Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Da har jeg nettopp kommet hjem og fått satt inn den nye strømforsyninga (Corsair VX550W) men er faenmeg svart skjerm enda ? :s må jeg resete bios ellerno når jeg har satt inn den nye ? :\ Det MÅ jo ha vært strømforsyninga som fucka opp sist siden det kom skjermbilde da jeg "varma opp kondensatorne" på den forrige ? :s Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 skulle vært det, men her kommer et men som alle hater. hvis strømfosyning svikter kan dette også ta med seg andre deler. men når du varmet opp ble da noe varme spredd ned på feks hovedkort så dette ble varmt og? Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Nei, jeg sikta inn i PSU fra bakside, så tror neppe noe annet også ble varmet opp :\ huff har prøvd å reseta bios og nå, men ingen forskjell da heller :s Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 huff =( husket å montere alle ledninger? især 4 eller 8 pins til cpu får du beep eller helt dødt ? prøv å varm opp HK med føneren irundt cpu. å se om noe skjer da! Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 ingen beep :\ skal prøve å varme opp området som KUNNE blitt varmet opp da jeg varma forrige psu ! 4 pins til cpu, den er koblet til. Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Skjer ikke noe uansett.. prøvde å varme opp området rundt cpu osv, men fortsatt ikke pip eller noe.. Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 sjønner det er kjipt.. =( men fjernhjelp gir ikke akkurat 100% resultat hver gang. Hadde vært bedre hadde jeg hadd maskinen på benken min og fått testet den selv... oppvarminga ga jo tydeligvis resultat på noe Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Ja, men skjønner ikke hva det kan være nå da :s Oppvarminga resulterte i at pcen starta, boota osv.. For meg høres det nesten ut som om denne strømforsyninga også er noe galt med, men det skulle være jævlig rart da :s splitter ny rett fra amentio.. :\ Hva kan det da være ? Pc'n starta da jeg varma opp gammel PSU Starter IKKE med NY PSU Høres bare helt rart ut i mine ører .. :s Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 har du løsnet cpu og satt på plass denne etter at problemet oppstod? Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 høres meget rart ut ja, men i pc verden er ingenting umulig. som et gammelt ordtak sier liten tue.......... Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Ja, har tatt ut og satt tilbake CPU etter dette (dog ikke etter at jeg satte inn ny CPU) Skal jeg det? Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) har i 1 tilfelle vært borti dårlig kontakt mellom cpu og sokkel. husker jeg ikke feil resulterte det i død maskin. kan være cpu , så hvis du har en annen å prøve så prøv. Endret 8. november 2010 av pcnissen Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Har ikke annen CPU tilgjengelig :\ Skal prøve.. men gir opp dritten snart! faen til uflaks! Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Nei e skjønna faen kje en jævla dritt lenger..! Helvetes mannshit! Prøvd ALT NO! men INGENTING funger! KOFFER funka d når e varma opp den gamle PSU'n ? Ka i all verden kan d vær no da ?! Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Noen som har noen tips? Bare å bestille nytt HK og CPU med engang ? koster vel det samme for at en bedrift skal finne ut hva det er.. :\ Har ikke tid til dette! Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Kan det ha noe med kjølepastaen som er på å gjøre? Den ser litt slapp ut.. Ser her på forumet at en dude skifta kjølepasta og vips alt i orden.. ? Høres rart ut, men i PC verden er det faenmeg ingenting som er normalt! Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Det er altså ingen forandring med ny PSU. Har nå prøvd å starte uten begge ram'ene (testa en og en) uten HDD, uten GFX. Det eneste jeg kan tro nå er at HK og ELLER CPU er ødelagt. Noen som tror noe annet er jeg veldig interessert i å høre hva det kan være Har altså IKKE klart å fixe det enda. Håper fortsatt på svar Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Har nå prøvd hårfønern igjen (på den gamle psu'n) men ikke lykke. Prøvde også å varme opp det området som kunne fått varme ved det tidligere forsøket som endte med at pcen startet. Kan det da være CPU ? Jeg vil tro at det er HK siden det har kondensatorer, og at grunnet til at forsøket før idag endte med at pcen startet var at kondensatorne på HK fikk temperatur / strøm / et eller annet nok til å starte? Har prøvd alt mulig nå. Har desverre ikke annet HK / cpu å teste ut, så får vel bare ta sjangsen på HK eller CPU.. Hva tror dere ? Lenke til kommentar
reiras Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Skjønner ikke helt hvordan hovedkortet kan registrere at jeg har flytta på jumpern uten å "gi den strøm uten å slå den på" Den får støm fra bios batteriet og blir resatt til default. Kanskje litt seint med dette rådet da det sikkert har oppstått feil under feilsøkingen og jeg ikke leste hele tråden men. Hvis du har Windows CD'en kan du prøve med en reparasjonsinstallasjon, da beholder du og alle dine "personlige" filer. Endret 9. november 2010 av reiras Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hm, dårlige kondensatorer på hovedkort/skjermkort kanskje? Er det noen det pipler gørr ut av som på bildet nedenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå