Gå til innhold

Anbefalinger til kjøpe AMD XP og HK

Fixer'n

Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe AMD XP og Hovedkort :grin:

Trenger noen anbefalinger på hovedkort, skal bruke sdram da jeg har en god del av det 1,5 GB

3stk 512 Mb brikker.

Jeg hvet at jeg ikke får utnyttet XP prossessoren helt med sdram. tenkte je skulle gå for XP 1600+

[ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-02-01 05:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bygge en helt ny pc fra omtrent scratch og vet ikke helt hva som er kompatibelt med hva.

Vil/Skal ha XP1800 som er da hovedpunktet i mitt opsett, alt skal bli bygget rundt XP systemet. hva bør jeg velge?

først av alt, så bør jeg ha et kabinett, tenkte da øyeblikelig på Chieftec Dragon DX01BLD som dere sikkert hvet er ett 300W kab. og meget brukervennelig.

MSI K7T 266Pro-R har jo blitt skrytt langt opp i skyene, men jeg har ingen erfaring whatsoever med dette chipsettet, hverken personelig eller fra bekjente. er dette da et godt kjøp, eller er det alternative XP optimaserende hk?

Micron DDR SDRAM 256 PC2100, no` tess eller? bedre alternativer?

ATI Radeon 8500 VS Ti500, ha! det store spørsmalet, vil helst ha ATI da, spesielt hvis jeg kan (ganske sikker på at jeg kan) skaffe retail utgaven.

WD Caviar 80GB 7200RPM, hvordan er liksom denne kjekke lille hd`en? er det noen andre alternativer til denne? kanskje IBM har noe tilsvarene i pris og ytelse?

CDROMBrennerDVDSoundblaster er ikke noe som jeg skal ha, har dette fra før og det er ikke noe vits og bruke penger på dette enda hverfall.

MAnge spørsmal og forhåpentligvis like mange svar, takker hverfall for alle som hjelper.

Stevens

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-01 13:05, Stevens skrev:

...

først av alt, så bør jeg ha et kabinett, tenkte da øyeblikelig på Chieftec Dragon DX01BLD som dere sikkert hvet er ett 300W kab. og meget brukervennelig.

Chiftec lager bra og billige kabinetter. Det eneste som jeg mener det er å utsette noe på er at man ikke kan ta ut plata som hovedkortet monteres på slik at monteringa blir litt enklere.

Quote:

MSI K7T 266Pro-R har jo blitt skrytt langt opp i skyene, men jeg har ingen erfaring whatsoever med dette chipsettet, hverken personelig eller fra bekjente. er dette da et godt kjøp, eller er det alternative XP optimaserende hk?

Hovedkortet som jeg har, EPoX EP-8KHA+ er et meget bra og billig kort. Jeg har hatt det i over tre måneder nå uten problemer (bortsett fra når jeg har overklokka for mye :razz: ). Hvis du ikke har bruk for alt stæsjet som er på MSI-kortet så er 8KHA+ et godt alternativ.

Quote:

Micron DDR SDRAM 256 PC2100, no` tess eller? bedre alternativer?

Micron er bra saker. Blant mange overklokkere er det Crusial som gjelder, dette en divisjon av Micron og brikkene dems bruker Micron-chipper.

Quote:

ATI Radeon 8500 VS Ti500, ha! det store spørsmalet, vil helst ha ATI da, spesielt hvis jeg kan (ganske sikker på at jeg kan) skaffe retail utgaven.

Jeg mener at Radeon 8500 er bedre enn GeForce Ti500, men det er det nokk ikke alle som er enige med meg i. Jeg tror mange synes ATI er noe dritt for at den første IBM/Compaq/etc. PC-en de hadde hadde innebygd grafikkløsning fra ATI som ikke hadde særlig god ytelse.

Quote:

WD Caviar 80GB 7200RPM, hvordan er liksom denne kjekke lille hd`en? er det noen andre alternativer til denne? kanskje IBM har noe tilsvarene i pris og ytelse?

Har selv en Western Digital WD400BB. Dette er en knall disk, men etter jeg senka hastigheten på viftene i maskinene min høres denne veldig godt, spessielt ved lesing og skriving. Hvis jeg skulle hatt ny disk nå ville jeg prøvd en Seagate Barracuda IV som skal være en svært støysvak disk. Disken skal også tåle høye busshastigheter, noe som er kjekt ved overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...