jan89 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Hei, jeg skal lage en slags skaterampe, ved at man skater i en tunnell eller et stort rør. Lurer på hvor man kan få tak i noe slikt som dette eller lignende, gjerne med "hel" overflate. Kan være laget av plastikk. Altså ett rør eller en tunnell av en eller annen sort, med en diameter på cirka 2 meter og 1-2 meter langt. Noen forslag? Gjerne noe lignende som dette, hvor kan man få tak i slikt til privat bruk? Endret 7. november 2010 av jan89 Lenke til kommentar
Waco Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Brødrene Dahl eller et anleggsfirma har nok litt å velge i også, eventuent om dem bestiller til deg. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ser for meg at det vil bli sinnsvakt dyrt for deg. Om du vil lage, så kan eg foreslå noko sånn: Lime sammen flere lag med 6mm kryssfinér. Da med overlapp. med 5 plater i bredden så vil du få ca 1,9 m i diameter og en lengde på 2,4m. Vil tru det skal bli ganske robust med 4-5 lag. 20-25 plater. Og ein heil del lim. EVT lage form og støpe? Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 her har du er PPrør på 3 meter uten muffe, altså et helt rett rør- til 58 kroner. samme pris for rør MED muffy det orange du ser der er PVC rør. det sprekker mye lettere enn et PP-rør så da kan du jo legge sammen 2 og 2 disse rørene er 110mm i diameter. UTEN muffe http://vvskomplett.no/110mm-1m-smartline-ror-u-muffe MED muffe http://vvskomplett.no/110mm-3m-pp-smartline-ror-m-muffe Men om du skal til med 1500-2000 mm. må du alvorlig opp i pris. så jeg anbefaler deg å høre på de over Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Plast drenerings/overvannsrør har jeg ikke funnet i større dimensjon enn 1000mm (her). Betongrør i 2000mm Ø finnes derimot, til den nette sum av 13.200kr +mva pr 1,5m-lengde. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hadde personlig gått for finér laget av flere lag 6mm. Da er det muligheter for å navigere det uten anleggsmaskiner. Minus er jo at det råtner uten vedlikehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå