Webhjelp Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei, kanskje litt rar overskrift, men jeg fant ikke på noe bedre. Endre den visst du vil. Men over til saken; Som du sikkert har sett på tv2, nrk også videre, kommuniserer de som filmer, med de som redigerer dette og legger det ut live. Og jeg lurer på hva de bruker for å kommunisere. Jeg vet jo at de har en mikrofon, og et headsett. Men hvordan får de kommunisert? Radioer? Eventuelt hvor mye koster noe slikt? Og hvor får jeg tak i det? Hvor lang rekkevidde har dette? Og et annet spørsmål; Når tv2 og nrk1 også videre filmer fra flere vinkler (med f.eks 3 kameraer), står de på hele tiden, dvs. at de tar opp på minnekort hele tiden? Og når de skal mikse dette sammen overfører alle klippene på en data, og mikser om? Når de har live opptak? Hvilke kameraer bruker de da, og hvordan får de dette "live"? Står kameraet på opptak hele tiden. Eller har de en laaang firewire kabel, og tar direkte opp på en data og sender det ut? Bilde av kameraet? En video som viser helt eksakt hvordan de lager en livesending? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Alt streames live til kontrollrom hvor de styrer og gir beskjeder til samtlige. En kjapp googling ga dette klippet fra en nyhetssending: http://www.youtube.com/watch?v=JVsg23FzGOo Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Ok, takk for svar. Men jeg vil gjerne starte opp et webshow på Internett. Og vil gjerne ha to kameraer som jeg kan skifte mellom, 1. trenger jeg noe slags lisens for dette? 2. Noen spessielle kameraer som jeg trenger, eller kan jeg bruke to dv kameraer og to FireWire kabler koblet til data? 3. jeg har prøvd forskjellige broadcasting tjenester, men da tar de video fra webkamera, hvordan kan jeg gjøre slik at jeg kan bytte mellom to kameraer? Og du glemte å svare på hvordan de som styrer kameraene og de i kontrollrommet får kontakt, ved hjelp av walkietalkier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå