Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har Aspergers syndrom - noen spørsmål dere vil stille?

Wassabi

Anbefalte innlegg

Mitt største problem er at jeg er for objektiv og rasjonell. Jeg ser blant annet at livet er meningsløst, vi er jo bare dyr, rettere sagt aper, som bor på en sten i et gigantisk universe - det kan til og med finnes flere univers. I tillegg er ikke følelser ekte, det er bare hormoner som får oss til å handle på en bestemt måte som gavner rasen/samfunnet som helhet. Føler meg ensom selv med venner fordi ingenting gir mening. Selv når jeg hjelper andre mennesker vet jeg at den eneste grunnen til at de vil ha hjelp i utgangspunktet er for å fremheve seg selv: en person som lykkes i livet vil føle seg på toppen av alt og dermed vil de som oftest ikke bryr seg så mye om andre. Men en person som har det vanskelig vil spille på medfølelsen til folk for å få hjelp, uten engang ofte å vite det selv.

Alt er meningsløst og ingenting er ekte objektivt sett. Det finnes ingen Gud, ikke noe liv etter døden osv., bare en evig meningsløs sirkel som vi kaller livet. Det er ikke dermed sagt man ikke kan ha det moro mens man lever, men man har i bakhodet hele tiden at alt ikke betyr noe. Sånn sett er det bedre å være et irrasjonelt følelsesmenneske som fortsatt tror at noe betyr noe.

Samtidig blir jeg dårlig innvendig av alt det vonde som skjer rundt omkring i verden, og som har skjedd. Rasen menneske har egentlig ingenting å være stolt over historisk sett. Jeg skammer meg over å være en del av rasen. Tenk om en annen "intelligent" sivilasjon kommer i kontakt med oss: vi har ingenting å vise til som er positivt. Vi kriger og herjer på grunn av bagateller som religion. Vi bryr oss til og med om presidenten i USA er svart, akkurat som det har noe å si hvor godt man tåler solen. Håper ingen andre sivilasjoner finner oss noen gang for jeg ville bare vært flau.

Samme syn på verden, men det tror jeg ikke har noe med aspergers syndrom å gjøre, men mer med hvor mye en person tenker. Tror ikke jeg har aspergers syndrom, selv om jeg er litt dårligere sosialt. Det har noe med at jeg ikke vil være populær da.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...