person Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1145397 Har begynnt å miste håpet jeg.. Har motatt stoffet ja, men ikke fått gjort noe med det, bortsett fra at jeg fant ut at det er svakt magnetisk. Tenkte om jeg skulle utsatt det for 230v elns. Har ikke fått snakket med professoren ved universitetet enda, ettersom jeg har det svært travelt for tiden. Kan se om jeg kan få ringt han i morra. Endret 7. november 2010 av person Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hehe, så spennende! Jeg ville fremdeles forsøkt å få levert det til noen som kan analysere det. Bare snakk med noen lærere, så vil de sikkert gi deg navn på noen som kan hjelpe En lokal VGS kan jo også fungere. btw, hvor lenge virka det som det hadde ligget der? Og har du bare hatt det hjemme hos deg i over ett år? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Det beste er vel å snakke med noen som kan det. Løses det i vann/syrer? Brenner det? Du sitter med 20kg mørk materie, det er jo en sensasjon :!: Endret 7. november 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har nå lest gjennom hele den gamle tråden, og dette var kjempespennende. To år, og fortsatt uidentifisert. *Mine innlegg*. Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvor i landet bor du? Så lenge du bor i nærheten av en storby burde det i alle fall ikke være noe problem å få analysert det Lenke til kommentar
person Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 har nok hatt det i mer enn ett år ja.. rundt 4-5 nå vil jeg tro bor i finnmark.. så det er nok ikke så lett å finne ett laboratorie her. Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det er vel fullt mulig å sende inn et spørsmål her: http://www.forskning.no/kontakt_oss Forklar saken, spør om de kan identifisere stoffet, og hvis ikke, om de vet om noen som kan. Er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Kan det være ilmenitt? "Ilmenite is a weakly magnetic titanium-iron oxide mineral which is iron-black or steel-gray." http://www.saint-hilaire.ca/en/ilmenit.htm https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Ilmenite Endret 9. november 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Silisium edit: søk etter silicon på google image, syntes det ligner veldig her: http://images.google.no/images?hl=no&safe=off&gbv=2&biw=1102&bih=751&tbs=isch%3A1&sa=1&q=silicon&aq=f&aqi=g8&aql=&oq=&gs_rfai= Blant alle puppene Endret 9. november 2010 av jale Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Silisium er vist ikke magnetisk. Endret 9. november 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
Kvikken Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 er ikke en mulighet for at det er herdet stål i pulverform? stål er magnetisk og kan bli pulverisert til å bli ganske finkornet? eller blir det for enkelt? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Les originaltråden og se på bildene først Lenke til kommentar
oppvaskkost Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det ligner veldig på obsidian (vulkansk glass). Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Stusser litt på hvordan du i utgangspunktet kom over disse posene. Hva fikk deg til å gå ut i skogen å løfte opp akkurat den stenen? Du har jo testet om det var giftig ved å spise det og om det var brennbart ved å tenne på det. (veldig lurt) Jeg vil tippe at dette er avfall fra en smelteovn eller lignenede og at noen som deg har kommet over det og med samme innfallsvinkel trodd dette er noe brukanes eller verdifult. Eller så er det en som fortsatt får seg en latter når han tenker på deg og posene? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Haha, så evig spennende Ble forferdelig nysgjerrig nå Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Mest sannsynlig er det nok en meteoritt fra ytre verdensrom som hadde en levende organisme i seg som brøt ut av skallet, som da er det materialet du har tatt bilde av. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Meteoritt som samler seg i en 20kg sekk, jaha. Må si trådstarer er ganske fraværende. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Han har jo smakt på godsakene for å finne ut om det hadde noen smak. Kansje det var litt giftig alikevel? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Høre på det han sier i starten. Jeg er enig med han. Endret 12. november 2010 av Flin Lenke til kommentar
Error Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hva er det som får fotoner til å lyse? Hvorfor lyser ikke andre atomer av seg selv? Jeg er klar over at det finnes noen unntak, som er "fluorscerende" (eller noe sånt? Er ikke helt sikker) men fotoner avgir uansett langt kraftigere lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå