Gå til innhold

Eventyr til jul: Castlevania eller Enslaved?

Beste eventyrspill?  

20 stemmer

1. 1. Hvilket er best av

• Castlevania: Lords of Shadow
    • Enslaved

Anbefalte innlegg

Jeg er i humør til å ønske meg et eventyrspill til jul. Det virker som Castlevania: Lords of Shadow og Enslaved er de store titlene innen sjangeren nå. Noen jeg har glemt?

Hva syns folk om disse spillene? Jeg vet begge er bra, og jeg er interessert i å få mye spill for pengene. Jeg kjøpte aldri Heavenly Sword fordi folk runda det på seks timer. Så jeg vil ha litt valuta for pengene.

Jeg er absolutt en "hardcore"-spiller, så jeg har ikke noe problemer med å sette meg inn i komplisert mekanikk, men verdsetter samtidig enklere spill også.

Jeg hørte God of War 3 også varte veldig kort, så derfor utelukker jeg det.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i humør til å ønske meg et eventyrspill til jul. Det virker som Castlevania: Lords of Shadow og Enslaved er de store titlene innen sjangeren nå. Noen jeg har glemt?

Hva syns folk om disse spillene? Jeg vet begge er bra, og jeg er interessert i å få mye spill for pengene. Jeg kjøpte aldri Heavenly Sword fordi folk runda det på seks timer. Så jeg vil ha litt valuta for pengene.

Jeg er absolutt en "hardcore"-spiller, så jeg har ikke noe problemer med å sette meg inn i komplisert mekanikk, men verdsetter samtidig enklere spill også.

Jeg hørte God of War 3 også varte veldig kort, så derfor utelukker jeg det.

God of War 3 er over 10 timer langt. Hvis du mener det er kort etter dagens standard må jeg ærlig talt si du er storforlangende. Selv har jeg allerede bestilt Castlevania fordi det var billig, men kommer til å kjøpe Enslaved også når prisen kommer på akseptabelt nivå.

Når det gjelder lengde er vel Castlevania svært langt etter som jeg har lest, faktisk 15+ timer. Enslaved er derimot kortere, men har bedre historie og karakterer, mens Castlevania har gameplayet i boks. Rett og slett en smakssak, selv skal jeg som sagt ha begge.

Sjangeren flyter forøvrig over av spill for tiden, Darksiders og Bayonetta er jo også solide titler som kan kjøpes svært billig nå.

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg si noe stort om enslaved enna,har ikke begynt på spillet enna,men driver og spiller castlevania LOS nå,og jeg er bare på chapter 3 og har sikkert spilt hvertfall 13timer,har fått tak i masse gems osv,det finnes mye replay value på castlevania,spillet har mer exploring enn enslaved trur jeg.hvis du liker kombo action så bør du kjøpe castlevania.Men jeg har spilt demon av enslaved og det så noe simpelt ut,men har et open mind og kjøpte det pga combaten.Men som nevnt er også Darksiders veldig bra spill,det har omtrent alt i alle sjangerne,utenom kjøring av biler da.

Lenke til kommentar

Tror ikke du gjør noe dumt valg i Castlevania. Har selv brukt ca 24timer og er enda ikke ferdig, mye igjen her.

Grafikken og atmosfæren i spillet er en drøm. Bra story er det også.

Demoen til spillet er INGENTING iforhold til omentrent alt annet i spillet. Et spill jeg vil anbefale de absolutt fleste.

Lenke til kommentar

Tror ikke du gjør noe dumt valg i Castlevania. Har selv brukt ca 24timer og er enda ikke ferdig, mye igjen her.

Grafikken og atmosfæren i spillet er en drøm. Bra story er det også.

Demoen til spillet er INGENTING iforhold til omentrent alt annet i spillet. Et spill jeg vil anbefale de absolutt fleste.

Får håpe det, demoen må vel være den korteste siden Heavenly Sword.

Lenke til kommentar

ja,demon var litt kort,Men demon viste nok til å få meg solgt.Jeg har spilt 16.5time og er oppi 28% complete og er på chapter 4:D.har gjort masse trials og backtracking for items osv.veldig morsomt spill.Nesten like god replay value som darksiders.Håper de kommer til å lage en serie av castlevania LOS.

btw,grattis med et bra spill valg.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Har begge. Vil anbefalle deg Castlevania. Enslaved var mye kortere enn det jeg trodde. Ikke nok med det, spillet er veldig lett selv på hard. Men en ting er sikkert, Enslaved motiverer deg mer enn Castlevania angående storyen. Begge to har bra ending, men Castlevania gir deg mer på gameplay.

Er du en trophy hore så er Castlevania mye lettere å få platinum enn Enslaved. Brukte bare 34 timer :p. Holder med Enslaved nå, litt irriterende trophies her og der.

Edit: En ting til, MASSE glitch og bugs på PS3 versjonen av Enslaved. Sikkelig irriterende, hindrer deg å spille videre. Eneste du må når disse glichene skjer er å restarte fra siste checkpoint.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Ja, du har glemt Vanquish. Jeg har ikke prøvd Enslaved ennå, men har hørt fra flere at Vanquish gruser det ned i støvlene. Tullespillet Castleania: Lords of Shadow ødela bokstavelig talt xboksen, men det var like greit siden jeg nå slipper å faktisk spille det. :p Det er ikke det lengste spillet, men det er intenst og svært bra laget (og har en del challenges som kan ta tid). De fleste spill ser ut til å prøve å fortelle en historie og sånt tull, men Vanquish fokuserer på å ha det kult og gjøre tøffe ting du husker. Det har de lyktes med. :) Vet ikke helt om det er dette du er på jakt etter om du vil ha adventure, men vil du ha intense kamper og et svært bra spill bør Vanquish være høyt oppe på listen. :)

Anmeldelse hos ign.com (ps3):

http://ps3.ign.com/a.../1128417p1.html

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Ja, du har glemt Vanquish. Jeg har ikke prøvd Enslaved ennå, men har hørt fra flere at Vanquish gruser det ned i støvlene. Tullespillet Castleania: Lords of Shadow ødela bokstavelig talt xboksen, men det var like greit siden jeg nå slipper å faktisk spille det. :p Det er ikke det lengste spillet, men det er intenst og svært bra laget (og har en del challenges som kan ta tid). De fleste spill ser ut til å prøve å fortelle en historie og sånt tull, men Vanquish fokuserer på å ha det kult og gjøre tøffe ting du husker. Det har de lyktes med. :) Vet ikke helt om det er dette du er på jakt etter om du vil ha adventure, men vil du ha intense kamper og et svært bra spill bør Vanquish være høyt oppe på listen. :)

Anmeldelse hos ign.com (ps3):

http://ps3.ign.com/a.../1128417p1.html

Tipper han ikke mener sci-fi TPS når han skriver eventyrspill.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva du regner som eventyrspill. Castlevania: Aria of sorrow og Dawn of sorrow foregår flere hundre år frem i tid. Er de eventyr eller sci-fi? ;) Grunnen til hvorfor jeg nevnte Vanquish er delvis fordi det er svært bra og delvis fordi det er ganske likt Enslaved og Castlevania: LoS i gameplay.

Edit: Har banket den første bossen i Enslaved nå. Vil du ha vill action, gå for Vanquish. Vil du ha et bra, relativt rolig eventyr, gå for Enslaved. Vil du ha et makkverk som ikke er verdt platen det er trykket på, gå for Castlevania. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva du regner som eventyrspill. Castlevania: Aria of sorrow og Dawn of sorrow foregår flere hundre år frem i tid. Er de eventyr eller sci-fi? ;) Grunnen til hvorfor jeg nevnte Vanquish er delvis fordi det er svært bra og delvis fordi det er ganske likt Enslaved og Castlevania: LoS i gameplay.

Edit: Har banket den første bossen i Enslaved nå. Vil du ha vill action, gå for Vanquish. Vil du ha et bra, relativt rolig eventyr, gå for Enslaved. Vil du ha et makkverk som ikke er verdt platen det er trykket på, gå for Castlevania. :)

Nei, så subjektive vi var idag da. Dessuten ligner de ikke på Vanquish i gameplay, Vanquish er som allerede nevnt et skytespill.

Lenke til kommentar

Tja, han spør jo hva jeg synes om de. Det er mye skyting i Vanquish, men Castlevania går stort sett ut på å drepe en masse fiender, gå til neste rom, drepe en masse fiender, gp til neste rom, drepe en masse fiender osv. Den største forskjellen fra Castlevania og Vanquish er at du bruker skytevåpen i Vanquish og relativt nærkamp i Castlevania. Av den grunn vil jeg anbefale Enslaved. Der er det litt intense kamper nå og da, men du bruker også veldig mye tid på å klatre og prøve å komme frem et sted (og gjerne finne en måte å dra hun dama med deg dit.)

Lenke til kommentar

Tja, han spør jo hva jeg synes om de. Det er mye skyting i Vanquish, men Castlevania går stort sett ut på å drepe en masse fiender, gå til neste rom, drepe en masse fiender, gp til neste rom, drepe en masse fiender osv. Den største forskjellen fra Castlevania og Vanquish er at du bruker skytevåpen i Vanquish og relativt nærkamp i Castlevania. Av den grunn vil jeg anbefale Enslaved. Der er det litt intense kamper nå og da, men du bruker også veldig mye tid på å klatre og prøve å komme frem et sted (og gjerne finne en måte å dra hun dama med deg dit.)

og det gjør ikke fps spill da liksom eller.bare med hack n slash spil så velger man åssn man angriper med de forskjellige våpna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...