Gå til innhold

Eventyr til jul: Castlevania eller Enslaved?


Beste eventyrspill?  

20 stemmer

  1. 1. Hvilket er best av

    • Castlevania: Lords of Shadow
    • Enslaved


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom til en varulvboss, men da gadd jeg ikke mer. Jeg holder meg heller til gode, gamle Castlevania i stedet i stedet for dette tullet.

 

 

Er du for vant med NES spill?for kompliserte kontrollere eller?

 

Jeg hadde faktisk aldri eid en konsoll før jeg fikk PS1. Men kompliserte kontrollere gjør meg ingenting. En av favorittspillene mine gjennom tidene er Star Wars: TIE Fighter. Her snakker vi tre knapper for å overføre energi mellom skjold, motor og våpen, overføring av energi til fire skjold individuelt (foran, bak og på sidene), throttle for å få fart, en rekke knapper for å velge mål og så videre. Og da har jeg ikke tatt med de forskjellige romskipene TIE Fighter er ubrukelig alene mot f.eks en X-Wing, så vi har to wing men med oss. En TIE Bomber er ganske treg og er dårlig i kamp, men har suverene skjold og mange proton torpedoer og så videre. Det er svært avansert og utrolig bra. The Emperor will be pleased. :)

 

 

Synes Castlevania skiller seg godt ut fra de andre spillene,I LOS MÅ man dodge ellers blir man rapa,i de fleste spill kan man stå stille og få til komboer og ikke ta særlig damage,var litt uvant i begynnelsen og dodge mye.Den vanskelisgte bossen fighten som er i castlevania LOS er Pan,(silver armor).Jeg spilte på Paladin,han var helt syk

 

Alle slike spill har ting som gjør at de skiller seg ut fra andre, men det er også veldig mange likhetstrekk. Castlevania: LoS er langt fra det beste av disse spillene jeg har spilt.

 

Personlig så synes jeg castlevania LOS er bedre enn GOW3,alt handler ikke om grafikken,los har mer dype komboer enn gow serien og derfor mer morsomt og skape de.

 

Jeg har ikke prøvd GoW3, så kan ikke si noe der.

 

Det at alle jævla anmelderne skal sammenligne alle hack n slash spill med gow er idioti,de blir til og med dratt ned i karakter grunnet det.anmelderne bør argumentere hvorfor de skal kjøpes og positive og negative,ikke dra sammenligninger,de bør anmelde alle spill som et eget spill og ikke tenke på sammenligninger.Derfor blir jeg så jævla irritert på anmelderne som virker som om de bare har spilt gow serien og har de som fasitt.

 

Selvsagt sammenlignes et spill med andre spill som er svært like. Har du kjennskap til andre spill vet du hvordan hvordan dette spillet er i forhold til andre. Kjenner du ikke til sjangeren får du tips om bedre spill.

 

Men i min mening så er fortsatt NGS1 og NGS2 og bayonetta kongene av sjangern,mer vanskelig og gjennomført spill skal man lete lenge etter.

 

Jeg spiller for å ha det moro, ikke for å dø ti, femten ganger på et kvarter.

Lenke til kommentar

Holdt nesten på å gi deg en pluss, inntil jeg så det om anmeldere. Der er jeg uenig. Jeg har ikke sett alle sammenligne actionspill med God of War, men det fortjener å bli referert til når det gjelder slosskamper mot kjemper. Men her igjen blandet God of War elementer fra Onimusha og Shadow of the colossus.

 

 

 

Jeg har ikke spilt SOTC,så kan ikke uttale meg om det,men vet at de giantsa er store og mange mener de er epice men.

 

Men det med anmeldern her er jeg noe enig,jeg har selv spilt igjennom Onimusha 1-4,og kan ikke så så mange elementer lånt fra Onimusha spillene,er vel heller kanskje slik at de laget de fightene mot chronos og fighten på Gaia store fordi de tok det fra SOTC og gjorde de større.

 

Grunnen til at ikke er mer sitert er pga at jeg ikke vet hvordan man quouter en person og så en annen en og så skriver en fri mening:p.

 

Jeg har titta på ign,gamespot,gametrailers og det er 90% at anmelderne på spillene innen sjangern blir sammelignet med gow3,spessielt Dantes Inferno og det skjønner jeg ikke pga DI har utrolige mange komboer og man spiller med en scythe,og man faktisk dreper Death himself.

 

Og jeg tviler på utviklerne tenker slik,hmmm,noe skal vi lage rip off fra gow og prøve og lage et nytt et.hack n slash er alt om nærkamp våpen med awesome kombo moves.Og det burde de tenke på,at de lager nye spill innen sjangern som underholder spillere.Og det er så latterlig når anmelderne sier at hvis du er ute etter blabla så er bør du skaffe deg gow3.Folk som meg og omtrent bare spiller hack n slash spill kjøper ikke 1 slikt spill i året og spiller det ut,de kjøper alle innen sjangern fordi de vil se utviklerne har klart med combatten med diverse våpen,jeg kjøper ikke hack n slash spill for puzzles,jeg synes det er drit i slike spill.

 

@vikingkylling:Jeg ser ikke hack n slash som like,men heller individuelle spill som ikke låner fra tidligere spill,men tenker ut nye veier på og få til over the top kombo moves.

 

Jeg har omtrent spilt igjennom alle hack n slash spill som eksisterer til ps3,og en god del fra ps2 .

 

Og dør du 10-15 ganger på et kvarter i NGS eller bayonetta så suger du:p.

Jeg kjønte jo at meningen med det er at spilla er vanskelige,og det er de.Og runde de på hard og max lvl er en prestasjon og muligens noe av de vanskeligste innen spill,da tenker jeg på NGS1 og 2,bayonetta er også veldig vanskelig,men ikke like.

Lenke til kommentar
kan ikke så så mange elementer lånt fra Onimusha

 

Hva med å absorbere sjeler inn i gauntleten kanskje? Det kommer fra Onimusha.

Og blokketeknikkene er hentet rett fra Onimusha, hvor du kan blokke angrep, og gjøre egne kontringer etter blokk. Jeg har fulgt med ganske godt på eventyrsjangeren, og mener Onimusha var det første spillet som hadde disse triksene. Samtidig er flere puzzles kopiert rett fra Onimusha også.

 

Ellers så er selve den grafiske presentasjonen av kampene svært lik Onimusha, noe flere spill har kopiert. Selv David Jaffe sa at han lånte fra Onimusha til God of War.

 

Du må huske på at Onimusha er en fryktelig undervurdert serie, men har bidratt enormt til eventyrsjangeren. Er jo Keiji Inafune som står bak, en av verdens beste spillregissører.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg kom til en varulvboss, men da gadd jeg ikke mer. Jeg holder meg heller til gode, gamle Castlevania i stedet i stedet for dette tullet.

Synes Castlevania skiller seg godt ut fra de andre spillene,I LOS MÅ man dodge ellers blir man rapa,i de fleste spill kan man stå stille og få til komboer og ikke ta særlig damage,var litt uvant i begynnelsen og dodge mye.Den vanskelisgte bossen fighten som er i castlevania LOS er Pan,(silver armor).Jeg spilte på Paladin,han var helt syk

Dodge må man også bruke i God of War, Bayonetta(duh), Darksiders og Dante's Inferno. Det eneste nye CLoS bringer til bordet er magi-delen, som jeg virkelig synes er bra. Selve slåssingen er derimot noe kjedelig sammenlignet med GoW.

 

Personlig så synes jeg castlevania LOS er bedre enn GOW3,alt handler ikke om grafikken,los har mer dype komboer enn gow serien og derfor mer morsomt og skape de.

Grafikken er vel en av CLoS aller sterkeste sider.

 

 

Det at alle jævla anmelderne skal sammenligne alle hack n slash spill med gow er idioti,de blir til og med dratt ned i karakter grunnet det.anmelderne bør argumentere hvorfor de skal kjøpes og positive og negative,ikke dra sammenligninger,de bør anmelde alle spill som et eget spill og ikke tenke på sammenligninger.Derfor blir jeg så jævla irritert på anmelderne som virker som om de bare har spilt gow serien og har de som fasitt.

Hvorfor er det idioti? Man trenger da ikke være rakettforsker for å se at både Dante's Inferno, Darksiders, CLoS og i mindre grad Bayonetta henter en del inspirasjon fra de to første GoW-spillene, på samme måte som det originale God of War hentet en del inspirasjon fra Devil May Cry og Onimusha.

