Kaaz Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg trenger tips til et stoff/filter/nett som kan holde støv fra ventilasjonsanlegget ute fra leiligheten. Etter å ha bygd og moddet en rekke PC-er i noen år nå så har tiden kommet til å modde selve leiligheten. Jeg bor i et helt nytt leilighetskompleks som har et moderne ventilasjonsannlegg. Problemet med dette anlegget er at jeg mistenker det for å spy ut støvpartikler i leiligheten. Det slo meg etter å ha kommet over en artikkel som sa at 90% av alt støv i et hus/en leilighet kommer utenfra. Det er alt for mye støv i leiligheten i forhold til andre steder jeg har bodd. Og jeg er ikke spesielt glad i å tørke støv. Dessuten må jeg rense støvfiltrene i PC-en alt for ofte. Jeg tenkte derfor at jeg skulle montere støvfilter på alle ventilene til anlegget, fire i alt. Det er runde inntaksrør på 10-16cm i diameter med lufteventiler med 3-4 cm trangere hull. Hva slags stoff kan jeg bruke til dette. Kan jeg rett og slett bruke myggnetting fra fra Biltema? http://www.biltema.n...nning/Myggnett/ Noen som har andre forslag? Legger ved noen bilder av en ventil og lufterøret. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har prøvd på luftinntak på PC med swiffer (statisk støvtue for mopp) med godt resultat. Men til hus så tror jeg at du må finne på en løsning hvor du kan brette den i et Z mønster for å slippe mest mulig luft gjennom. Se på luftfilter på bil, så skjønner du. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Jeg tror ikke det er nødvendig med Z-mønster. Det er ikke noe stort luftdrag, det er ingen vifter - kun for å erstatte luften som viftene på kjøkkenet og badet drar ut. Tror du myggnettingen har små nok masker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå