Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen booter ikke. Haster!


Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp kommet hjem og fått satt inn den nye strømforsyninga (Corsair VX550W) men er faenmeg svart skjerm enda ? :s må jeg resete bios ellerno når jeg har satt inn den nye ? :\ Det MÅ jo ha vært strømforsyninga som fucka opp sist siden det kom skjermbilde da jeg "varma opp kondensatorne" på den forrige ? :s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men skjønner ikke hva det kan være nå da :s Oppvarminga resulterte i at pcen starta, boota osv.. For meg høres det nesten ut som om denne strømforsyninga også er noe galt med, men det skulle være jævlig rart da :s splitter ny rett fra amentio.. :\

 

Hva kan det da være ? Pc'n starta da jeg varma opp gammel PSU

 

Starter IKKE med NY PSU

 

Høres bare helt rart ut i mine ører .. :s

Lenke til kommentar

Det er altså ingen forandring med ny PSU. Har nå prøvd å starte uten begge ram'ene (testa en og en) uten HDD, uten GFX. Det eneste jeg kan tro nå er at HK og ELLER CPU er ødelagt. Noen som tror noe annet er jeg veldig interessert i å høre hva det kan være :)

 

Har altså IKKE klart å fixe det enda. Håper fortsatt på svar :)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd hårfønern igjen (på den gamle psu'n) men ikke lykke. Prøvde også å varme opp det området som kunne fått varme ved det tidligere forsøket som endte med at pcen startet.

 

Kan det da være CPU ? Jeg vil tro at det er HK siden det har kondensatorer, og at grunnet til at forsøket før idag endte med at pcen startet var at kondensatorne på HK fikk temperatur / strøm / et eller annet nok til å starte? Har prøvd alt mulig nå. Har desverre ikke annet HK / cpu å teste ut, så får vel bare ta sjangsen på HK eller CPU..

 

Hva tror dere ?

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hvordan hovedkortet kan registrere at jeg har flytta på jumpern uten å "gi den strøm uten å slå den på" :p

Den får støm fra bios batteriet og blir resatt til default.

 

Kanskje litt seint med dette rådet da det sikkert har oppstått feil under feilsøkingen og jeg ikke leste hele tråden men.

 

Hvis du har Windows CD'en kan du prøve med en reparasjonsinstallasjon, da beholder du og alle dine "personlige" filer.

Endret av reiras
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...