Men i min mening så er fortsatt NGS1 og NGS2 og bayonetta kongene av sjangern,mer vanskelig og gjennomført spill skal man lete lenge etter.

Vanskelig=/=Gøy. Dessuten, kom tilbake når du har rundet noen GoW-spill på Very Hard.

Lenke til kommentar

Holdt nesten på å gi deg en pluss, inntil jeg så det om anmeldere. Der er jeg uenig. Jeg har ikke sett alle sammenligne actionspill med God of War, men det fortjener å bli referert til når det gjelder slosskamper mot kjemper. Men her igjen blandet God of War elementer fra Onimusha og Shadow of the colossus.

God of War har aldri hentet elementer fra SotC. Faktisk kom det første GoW ut samme året som SotC. Titan-banene i GoW3 har så og si ingenting til felles med SotC, de fungerer bare som bevegelige baner. Derimot er titanene i CLoS av en helt annen kaliber og virker som snytt ut av nesen på SotC, bare dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg kom til en varulvboss, men da gadd jeg ikke mer. Jeg holder meg heller til gode, gamle Castlevania i stedet i stedet for dette tullet.

Synes Castlevania skiller seg godt ut fra de andre spillene,I LOS MÅ man dodge ellers blir man rapa,i de fleste spill kan man stå stille og få til komboer og ikke ta særlig damage,var litt uvant i begynnelsen og dodge mye.Den vanskelisgte bossen fighten som er i castlevania LOS er Pan,(silver armor).Jeg spilte på Paladin,han var helt syk

Dodge må man også bruke i God of War, Bayonetta(duh), Darksiders og Dante's Inferno. Det eneste nye CLoS bringer til bordet er magi-delen, som jeg virkelig synes er bra. Selve slåssingen er derimot noe kjedelig sammenlignet med GoW.

 

Personlig så synes jeg castlevania LOS er bedre enn GOW3,alt handler ikke om grafikken,los har mer dype komboer enn gow serien og derfor mer morsomt og skape de.

Grafikken er vel en av CLoS aller sterkeste sider.

 

 

Det at alle jævla anmelderne skal sammenligne alle hack n slash spill med gow er idioti,de blir til og med dratt ned i karakter grunnet det.anmelderne bør argumentere hvorfor de skal kjøpes og positive og negative,ikke dra sammenligninger,de bør anmelde alle spill som et eget spill og ikke tenke på sammenligninger.Derfor blir jeg så jævla irritert på anmelderne som virker som om de bare har spilt gow serien og har de som fasitt.

Hvorfor er det idioti? Man trenger da ikke være rakettforsker for å se at både Dante's Inferno, Darksiders, CLoS og i mindre grad Bayonetta henter en del inspirasjon fra de to første GoW-spillene, på samme måte som det originale God of War hentet en del inspirasjon fra Devil May Cry og Onimusha.

Men i min mening så er fortsatt NGS1 og NGS2 og bayonetta kongene av sjangern,mer vanskelig og gjennomført spill skal man lete lenge etter.

Vanskelig=/=Gøy. Dessuten, kom tilbake når du har rundet noen GoW-spill på Very Hard.

 

kom tilbake når du har runda NGS1 på hard og NGS2 på Mentor så ser du hvorfor Ninja gaiden ekstremt vanskelig.

 

 

Forklar meg hva som blir dratt sammenligninger med gow da? i forhold til CLOS og nyere spill.

Og NGS er mye vanskeligere enn gow.

 

er enig at det gauntlet soul absorber kommer fra Onimusha serien.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Castlevania er bare så latterlig vakkert. Danker ut Uncharted i skjønnhet flere ganger om hverandre.

Får nesten hakaslep i hver eneste nye vinkel jeg ser de flotte brettene.

 

Og akkurat der har du et av de største problemene med Lords of Shadow. Det er for vakkert. Castlevania har fra første stund alltid vært et mørkt, dystert spill, men LoS er for lyst og "glad". Vi snakker Devil May Cry på lykkepiller, ikke et mørkt og trist plattformspill.

Lenke til kommentar

Castlevania er bare så latterlig vakkert. Danker ut Uncharted i skjønnhet flere ganger om hverandre.

Får nesten hakaslep i hver eneste nye vinkel jeg ser de flotte brettene.

 

Og akkurat der har du et av de største problemene med Lords of Shadow. Det er for vakkert. Castlevania har fra første stund alltid vært et mørkt, dystert spill, men LoS er for lyst og "glad". Vi snakker Devil May Cry på lykkepiller, ikke et mørkt og trist plattformspill.

Hæ? Har du spilt Lords of Shadow i det hele tatt?

Når jeg sier vakkert, så mener jeg ikke at det ser ut som Disneyland, for det gjør det absolutt ikke. Det er vakkert i den fortsand at hvert eneste brett er gjennomført med enorm grafisk kvalitet, og høyt, spennende detaljnivå i designen.

 

Det er absolutt mørkt og dystert, når du besøker slott der menneskelemmer ligger spredd rundt i lokalet, partert, og klar til å spises av flyvende vampyrer med blod rundt kjeften. I et lokale som delvis har mistet isolasjonen og røde fløyelstepper skaper kontraster mot ti meter lange istapper, som opplyses av svære stearinlys rundt i lokalet. Dette er vakkert.

 

Du følger et spor av døde ridderlik i hele spillet, og alle fiender du dreper, dør i en eksplosjon av blod. Ondskapen har tatt over, og du ser aldri noe lyspunkt mot slutten av tunellen, fordi du jages av monstere hele tiden, i det ensomme og forlatte landskapet, som tydelig er preget av å ha vært tom for mennesker i hundrevis av år.

 

Det er mesterlig designet som en slags middelaldersk postapokalypse.

Lenke til kommentar

Castlevania er bare så latterlig vakkert. Danker ut Uncharted i skjønnhet flere ganger om hverandre.

Får nesten hakaslep i hver eneste nye vinkel jeg ser de flotte brettene.

 

Og akkurat der har du et av de største problemene med Lords of Shadow. Det er for vakkert. Castlevania har fra første stund alltid vært et mørkt, dystert spill, men LoS er for lyst og "glad". Vi snakker Devil May Cry på lykkepiller, ikke et mørkt og trist plattformspill.

Hmf. Det skinner gjennom at du ikke har spilt særlig langt i CLoS.

Lenke til kommentar

Har nå spilt gjennom Enslaved en gang, og syns faktisk det er enda bedre enn Castlevania, faktisk et av årets aller beste spill. Joda Castlevania er bedre på mange områder, bedre grafikk og performance, dypere kampsystem, men det mangler rett og slett litt på sjarmen. Vanskelig å forklare, men Enslaved er rett og slett mer gøy, og dessuten føles det mer originalt også, dog mer i setting enn i gameplay. Rett og slett et friskt pust i spillår som ellers var preget av mye gammelt nytt.

Lenke til kommentar
Hmf. Det skinner gjennom at du ikke har spilt særlig langt i CLoS.

 

Har nå spilt gjennom Enslaved en gang, og syns faktisk det er enda bedre enn Castlevania, faktisk et av årets aller beste spill. Joda Castlevania er bedre på mange områder, bedre grafikk og performance, dypere kampsystem, men det mangler rett og slett litt på sjarmen. Vanskelig å forklare, men Enslaved er rett og slett mer gøy, og dessuten føles det mer originalt også, dog mer i setting enn i gameplay. Rett og slett et friskt pust i spillår som ellers var preget av mye gammelt nytt.

 

Først skryter du av Castlevania, så sier du Enslaved er bedre? Og du sier jeg må spille mer for å vite hva jeg snakker om? :p

Lenke til kommentar
Hmf. Det skinner gjennom at du ikke har spilt særlig langt i CLoS.

 

Har nå spilt gjennom Enslaved en gang, og syns faktisk det er enda bedre enn Castlevania, faktisk et av årets aller beste spill. Joda Castlevania er bedre på mange områder, bedre grafikk og performance, dypere kampsystem, men det mangler rett og slett litt på sjarmen. Vanskelig å forklare, men Enslaved er rett og slett mer gøy, og dessuten føles det mer originalt også, dog mer i setting enn i gameplay. Rett og slett et friskt pust i spillår som ellers var preget av mye gammelt nytt.

 

Først skryter du av Castlevania, så sier du Enslaved er bedre? Og du sier jeg må spille mer for å vite hva jeg snakker om? :p

Jeg mente selvfølgelig at CLoS blir mørkere og dystrere jo lenger ut i spillet man kommer. Går vel an å like begge, ikke sant? At jeg liker det ene bedre betyr ikke at jeg hater det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...