vivastar Skrevet 10. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Litt usikker på om denne tråden er riktig plassert, hvis ikke please rett med. FredrikstadLan nærmer seg. Jeg har tenkt til å hoste en DC++ hub på dette lanet. Så jeg lurer på hvordan man gjør det. Har søkt litt rundt, men ikke funnet så mye. Og til alle dere som sier søk på google osv, jeg vet det er smart, men jeg vil ha dette inn med teskje. Hardware på serveren jeg har tenkt til å bruke: Intel pentium 4 3.0Ghz 2GB RAM Plenty med HDD Gigabit nettverkskort Asus EAH3870 Vil dette holde for å drive en DC++ hub på lanet? Hva slags OS lønner seg? Bør jeg bytte fra WinXP SP3? På forhånd tusen takk! YnHub som setter opp DcHubber for deg krever ekstremt lite av pc'en din så dette holder til å ha opp 1000 Dc hubber. Endret 10. desember 2010 av vivastar Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Til informasjon bruke jeg skolelaptopen til å kjøre Ynhub på lanet. Fungerte kjempefint. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg finner ikke Ip`en. altså adressen man kobler seg til med Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) På lan-et finner du IP-en på huben din ved å: Start -->kjør Skriv cmd enter Skriv ipconfig /all i cmd så finner du IP adressen din. Denne bruker andre til å koble til hubben. På TG kan andre som ikke på på partyet komme inn fordi alle har hver sin eksterne IP adresse ("internett ip") i stedenfor lokal IP. Dette er vanlig på større lan-party. Endret 12. januar 2011 av ZeRKoX Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 At jeg ikke så den Takk uansett Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2011 Endte i hvertfall bra med DC-hubben. Var dog ikke så mange datakyndige som skjønte hvordan man skulle koble seg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå