Ballestikk Skrevet 11. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Når jeg starter hubben, hvor kan jeg se IP-adressen som andre trenger når de skal koble seg til hubben? Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Det er vel ikke huben de skal koble seg til men serveren som er koblet til huben igjen. Prøv cmd? Christian Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 OK, nå ble jeg usikker. Jeg trodde at det var hubben som jeg kjører på pcen somm man koblet seg til jeg. At F.eks når jeg var på TG så brukte jeg programmet DC++ og koblet meg til en hub ved hjelp av en IP-adresse. Når jeg var koblet til hubben kunne jeg søke gjennom filene som andre på hubben haddde delt. Er det ikke det Ynhub gjør? Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Tror det siste der kan være mulig, men en hub kjører ikke på en PC. En hub kjører for seg selv som en egen komponent/dings/boks og gjør nok ikke mer enn å utvide nettverksmulighetene.. En hub kan ikke hoste ett spill, det må en server gjøre. Christian Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Tror det siste der kan være mulig, men en hub kjører ikke på en PC. En hub kjører for seg selv som en egen komponent/dings/boks og gjør nok ikke mer enn å utvide nettverksmulighetene.. En hub kan ikke hoste ett spill, det må en server gjøre. Christian OK, jeg kjører hvertfall Ynhub på skolelaptoppen, fant lokale ip-adressen i cmd. Og koblet meg til hubben med DC++ på stasjonære pcen min. Dette fungerete fint. Så når jeg kommer på Lan i morgen, vil jeg kunne trenge og annonsere min lokale ip-adresse (Den på laptoppen) til andre deltagere for at de skal kunne koble seg til. Siden alle vil jo være på samme nettverket. Men er det mulig å lage en online hub (Vet ikke hva jeg skal kalle det) Husker på TG at den hubben det var flest på hadde en IP-adresse som begynte på 81.et eller annet. Og på IRC så skrev folk at det hadde koblet seg til hubben selv om det var hjemme. Jeg antar det ikke er mulig med min Ynhub, eller går det hvis noen får vite min globale IP-adresse? Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Tipper du da trenger en IP som servere har for å kunne gjennkjennes på internettet av andre. Tror det kalles for DNS. Koster vanligvis penger å få en slik adresse, men det finnes noen få gratisløsninger. Christian Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Tipper du da trenger en IP som servere har for å kunne gjennkjennes på internettet av andre. Tror det kalles for DNS. Koster vanligvis penger å få en slik adresse, men det finnes noen få gratisløsninger. Christian OK, takk for svar, men jeg har jo ikke tenkt til å kjøre en "online" hub. Skal jo kun bruke den på lanet. Men det ser ut som Ynhub funker bra. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Chr1stian har igrunn ikke peiling hva du mener. Han tror sansynligvis at du snakker om en gammeldags nettverks hub. IP som andre kobler seg til er den du får på pc-en som kjører hubben. Denne finner du i cmd med kommandoen ipconfig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Chr1stian har igrunn ikke peilingSkulletil å si det samme Uansett. På lan-et finner du IP-en på huben din ved å: Start -->kjør Skriv cmd enter Skriv ipconfig /all i cmd så finner du IP adressen din. Denne bruker andre til å koble til hubben. På TG kan andre som ikke på på partyet komme inn fordi alle har hver sin eksterne IP adresse ("internett ip") i stedenfor lokal IP. Dette er vanlig på større lan-party. En annen ting som er mulig å gjøre er å sette opp en dyndns tjeneste som gir IP-en din et domene. F.eks http://www.no-ip.com/ Du får selv vurdere om du innehar kompetanse nok til å sette opp det (nei, det er ikke serlig vanskelig, men lettere å la vær:P) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Chr1stian er vel flere hakk under de som ikke har peiling. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Tipper du da trenger en IP som servere har for å kunne gjennkjennes på internettet av andre. Tror det kalles for DNS. Koster vanligvis penger å få en slik adresse, men det finnes noen få gratisløsninger. Christian OK, takk for svar, men jeg har jo ikke tenkt til å kjøre en "online" hub. Skal jo kun bruke den på lanet. Men det ser ut som Ynhub funker bra. Takk for alle svar. ynhub bruker IPen som den finner på interfacet (netverks kortet ditt) Tipper Fred..Lan har mange offentlige iper så de får en bra ip ikke noe nat tull så det er ikke noe problem når det kommer til "domene" kan du bruek no-ip.com for og få et gratis domene som peker mot den hosten. Da vill folk kun måtte skrive inn den i connect. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Gutter, dette er dagens tråd altså! Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Det jeg prøvde å si var at en hub ikke har en IP adresse som man kan koble til, men at hver PC på hubben/nettverket har det. Er det feil? Og ja, jeg har bare brukt en kjempegammel hub så jeg vet lite/ingenting om funksjoner på nyere. Christian Kan ikke skjønne at jeg har sagt/skrevet noe annet enn det dere skriver. Isåfall har jeg formulert meg feil, for jeg mener ikke noe annet. Christian Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Ja det er 127% feil dc++ hub er et program som står som server for dc++ klienter, ikke noe nettverks utstyr... Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Da har jeg missforstått. Beklager. Fungerer det slik at du har det programmet på en PC og bruker selve PCen SOM en hub, uten HUB-boksen? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Programmet kjører bare på pcn, jeg var oppe i 273pålogget sist og høyeste rambruken var på 60mb. Pcn/serveren dc hubben kjører på må så kobles på en switch/nettverket som normalt. Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Da forstår jeg mye mer med en gang. Vanskelig å forklare når jeg missforstår HELT hva det snakkes om Christian Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Chr1stian: Du kan kort og godt ikke sammenligne en nettverkshub og en DC++ hub, da det er to HELT forskjellige ting, som ikke har noe med hverandre å gjør... Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 11. november 2010 Rapporter Del Skrevet 11. november 2010 Skjønte det etter cruzader sitt innlegg. Takk Christian Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. november 2010 Rapporter Del Skrevet 12. november 2010 Det er btw ikke DC++ hub, men DC hub. DC++ er en klient, protokollen heter DC (Direct Connect). ++ er fordi DC++ er skrevet i C++ om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå