The Stig Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Hepp! Sitter for tiden å finpusser en side jeg har laget for den lokale studentkroa. Har slitt en del med CSS tidligere, og nok en gang er det design-biten som plager meg. Problemet er bildet på høyre av siden, nærmere bestemt bildets plassering. Etter mye fikling fram og tilbake konkluderte jeg omsider med å bruke "float" for å plassere bildet. Bildet er perfekt posisjonert i min oppløsning (1920x1200), men blir derimot "klemt inn" så fort oppløsningen i bredden blir mindre. Er det noen som har tips til hvordan jeg løse dette problemet? Legger ved lenke og CSS-fila. http://94.139.87.210/vakt/control/logon.php A:link {text-decoration: none; color: black;} A:visited {text-decoration: none; color: black;} A:active {text-decoration: none} A:hover {text-decoration: underline; color: red;} .textbox {color: #db0101;} .textboxwhite {color: #ffffff;} * { margin: 0; } html, body { height: 100%; } .wrapper { min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; margin: 0 auto -90px; /* the bottom margin is the negative value of the footer's height */ } .push { height: 90px; /* .push must be the same height as .footer */ } .footer { height: 90px; /* .push must be the same height as .footer */ background: url("/vakt/img/background_1.png") 50% 50% no-repeat; } .floatright { float: right; margin: 0px 0px -10000px 10px; } body { margin: 0; padding: 0; background-color: #ffffff; background: url("/vakt/img/background_1.png"); background-repeat: repeat-y; background-position: top center; text-align:center; height: 100%; } #top { position: absolute; } h1, p { margin: 0; padding: 0.1em 0; } h1 { color:#f4f4f4; font-size:18px; font-family: Chiller, Stencil Std; font-size: 50pt; } /* Start på tabell CSS */ table { margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; } #specialtable { margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; background: url("/vakt/img/tablebackground_1.png") 50% 50% repeat-y; } table#input { color: #db0101; background: url("/vakt/img/inputtablebgr_1.png") repeat; } table#crewinput { color: #db0101; background: url("/vakt/img/tablebackground_1.png") 50% 50% repeat-y; } #tableleft { margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: left; } #tdimage { background: url("/vakt/img/tablenudge_1.png") 50% 50% repeat-x; } #tdimage2 { background: url("/vakt/img/tablenudge_2.png") 50% 50% repeat-x; } Endret 7. november 2010 av The Stig Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Tja, er vel ikke annet å gjøre enn å legge bildet bak div'en din (bildet ligger oppå om du gjør vinduet mindre). Da bruker du z-index. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Om jeg forsto deg rett skulle jeg legge til z-index på class-en til bildet? Og så legge img-lenka inni div-en til body? I så fall, det funka ikke Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Om jeg forsto deg rett skulle jeg legge til z-index på class-en til bildet? Og så legge img-lenka inni div-en til body? I så fall, det funka ikke z-index only works on positioned elements For å legge det bak så må du ha en value under 0. F.eks -1. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Ja, satt den til -1 og for moro skyld 1 på div-en til body - ingen umiddelbar suksess. Har dessverre ikke vært konsekvent på å definere posisjonering med divs, så kan vel tenkes det blir "overkjørt" en plass. Edit: Og om det ikke kom fram, jeg er altså grønnere enn gresset hva CSS angår Endret 7. november 2010 av The Stig Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Ja, satt den til -1 og for moro skyld 1 på div-en til body - ingen umiddelbar suksess. Har dessverre ikke vært konsekvent på å definere posisjonering med divs, så kan vel tenkes det blir "overkjørt" en plass. Edit: Og om det ikke kom fram, jeg er altså grønnere enn gresset hva CSS angår Så litt nærmere etter i koden din nå. Du bruker jo http://94.139.87.210/vakt/img/background_1.png som bakgrunn repetert nedover. Da nytter det ikke plassere bildet der du vil, det vil da alltid ligge over. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Yes, fant det ut i går. Om jeg deler opp nåværende bakgrunn i to bilder og bruker float left og right på de, vil det fungere? Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) EDIT: sendte deg det på pm, i stedet for å poste det her Endret 10. november 2010 av lordbost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå