Olgadolga Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Har sett litt på biler i det siste siden jeg er lei av min stylede Saab 900 og vil ha noe enda kulere. Har da funnet frem 3 biler jeg liker, og som har den sportye looken samt. litt hestekrefter: - Ford Probe - VW Corrado - Toytota MR2 Har opp til 100k å bruke. Hovedsaklig vil jeg se etter 2 ting, om bilen ser kul ut og om den har over 130HK. Personlig liker jeg looken på Proben, men mener å ha hørt at det oppstår litt feil på den. Som at handbrekket suger.. Hvilke av disse 3 anbefaler du og hvorfor? Om du anbefaler en annen sportsbil så rop ut! Endret 7. november 2010 av Olgadolga Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Se på Honda Prelude. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Ja glemte seff av Prelude. Men synes Proben er finere egentlig.. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) probe=fordifisert mazda med kjedelig motor edit: Men fine er de. edit: Hva med Mazda 323gtr/gtx turbo, 4x4 ellers så får du jo både en integra type r eller en fin 200sx s13/s14 til 100 000,- Endret 7. november 2010 av kristus? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 probe=fordifisert mazda med kjedelig motor edit: Men fine er de. Kjedelig motor? Regner med TS snakker om Ford Probe med V6. disse har 164hk orginalt. Så importerer han en KLZE motor fra japan, j-spec utgaven av samme v6 bare med 196hk Skal love deg at den motoren ikke er mye kjedelig:) bytte av motor tar ca en dag. Mr2 har til sammenligning 156hk(GTi) og 215hk(turbo), og dette er lekebiler! Midtmontert motor og perfekt vektfordeling. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 KL-DE-motoren er den slappeste sekseren jeg har kjørt noensinne. Kjørte en MX-6 med den motoren en gang, og det var absolutt ikke gøy i det hele tatt. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Om du anbefaler en annen sportsbil så rop ut! Alfa Romeo GTV! 2 Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Hvilke av de overnevnte bilene er mest bensingjerrig? Vet hvertfall at Prelude bruker noe grossalt med bensin.. Er vel kanskje likt med de andre bilene også? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvilke av de overnevnte bilene er mest bensingjerrig? Vet hvertfall at Prelude bruker noe grossalt med bensin.. Er vel kanskje likt med de andre bilene også? Sporty bil henger ikke sammen med lite bensin. Om du er interesert i å kjøre på en måte der du kommer til å kjenne at den er sporty så bruker de over literen alle sammen. Min 1,8 Mazda klarer jeg å kjøre på 0.8 ved normal blandet kjøring. Men oftest ender det på 1,2 Probe v6'ern skal du klare å kjøre på under litern ved snill bykjøring. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har hatt en del forskjellig oppigjennom, nå har jeg Volvo S70 med 2liter rekke5 turbomotor, 180 hester cirka og orginalsenket, kjekk å kjøre og ser ut som en "mann-med-hatt bil", er jo artig med en "sleeper" For et par biler siden hadde jeg en 90talls Mazda MX-5, med 1,8liter motoren (136hk) en hissig liten gokart, veldig gøy å kjøre, bakhjulstrekk er tingen i en sånn lekebil. Har prøvekjørt MR2 med 2literen, utrolig daff og kjedelig bil, MX-5en gikk mye bedre, sikkert pga vekten, selv om MR2 skiltet med rundt 150(tror jeg)hk. Corrado har jeg ikke prøvd, men har prøvd VW Golf VR6 og G60, er det ikke stort sett samme ulla? Golfene er i allefall morsomme saker, men de hadde litt problemer med grep, fremhjulstrekk (husker ikke om noen av de har 4x4, er vel skjeldent i såfall)? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Hvilke av de overnevnte bilene er mest bensingjerrig? Kjøper du brukt, og kanskje rævkjørt, "sportsbil" til 100 000 er det ikke bensinen som blir din største utgift. Endret 8. november 2010 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Vil egentlig se etter en bil mellom 30-70k helst. Har fått litt sansen for MR2. Kjenner en som har en slik og han sier det er leketøyet over alle leketøyer. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 30-70k er en håpløs prisantydning. Det er stor forskjell på hva du får for 30.000 og hva du får for 70.000. Husk at i dette prissjiktet får du ikke en ny bil og du bør regne med reparasjoner, spesielt hvis du er på jakt etter en av bilene du nevner over. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Du bør også ta en kikk på MX-5. Du kan få bra eksemplarer av første generasjon for den prisen. Vanvittig morsomt, og de er også holdbare. Endret 9. november 2010 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Med samme vi er inne på MX-serien til Mazda så har du jo: MX-6: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24522032 MX-3: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25332564 MX-3en må jo i så tilfellet være med 1,8 V6 motoren :-) Sikkert en del uenigheter om disse bilene, men så er de iallefall nevnt. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Med samme vi er inne på MX-serien til Mazda så har du jo: MX-6: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24522032 MX-3: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25332564 MX-3en må jo i så tilfellet være med 1,8 V6 motoren :-) Sikkert en del uenigheter om disse bilene, men så er de iallefall nevnt. Den MX6en er etter min mening kraftig overpriset, og den kommer til å stå lenge hos den forhandleren. Du får mye annet og mye bedre biler enn den der for den prisen. Den ligger i prissjiktet til MR2 Turbo, som er en mye mye mye mer morrobil. MX6 er teknisk sett samme bilen som ford probe, bare med anderledes utseende. De er 100% like mekanisk sett. And MX3 så er det greie biler, men den virker litt slapp siden v6 motoren er så liten. Dog, er det flere som bygger om disse til KLZE motoren som har 197hk, det samme gjelder Mx6/Probe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Med samme vi er inne på MX-serien til Mazda så har du jo: MX-6: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24522032 MX-3: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25332564 MX-3en må jo i så tilfellet være med 1,8 V6 motoren :-) Sikkert en del uenigheter om disse bilene, men så er de iallefall nevnt. Den MX6en er etter min mening kraftig overpriset, og den kommer til å stå lenge hos den forhandleren. Du får mye annet og mye bedre biler enn den der for den prisen. Den ligger i prissjiktet til MR2 Turbo, som er en mye mye mye mer morrobil. MX6 er teknisk sett samme bilen som ford probe, bare med anderledes utseende. De er 100% like mekanisk sett. And MX3 så er det greie biler, men den virker litt slapp siden v6 motoren er så liten. Dog, er det flere som bygger om disse til KLZE motoren som har 197hk, det samme gjelder Mx6/Probe. Sa forsåvidt ikke at han skulle kjøpe akkuratt de bilene som jeg linket til, selvfølgelig gjelder det og finne en til rett pris slik som på alle andre biler :-). Samme leverandør: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24524591 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vha. eliminasjonsmetoden utpeker Toyota MR2 seg som det naturlige valget her. Drivaksler i forstillingen er turnoff på en sportsbil. Hvis du er glad i å skru, har Alfa Romeo enda et alternativ: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25143900 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vha. eliminasjonsmetoden utpeker Toyota MR2 seg som det naturlige valget her. Jeg vil tro det jeg også. Men dette er biler som kan ha vært kjørt hardt, og det er også mange av dem som har mye "hjemme-mekk" løsninger. (lakket interiør, kappa fjærer, stygg styling osv.) Karosseriet er vell galvanisert, så rust er nesten fraværende, men fremdeles noe du bær sjekke opp. MOtorenen kan bruke olje og slikt også. Anbefaler deg å ta en kikk på http://www.ts-ogn.no/phpBB3/ for hjelp dersom du vil ha deg MR2. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 KL-DE-motoren er den slappeste sekseren jeg har kjørt noensinne. Kjørte en MX-6 med den motoren en gang, og det var absolutt ikke gøy i det hele tatt. Passerte du 4500rpm? Først da alle spjeld åpner seg. Hvis dette er den slappeste du har kjørt, så har du ikke kjørt V6ern i Galant. Om du anbefaler en annen sportsbil så rop ut! Alfa Romeo GTV! GTV er jo bare kanon! Ser seriøst på en slik bil selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå