GuNTiT123 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Heisann, jeg har en bærbar pc med 2 hard disker på. Den ene på 30GB(C:) og den andre på 450GB(D:) Så har jeg lite disk plass igjen på C:, så jeg lurte på om det er mulig og flytte alt fra Program Files mappa(som er veldig stor) fra C: til D: uten så mye problemer utenom at snarveier må endres fra C: til D:?? Takk (vet ikke om jeg posta denne tråden på feil forum..) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det kan gjøres ved å endre noen registeroppføringer. Men dette er ting som må gjøres like etter at windows er installert. Har du mange programmer installert på \programafiles så er det ufattelig mange filer/registeroppføringer/snarveier/lenker etc som peker dit. Så selv om du flytter default path til \programfiles i registeret og fysisk flytter mappen med hele innholdet til D-disken, så er det nærliggende å tro at mange av programmene der IKKE vil fungere ordentlig. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Bruk symbolske linker. Da kan du legge alle de fysiske filene på en annen disk, og alle snarveier vil fungere som før. Bare vær litt forsiktig med å flytte vitale Windows-komponenter. http://en.wikipedia.org/wiki/Symbolic_link Google. Lenke til kommentar
GuNTiT123 Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Bruk symbolske linker. Da kan du legge alle de fysiske filene på en annen disk, og alle snarveier vil fungere som før. Bare vær litt forsiktig med å flytte vitale Windows-komponenter. http://en.wikipedia.org/wiki/Symbolic_link Google. Jeg prøvde det men det blir feil for jeg må lage linken i C: og den er allerede i c og jeg kan ikke flytte program filer mappen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå