Gå til innhold

Trenger plan - 45 min styrketrening.

chri-ot

Anbefalte innlegg

Fant brått ut at vi skal ha egen trening i morra på skolen, så jeg trenger 45 min med styrke øvelser!

Har ikke peiling på hva jeg skal ta. Skolen har noen styrke apperater.

Noen som kan hjelpe meg med å lage en 45 min plan? ;)

Skal også ha 45 min med kordinasjon, jeg skal ha øye hånd så fint om noen har noe tips der også da? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis ville jeg anbefalt en del baseøvelser, men siden dette bare er for et par ganger, så kan du jo sette opp et enkelt program med isolasjonsøvelser som ikke krever at du må bygge opp teknikken over lengre tid..

F.eks:

3sett x 8reps med benkpress

3x8 Biceps curls

3x8 pulldowns med apparat eller pullups/chins på stang hvis du klarer det

3x8 legcurls

3x8 Arnold Press

Google etter bilder og Youtube på forhånd så du ser hvordan øvelsene er utført før du setter i gang.

Vanskelig å sette opp et bra program som bare er midlertidig.. Og beregne tid, ettersom det varierer etter hvor effektiv du selv er og om du liker å ha lange/korte pauser imellom.

Som sagt.. Det er bare til midlertidig bruk.. Skal du ha et fast program, så ville jeg gått for baseøvelser som første pri. Men det tar tid mtp teknikk.

Litt om hvorfor 3sett x 8reps:

8 reps kan ses på som "høyreps" noe som aktiverer flere muskellfibre enn lavreps, og gir derfor mer muskelmasse. Jo lenger ned du går i reps, jo mer vil det gå på styrke.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Krever ikke benkpress teknikk arbeid? Og er ikke det en baseøvelse?..

Istedenfor å fjase rundt med biceps curl osv (regner med karakter blir gitt?) så ville jeg heller gått for;

pushups

pullups / chinups

dips

situps

planken

knebøy m/hopp (kan også slå inn tåhev i samme bevegelse)

Tåhev med ett ben av gangen

Bare kroppsvektsøvelser siden det kun er snakk om en time, kroppsvektsøvelser lærer man fortere og de er tryggere for deg som uerfaren (mindre som kan gå galt når man utfører pushups kontra benkpress, bare som et eksempel..).

Lykke til =)

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...