Ballestikk Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Litt usikker på om denne tråden er riktig plassert, hvis ikke please rett med. FredrikstadLan nærmer seg. Jeg har tenkt til å hoste en DC-hub på dette lanet. Så jeg lurer på hvordan man gjør det. Har søkt litt rundt, men ikke funnet så mye. Og til alle dere som sier søk på google osv, jeg vet det er smart, men jeg vil ha dette inn med teskje. Hardware på serveren jeg har tenkt til å bruke: Intel pentium 4 3.0Ghz 2GB RAM Plenty med HDD Gigabit nettverkskort Asus EAH3870 Vil dette holde for å drive en DC hub på lanet? Hva slags OS lønner seg? Bør jeg bytte fra WinXP SP3? På forhånd tusen takk! Endret 12. januar 2011 av Ballestikk Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Etter mi erfaring krever det ikkje så utruleg mykje, eg har då hatt det på same maskinen eg speler på (uten at det er noko sjakktriks). Ein dedikert maskin er nok mykje betre. Eg hugser me brukte YoshiHub. Utruleg lett å sette opp, og det fungerer utmerka. 1 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Etter mi erfaring krever det ikkje så utruleg mykje, eg har då hatt det på same maskinen eg speler på (uten at det er noko sjakktriks). Ein dedikert maskin er nok mykje betre. Eg hugser me brukte YoshiHub. Utruleg lett å sette opp, og det fungerer utmerka. Ok, takk for svar. Har også en skolelaptop som mulighet siden den er mye lettere å ta med seg. Men den er svak. Tror du en Dell Vostro- Intel Celeron 1.87Ghz- 3GB RAM- Windows 7 enterprise 32bit takler en hub? Eller bør jeg satse på den stasjonære serveren? Leste litt på YoshiHub er dette til Windows? Hva er å foretrekke Linux/windows? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Har kjørt DC hub med nesten 100 stk på før på en liten Mini-PC, ingen problem. ellers er YnHub det jeg bruker, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Har utforska programmet, det ser veldig bra ut. Får se til fredagen hvordan det går. Lenke til kommentar
Kaizerlol Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Som alle andre sier så er Ynhub utrolig lett å bruke. Jeg var helt grønn første gangen jeg prøvde, men det gikk som smurt! Hvis du absolutt vil stille inn noe ekstra så har de en grundig tutorial på siden deres: http://ynhub.stabilt.se/ Der finner du flere guider. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Har hatt 270stk inne på en hub kjørt på atom, null problem. servern har nesten null last siden alt går direkte mellom klientene. Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Vil det ikke være lettere å bare bruken en switch istedenfor en hub? Christian Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Jo, det beste er å bruke en DC Svitsj. Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Hvorfor har du med betegnelsen DC foran svitsj? Christian Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Connect_(file_sharing) Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Connect_(file_sharing) Er ikke dette noe som er mulig via alle switcher og hub'er uansett? Christian Lenke til kommentar
Hole Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Jo. Men om du leser, er det ikke en vanlig switch eller hub dette er snakk om. "Direct Connect (DC) hubs are central servers to which clients connect". Hvorfor det heter hub er jeg ikke sikker på, men en DC hub er altså en server for Direct Connect protokollen. 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. november 2010 Rapporter Del Skrevet 8. november 2010 Ja vi burde oppdatere til svitsj/switch, så f.eks fraktterminaler burde også gå fra hubber til svitsjer. Hubbabubba blir også svitsjabubba. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 8. november 2010 Rapporter Del Skrevet 8. november 2010 Ja vi burde oppdatere til svitsj/switch, så f.eks fraktterminaler burde også gå fra hubber til svitsjer. Hubbabubba blir også svitsjabubba. Win Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 8. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2010 Jeg skjønner ingen ting av de siste innleggene her. Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 8. november 2010 Rapporter Del Skrevet 8. november 2010 Jeg skjønner ingen ting av de siste innleggene her. Hvordan kan du da skjønne dit eget innlegg? Christian Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 9. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Ja vi burde oppdatere til svitsj/switch, så f.eks fraktterminaler burde også gå fra hubber til svitsjer. Hubbabubba blir også svitsjabubba. Win Jeg skjønner ingen ting av de siste innleggene her. Hvordan kan du da skjønne dit eget innlegg? Christian Skjønner ikke noe av det hubbabubba greiene, men jeg har jo ynhub så skal nok greie meg til fredag. Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 9. november 2010 Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Hubbahubba greiene var meningsløs og ikke veldig morsomt Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 9. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Hubbahubba greiene var meningsløs og ikke veldig morsomt Det forklarer litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå