burger`n Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei Jeg har dette aksesspunktet til D-link. DWL-G700AP Jeg må resette det, for så å låse det igjen. Jeg kan ikke finne CD-en for å åpne programmet hvor jeg gjør det. Problemet er at jeg ikke finner driver/softwaren på nettet heller. D-link har visst kun firmware og noen oppdateringer eller noe på sin side. Har søkt masse og funnet noen setup-filer som tilsynelatende skal være rette softwaren, men etter å ha lastet det ned er det noe helt annet. Noen som vet hvordan jeg kan håndtere dette? Er det virkelig ikke mulig å få tak i dette i etterkant? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Du skal finne både drvere og manual her: http://www.dlink.no/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagename=DLinkEurope-NO%2FDLTechProduct&cid=1197319539068&packedargs=locale%3D1195806934998&pagename=DLinkEurope-NO%2FDLWrapper&p=1197318956615 Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Takk for respons Jeg har lastet ned zip-filen som heter "dwlg700ap-b_950505_v210r15.tar.gz", men etter å ha extractet den er den ingen setup eller installasjonsfiler. I mappen er det en "INSTALL"-fil, men får ikke åpnet den på noen måte. Resten av filene virker å være update-filer eller noe på 1 MB Har du et tips for kunne bruke innholdet ? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Den tar.gz fila inneholder det du trenger for å bygge firmware for aksespunktet. Ikke akurat det du er ute etter. (som et tiås. tar.gz er mye brukt på unix og linux, så leter du etter noe til windows er det sjeldent pakket på denne måten.) Du kan ikke resette den med en knapp på baksiden da? Og så sette den opp igjen via webgrensesnittet? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg kjenner ikke dwl-g700ap, men fant frem en gammel dgl-4300 som ble kjøpt inn for noen år siden, da behovet for en router meldte seg i forrige uke. Det eneste jeg måtte gjøre, var å logge inn på routern og legge inn ønskede instillinger. Det var litt problemer med trådløse kort som mistet forbindelsen i ny og ne, men det løste seg med en firmware-oppdatering. De Dlink-routerne jeg har hatt, har alltid hatt adresse http://192.168.0.1/. Default login som Admin og uten passord. Det har ikke vært nødvendig å installere software. Ser av manualen for DWL-G700AP at den kan aksesseres med http://192.168.0.50/ og bruker er admin. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Mulig du må bruke kabel for å få tilgang til 192.168.0.50. Siste firmware er fra 2004. PS: Pass også på at PC har ipadresse i 192.168.0.x segmentet. Har den ikke det, så vil du ikke få tilgang til AP. Endret 8. november 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Takk folkens. Egentlig er det AP til en venninne av meg så jeg får ikke prøvd løsningen før litt ut i uken, men jeg gjør et forsøk med det dere foreslår. Resett-knapp, kabel til AP, og kobler meg på via ip-adresse, sette passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå