Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legge på seg - høy forbrenning

Gjest IngenTing

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest IngenTing

Nå har det jo gått noen dager kan man si..

Veier fortsatt det samme! Ikke ett gram mer!

Spiser havregryn til frokost og kvelds. - Prøver å spise så mye som mulig til middag. Tar meg en yoghurt iblant, nøtter, chips, e.l.

Begynner å bli irritert nå ass! :S

Vurderer proteinpulver.

Har tenkt på boling, men tror ikke det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest IngenTing

og hvor mange kalorier har du per dag?

Skulle tro det nærmet seg 2000 ass..

Vet bare ikke helt hvor mange kalorier det er til middag. Har hørt 6-800 e.l er standard.

Lenke til kommentar
Gjest IngenTing

Du må nok nesten doble dette kamerat.... Ihvertfall ligge på 3500

Oisann.. Ja, jeg regnet ut med vekta mi osv, og det endte på 2000-2100 kalorier hver dag tror jeg.

Men 3500.. Vet ikke hvor jeg finner så mye mat engang. (Utenom å fyre på hamburgere/kalkunfileèr/biff e.l.

Forresten: Er det noen som vet hvor mange kalorier det er i disse Go'helg produktene? Det er biff jeg snakker om nå..

Spiste nettop et måltid med 1 1/2 biff + masse pommes frites + peppersaus. :F

Ble ikke helt mett, så får se hva annet jeg finner..

Lenke til kommentar

Høy forbrenning er en gave i mine øyne. Kan spise så mye dritt jeg bare vil :dribble: Neida, får jo kviser av sånt, men dere skjønner tegninga...

Jeg er ca 178 høy og veier ca 65 kg. Tipset mitt til deg er å spise mye og starte å trene styrke. Hvis det er noe man blir sulten av så er det å trene! Få med deg en kompis, og gjør det til en rutine! Tre ganger i uka er en fin rytme. Eventuelt kan du ta kontakt med noen på treningssenteret sånn at de kan sette et oppsett for deg.

EDIT: Spis kebab

Endret av Bosna
Lenke til kommentar

100g nøtter er rundt 650kcal, samt at fettet i disse ikke er så ille. Grei boost å ta for å nå målet. Blir dyrt hvis du skal få i deg 3500kcal kun på biff :)

Vet at du ikke liker melk, men hvis du får ideg ett par liter H-melk pr dag så er det 1300kcal og 65g proteiner. Da er du oppe i nesten 2000 kcal, uten å telle med frokost og middag :)

Lenke til kommentar
En kjapp metode er å multiplisere din nåværende vekt med følgende tall:

Vekten avtar hvis du inntar 27 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo

Stabil vekt: 34 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo

Økende vekt: 40 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo

Eksempel Du veier 70 kilo. Vekten vil da være stabil hvis du inntar 34 x 70 = 2380 kalorier (kcal) pr. dag. Denne metoden tar ikke hensyn til kjønn, alder og aktivitetsnivået og er derfor lite presis.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

edit; jeg ligger på ca 4500 kalorier.. delvis fysisk aktiv jobb, trening 3-5 ggr i uka, 187cm og 99,9 kg..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Gjest IngenTing

1,5 biff? her må du måle gutt.. 2000 kalorier er ingenting, skal du legge på deg må du ha MYE mer

Ja, akkurat der var jeg ikke sikker på hvor mange kalorier det er pr 100g e.l.

Skal prøve å finne det ut slik at jeg vet hva jeg får i meg til neste gang! ;)

Men som jeg sikert har sagt tidligere, pleier vi alltid å ha pasta + kjøttdeig/kylling/kalkun e.l! :)

Så får jeg prøve å følge med litt på hvor mange kalorier det faktisk er!

Men fy søren ass! 3500 kalorier.. Det kommer til å bli vanskelig.

Jeg vrenger meg jo nesten etter bare ett glass melk (Med mindre jeg har noe å spise til).

Hvis jeg da skal klare oppe i 3000 kalorier, hva annet er det da? (Ikke misforstå dere; Har fått masse bra tips av dere, men må vel ha noe annet også som jeg kan spise utenom nøtter. Blir vel litt mye nøtter om jeg skal skaffe rundt 1000 kalorier fra dette hver dag.)

Lenke til kommentar
Gjest IngenTing

vrenger du deg hvis du drikker oboy og? drikker du 4 liter h-melk om dagen så har du det..

Neida.. Nesquik/Oboy funker glimrende det!

Håper bare moren min gidder å kjøpe det inn hele tiden når det er tomt.

Hun syter litt, ettersom vi skal være så sunne. :!:

Lenke til kommentar

jaja, kjøre på da, er ikke noe sunnere å være undervektig enn overvektig. når du har spist 3500 kcal per dag i en uke så kommer du tilbake til tråden.. akkurat hva du spiser denne uken er ikke så nøye, prøv bare å kom på 3500 kcal, om det så er hamburgere og vaniljesaus til middag.. så ser du om du har lagt på deg noe..

Lenke til kommentar
Hvis jeg da skal klare oppe i 3000 kalorier, hva annet er det da? (Ikke misforstå dere; Har fått masse bra tips av dere, men må vel ha noe annet også som jeg kan spise utenom nøtter. Blir vel litt mye nøtter om jeg skal skaffe rundt 1000 kalorier fra dette hver dag.)

Vel, grunnen til at jeg nevnte nøtter er at fettet ikke er så farlig selvom det er en del fett i nøtter.

Du kan seff proppe i deg en pose ostepop istedet, men det er ikke lurt å gjøre det i lengden mtp feks hjerte og karsykdommer :)

Neste gang du er i butikken kan du se på matvarer hvilke næringsinnhold det har. Tunfisk i olje er lettspiselig og inneholder en del kcal.

Havregryn, nøtter, melk, tunfisk, kjøtt,egg, fisk osv er bra. Dersom du sliter med å komme opp i antall kcal som trengs kan du kjøpe deg en gainer i feks sverige eller på nett som du drikker som mellommåltid de dagene du sliter med å nå målet. Av og til tar jeg 2-3 rå egg og visper det sammen med litt sukker og olje og drikker det, raske proteiner og kcal der og :)

Hamburger med vaniljesaus (herlig forslag,lol) osv gir deg mye kcal, men det er ikke direkte sunt for å si det sånn :)

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

går fint an å kjøre fatsokost i en uke bare for å vedkjenne at forbrenningen ikke er uslåelig..

Joa, er enig i det :)

Forhåpentligvis så ser de som leser denne tråden at det kanskje ikke er forbrenninga det er noe galt med, men at man faktisk må gjøre en innsats ift matinntak for å øke i vekt. Jeg trodde selv jeg hadde høy forbrenning, men jeg skjønner etterhvert at matinntaket var latterlig lavt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest IngenTing

jaja, kjøre på da, er ikke noe sunnere å være undervektig enn overvektig. når du har spist 3500 kcal per dag i en uke så kommer du tilbake til tråden.. akkurat hva du spiser denne uken er ikke så nøye, prøv bare å kom på 3500 kcal, om det så er hamburgere og vaniljesaus til middag.. så ser du om du har lagt på deg noe..

Er da tilbake i tråden, men har dessverre ikke vært oppe i 3500 kalorier per dag.

Holder meg på MINIMUM 2100, og 2900 på max.

Føler det blir vanskelig å klare 3500 kalorier hver dag. Da bruker jeg alt for mye tid på mat, og får ikke gjort noe særlig ute i verden.

Forstår ikke at det skal være nødvendig med mer enn 2500 kalorier hver dag når jeg bare veier 52-54kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...