skal satse en del på nå fremover, og etterhvert kutte ut pulldowns. Benk: 3x3 med pyramide fra 90kg til 100kg på siste sett. 3x3 fordi jeg skal øke i styrke her. Og det funker faktisk! Dips: 5x5 med 10kg vekt på. Dette er også en øvelse som jeg skal satse en del på nå. Har allerede økt fra å klare noen dips, til 5x5 med vekt på. Så meget fornøyd her Militærpress: 5x5 med delvis pyramide fra 40 til 50kg Litt om programmet mitt: Jeg er hovedsakelig en tilhenger av 5x5 med pyramideoppsett, men har etterhvert funnet ut at jeg trenger å forandre litt på programmet pga litt forskjell i progresjon i enkelte muskelgrupper. Så jeg har prøvd å fikse det etter mine behov, og det går greit så langt. Prøver mest å satse på baseøvelser, men hiver inn en mageøvelse etter andre isolasjonsøvelser til tider helt på slutten. Spesielt de dagene jeg ikke trener markløft. Markløft trener jeg ca en gang i uken, og ofte så kutter jeg ut knebøy den dagen jeg trener markløft. Kommer an på dagsformen Bytter mellom chins og pulldowns sånn annenhvergang. Da de har forskjellig effekt på kroppen føler jeg. Men generelt helkropp, for jeg føler at jeg har nok hviledager imellom. Snakk om 2-4 dager hvile mellom hver gang. kosthold: Shakes bare etter trening, ellers mye cottage cheese til lunsj, mye kylling, egg, kjøtt og fisk. De dagene jeg trener prøver jeg å få i meg opp mot 180g proteiner per døgn på treningsdag og dagen etterpå som er hviledagen. Etter det spiser jeg det jeg føler for. Spesielt nå før vinter, da jeg bygger litt nå og slimmer ned fra ogmed februar.. ett år gammelt bilde. Nye bilder kommer etterhvert.. Det har skjedd litt forandringer siden sist Endret 7. november 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Tirsdagen: Slapp i formen pga skolepress, men tok meg en liten time og gjenntok programmet. Knebøy: 5x5 med pyramide fra 95kg-120kg Chins: 5x5 5x5 med kroppsvekt bare Benk: 3x3 med pyramide fra 90kg til 100kg på siste sett. Dips: 5x5 med 10kg vekt på de to første settene, og 15kr vekt på de 3 siste. Neste gang blir det 15 på alle etter oppvarmingen. Bra progresjon her, digger det Pulldowns: Føler ikke chinsa er tunge nok ennå, da jeg plukker oppp teknikk her. Så jeg tok 2x5 sett med 87kg breie 3x5 sett med 87kg smale. Blir tilsammen 5x5, bare litt variasjon da de breie går på latsa, og de smale går litt mer mot midten. 3xf planke 3sett x 12reps med 18kg på brystet - crunches med opphøyd rompe for å trene mer på de nederste rutene. Sykt gangsperr i magen dagen etterpå. Droppet markløft og militærpress den dagen fordi jeg ikke føler vitsen med for mange tunge øvelser når man generelt føler at man har en dårlig dagsform.. Mat: Alt jeg kommer over. Spiser for å bygge mot Februar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå