Gå til innhold

Eventyr til jul: Castlevania eller Enslaved?

Beste eventyrspill?  

20 stemmer

1. 1. Hvilket er best av

• Castlevania: Lords of Shadow
    • Enslaved

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, i Castlevania: LoS og Vanquish går man inn i et lite rom, blir dynget ned av fiender, går til neste rom, blir dynget ned av fiender osv.I et FPS har man et stort, åpen level hvor man kan gå hvor man vil og utforske så mye man vil. Enslaved er mye mer i stil med Tomb Raider.

Du har ikke spilt mange FPS'er, skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligner dere Castlevania og Enslaved, men ikke Castlevania og Vanquish? Det er helt meningsløst. Enslaved er adventure, de to andre kverk-alt-som-rører seg. Greit Vanquish er sci-fi, men det betyr ikke at det automatisk er i en annen sjanger. Og jeg har for øvrig spilt FPS siden Wolfenstein 3D.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Vanquish og Castlevania går ut på å drepe en masse fiender, gå til neste rom, drepe en masse fiender, gå til neste rom, drepe en masse fiender osv. Hva dr det som er så vanskelig å forstå?

Etter denne kommentaren så påpeker du at de fleste spill som er tilgjengelig er av samme sjanger. Ta f.eks Final Fantasy 13, Call of Duty eller Muramasa: The Demon Blade. Disse er mye drep også gå til neste rom/sted, men allikevel er de tre på hver sine sjanger.

Lenke til kommentar

Vanquish og Castlevania går ut på å drepe en masse fiender, gå til neste rom, drepe en masse fiender, gå til neste rom, drepe en masse fiender osv. Hva dr det som er så vanskelig å forstå?

herregud ta deg en bolle da.slutt og kverruler ffs.

Kan ta et eksempel som høres like dumt ut som dra likheter med GT5 og halo det jo,er liksom hallo.Det er 2 forskjellige spill i 2 forskjellige sjangre.troll et annet sted.

Denne tråden skal jo handle om ærlige meninger om hvilke av Castlevania LOS og enslaved som er bra med det ene og bra med det andre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk Castlevania og fy faen så fornøyd jeg er.

De bossene er kanskje de kuleste jeg noen gang har sett i et actionspill. De er faktisk ganske artige å sloss mot.

Og er jeg den eneste som syns spillet er vanskelig? Dette er liksom den vanskelighetsgraden spill hadde for 10-12 år siden. Har dødd utallige ganger allerede, og har nå måttet sette vanskelighetsgraden til lett, siden jeg rett og slett med lut lei av å dø på et sted ti ganger på rad.

Spillet er NESTEN perfekt, men det er en litt oppdelt opplevelse med den boka som bindeledd mellom hvert brett. Det flyter liksom ikke så lett, rent historiemessig. Først er du ett sted, så plutselig er du et helt annet sted.

Men fy faen så herlige kamper det er.

Lenke til kommentar

Spilte ferdig CLoS for noen dager siden og må si jeg satt igjen med blandede følelser. Når jeg startet spillet var jeg nesten litt "blown away", men etterhvert som spillet dro seg videre gang etter gang i mer enn 15 timer føltes det rett og slett i lengste laget. Historien er heller ikke særlig konsistent, og pacingen så som så.

Kampene er brukbare, iallefall bedre en Darksiders, men dårligere enn både Bayonetta og God of War. Titan-kampene føles som en fattigmannsversjon av SotC. Hovedproblemet til dette spillet er at det kopierer spill som allerede har satt standarden, og som rett og slett er bedre på alle punkter. Men eier man ikke PS3 og vil ha noe mindre perverst(i mangel av et bedre ord) enn Bayonetta, er dette et brukbart spill, men GoW3 slår CLoS på alle mulige punkter. Avslutningen er likevel nokså kul(mindfuck), og inneholder en liten referanse til tidligere fans av serien.

Venter Enslaved i posten, og tror jeg kommer til å like det bedre enn CLoS, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar

Når et spill endelig er langt nok, så er jo ikke det noe å klage for.

Det er sånn det skal være.

Jeg ser på det som en styrke at de kopierer ting fra andre spill. Det kalles inspirasjon, og de har gjort det såpass gjennomført at de kan kalle det sitt eget. Jeg ser spillmekanikker hentet fra Onimusha, Soul Calibur, God of War og Uncharted. Bare de beste av de beste, og slik plasserer LOS seg inn på samme toppliste.

Grafikken er såpass bra enkelte steder at jeg lurer på om den trenger å bli noe bedre. Kampen mot det svære trollet i fortet var helt utrolig. HDR-lyset er dynamisk og vakkert. Her er liksom hver minste ting tatt hensyn til. Det er nesten verdt å spille spillet alene, bare for den grafiske opplevelsen.

Jeg har sitti minst fem timer hver kveld nå de siste fire dagene og spilt, og det gleder meg å se at jeg ikke engang har kommet halveis i spillet. Er det noe LOS har over andre eventyrspill, som jeg blant annet nevnte, er det valuta for pengene, i spillets lengde.

Kan bare ikke unlate å tenke hvor kult dette hadde vært med støtte for Move. En pisk liksom... ber bare om det.

Lenke til kommentar

Jeg kom til en varulvboss, men da gadd jeg ikke mer. Jeg holder meg heller til gode, gamle Castlevania i stedet i stedet for dette tullet.

Er du for vant med NES spill?for kompliserte kontrollere eller?

Synes Castlevania skiller seg godt ut fra de andre spillene,I LOS MÅ man dodge ellers blir man rapa,i de fleste spill kan man stå stille og få til komboer og ikke ta særlig damage,var litt uvant i begynnelsen og dodge mye.Den vanskelisgte bossen fighten som er i castlevania LOS er Pan,(silver armor).Jeg spilte på Paladin,han var helt syk

Personlig så synes jeg castlevania LOS er bedre enn GOW3,alt handler ikke om grafikken,los har mer dype komboer enn gow serien og derfor mer morsomt og skape de.

Det at alle jævla anmelderne skal sammenligne alle hack n slash spill med gow er idioti,de blir til og med dratt ned i karakter grunnet det.anmelderne bør argumentere hvorfor de skal kjøpes og positive og negative,ikke dra sammenligninger,de bør anmelde alle spill som et eget spill og ikke tenke på sammenligninger.Derfor blir jeg så jævla irritert på anmelderne som virker som om de bare har spilt gow serien og har de som fasitt.

Men i min mening så er fortsatt NGS1 og NGS2 og bayonetta kongene av sjangern,mer vanskelig og gjennomført spill skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...