Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

rar/uvanlig oppførsel fra min første kjæreste?

Gjest mr.nybegynner

Anbefalte innlegg

Gjest mr.nybegynner

Hei, er 20 år og har nettop fått min første "kjæreste".

Eller, det vil si at jeg ikke vet om hun er min kjæreste eller ikke.

Vi går nå i samme klasse, og vi begynte flørtinga samme dagen som vi begynte på skolen. Vi hadde møttest noen ganger før men hun har hatt kjæreste alle de gangene. Innen det hadde gått 2-3 uker hadde vi sex for første gang, som var også min første gang. Men siden hun hadde kjæreste holdt vi det hemmelig, og etter 2 uker slo hun opp med kjæresten sin "for min skyld". Men hun ville fortsatt holde forholdet vårt hemmelig, og la det gå litt tid. I den tiden fortsatte vi å ha sex, og overnatte med hverandre. Men jeg overnatta kun med henne når familien var vekke, og jeg ble alltid kasta ut før de kom hjem igjen.

Etter ca. en måned begynte hun å nekte å ha sex med meg, men ville fortsatt overnatte. Og så gikk det over til at hun ikke ville overnatte. Og 1-2 uker der hun nesten ikke ville snakke med meg begynnte. Hun fortalte meg at hun syns det gikk for fort frem, og at vi ikke var kjærester alikevel og vi hadde aldri vært det, fordi "jeg aldri hadde spurt henne om hun ville være kjæresten min". Og nå ignorerer hun de fleste av meldingene mine, og unngår å ta telefonen når jeg ringer. Samtidig flørter vi mye når vi er på skolen, og jeg bruker å kjøre henne hjem av og til, noe som fører til en del klining.

I går var vi ute å drakk sammen med en vennine av henne. På ett punkt førte hun hånden min ned mot skrittet hennes, og litt etter etterlot hun meg i ett hjørne for å snakke med to eldre menn som kjenner faren hennes.

Er dette normalt? Jeg vil kanskje klassifisere mye av denne oppførselen som borderline narcissisme. Jeg føler jeg blir litt utnytt av henne, der hun bare tar kontakt med meg når hun føler for det selv og nekter å la meg kontakte henne når jeg trenger det. Hun har også en tendens til å bli sur når jeg tar opp bekymringene mine ovenfor henne, og sier at jeg bekymrer meg for "alt". Og når jeg blir sur når hun sender melding en fredags kveld og sier at jeg må slutte å drikke slik jeg kan hente henne så hun for overnatte med meg, og så sender en ny melding klokka 01.00 og sier hun overnatter med en veninne i steden så blir jeg sur for "ingenting".

Stiller sprøsrmålet igjen, er den slags oppførsel normalt? Eller er det bare jeg som er urimelig?

Er kanskje litt vel uoversiktlig tekst, beklager det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unormalt generelt for folk flest med "normale" forhold men for enkelte person er denne oppførselsen vanlig.

Spør du meg er det absolutt en dame du ikke bør satse på da her høres rett og slett ut som en dårlig investering. Ikke bare er hun ustabil og kynisk men også sier hun noe så absurd som at hun synes "at det har gått for fort fram" makan til bullshit.

Lenke til kommentar

Hmm. Slik du beskriver dette, er ikke denne jenta noe å satse på, nei. Det verste er vel at hun var utro mot kjæresten sin (og DU medvirket, forresten.. ikke bra). Hvorfor skulle hun behandle deg noe bedre?

Så du bør vurdere om du gidder fortsette dette, vær iallfall klar over at dette neppe vil vare. Ta det som en bittersøt erfaring, kom deg videre.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ekstremt godt igjen i det du skriver.

Mitt råd: Kom deg så langt unna så fort som mulig. Jo mer du prøver, jo mer såra kommer du til å bli.

Selvfølgelig kommer du ikke til å følge rådet mitt. Du kommer til å fortsette å prøve, selv om jenta har sex med eksen flere ganger. Hun kommer også til å rote med stebroren sin, selv etter at du har uttrykt bekymring for at hu sender så mange meldinger med han, og hun bare svarer "herregud, det er jo stebroren min". Du kommer til å kjøpe roser som du legger på nattbordet hennes når hun ikke er hjemme. Når du er i syden kommer du til å lete i timesvis på stranda, helt til du finner den perfekte, hjerteforma steinen du kan gi til henne, fordi du har lovt å ta med noe spesielt tilbake til henne. Under hele perioden der du gjør alt for å få henne, vil hun stadig trekke seg tilbake. Savner eksen, usikker på hva hu vil..

Etter et par år finner hu ut at du ikke er bra nok, fordi hu mener du er så mye sur på henne (ditt sinne og din frustrasjon er selvfølgelig helt ubegrunnet, og kan ikke forsvares). Så sitter du der, og har sløst bort to år av det som burde være den beste tida i livet ditt.

Kan forresten legge til at du to-tre måneder ETTER hun "offisielt" avslutta det, vil ha sex med en annen jente. Da vil jenta fortelle deg at hun hadde tenkt å komme tilbake til deg, men ikke kan lenger pga at du hadde sex med ei anna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest mr.nybegynner

Lekr: Nja, vi er vel ikke det heller engang.

Sufficator: Du beskrev nettop min frykt ganske nøyaktig.

Jeg håper hun kan forandre seg, og skal prøve ca. en uke til. Og da får vi se om jeg har viljestyrke nok til å legge ballen død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...